Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212058 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1450 Gepost op: 1 juli 2010, 06:41:12
Ook onze ambulancedienst is van die balk afgegaan omdat de felheid erg tegen viel. Zeker met een beetje zon erbij.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #1451 Gepost op: 1 juli 2010, 15:34:50
Jep, en hier zie je hoe goed deze zichtbaar zijn:  :-X
Nou, je ziet ze wel aankomen in de verte hoor ;) En als het donker is al helemaal.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1452 Gepost op: 1 juli 2010, 15:38:47
Nou, je ziet ze wel aankomen in de verte hoor ;) En als het donker is al helemaal.
Je bedoelt zeker je hoort ze in de verte :D


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #1453 Gepost op: 1 juli 2010, 18:27:43
Je bedoelt zeker je hoort ze in de verte :D
Je ziet ze ook wel hoor, maar als ze achter een vrachtwagen zitten hoor je ze alleen :P


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1454 Gepost op: 2 juli 2010, 01:32:17
Naar ik meen heeft inderdaad vooral Haaglanden toen met de eerste versie Solaris LED's in de Vista gereden. Daarna is de Vista met Sputnik modules, ontworpen door VAMA, op grotere schaal ingevoerd (die Sputnik vierkantjes duwden die Spanjaarden daarna in elke balk....).
Inmiddels waren die Solaris modules, die toch niet zo heel erg fel was, geupdate naar fellere LEDjes en dat model Solaris LED's is ook een stuk beter zichtbaar (de rood/blauwe Arjent met LED's erin op onze black/white Sheboygan PD is ook zonder zonnebril nauwelijks in te kijken....)
Ik zou het dan ook niet erg vinden als de Vista's, of welke andere balk dan ook  van FedSig met die nieuwe felle Solaris units zouden worden uitgerust.

Nee idd, ik ook niet. Lijkt me ook feller dan de sputniks, hieronder kan je 't redelijke vergelijken (solaris in de balk, sputnik in de grille):



Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #1455 Gepost op: 2 juli 2010, 10:02:27
Dit is appels met peren vergelijken. Die balk met Solaris is ontworpen om 360graden licht uit te stralen. Grilleflitsers stralen maar onder een bepaalde hoek naar voren.
Wil je hiervan een objectief beeld geven, dan zul je toch echt recht van voren moeten filmen.
Servo Per Amikeco


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #1456 Gepost op: 3 juli 2010, 11:33:49
Stef,welke regio reed met de Xpert op de ambulance/ik dacht NHN.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1457 Gepost op: 3 juli 2010, 12:45:15
Oa GLM maar die stapt nu over op de Code3 en ik zie hem in Flevoland sinds kort ook opduiken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #1458 Gepost op: 5 juli 2010, 18:13:22
Ik volg al een tijdje het forum op een afstand, maar dacht ga nu eens actief deelnemen.
even een paar rechtzettingen: op de hv zoals in het filmpje van utrecht zit de xpert van haztec... daarnaast is niet abiom de importeur maar Marelko Benelux,
de dubbele ledbeacon is trouwens ook van haztec. Deze is ontworpen voor de BPM voertuigen, waarbij voldoen aan de nieuwe regelgeving prioriteit had boven lichtopbrengst .
voor lichtopbrengst zou ik zeker de defender (eindelijk) goed gekeurd ece 65 klasse 2 eens bekijken.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1459 Gepost op: 5 juli 2010, 19:07:24
Weet iemand toevallig de naam van deze LED balk, en toevallig ook een filmpje op internet over de patroon?:


Foto; Martijn van Bijnen
Groetjes,
Bernt