De LEDX2100 is nauwelijks meer "nieuw" te noemen qua ontwerp, alleen de LED's die worden gebruikt maken het verschil. Je praat over een MX7000 frame, een set Excalibur onderlenzen en dan platte lenzen er boven op.
De "oudere" LEDX2100's hadden de (hoe kan het ook anders) LEDX modules ingebouwd, waarbij er 8 LED's in één unit zitten.
Om een idee te geven
Welke units worden in de huidige LEDX2100 balken gebruikt als ik vragen mag? In de USA is er ná de LEDX2100 al een RX2700 uitgekomen en sinds een tijdje zelfs de Code3 Defender op de markt (waarbij de USA qua eisen qua verlichting natuurlijk niet te vergelijken is met Nederland maar die LEGEND is wel gruwelijk fel!!) dus kan ik me voorstellen dat er TBII gekeurde LED's nu in een ouder model lichtbalk gezet worden in plaats van die nieuwe LED balk weer door alle keuringen heen te moeten halen, of is dat al gebeurd?
Bovenop de Defender, onderop de (US specs) LEDX2100, ik weet wel wat IK liever op mijn dak zou hebben
Maar voor aan de muur in mijn collectie mogen ze beide
Deze LEDX2100 gebruikt nog de TIR techniek LED modules, terwijl de Defender duidelijk de LIN stijl gebruikt (TIR en LIN termen met dank aan Whelen............)