Ik begrijp überhaupt niet waarom die dubbele surfplank uit de jaren 90 nog altijd opgebouwd wordt. Inclusief onderbak is hij net zo hoog als een Twinsonic op je dak. Die ruist dan nog wel wat meer
Als er al tijden lichtbalken zijn van het formaat LFL, of de Arjent, of de Legend, waarom zou je dan nog die gruwelijke grote bakken op je dak willen zetten? Eén van de redenen, in mijn ogen, is die behoefte om het STOPBORD of andere matrix-borden persé in je dakset te willen hebben. Ook al zijn er kleinere stopborden, zoals in de LFL Liberty, in gebruik, zonder die noodzaak van de bordjes in een dakset zou je meer opties hebben qua dakset-keuze, mijns inziens.
De Ultra Freedom is wat dat betreft nog altijd de ideale lichtbalk, zoals ik het als verzamelaar en amateur-kenner zie. Hoog genoeg om een duidelijke matrix erin kwijt te kunnen en laag genoeg om voldoende aerodynamia te waarborgen.
Het hele ontwerp van de Vista, zoals die nu met LED's wordt geleverd, slaat nergens meer op in de huidige vorm. De specifieke rondingen zijn ontworpen voor de halogeen rotator uitvoering, zodat je op de 45 graden en 90 graden hoeken altijd 2 lichtpunten zou overhouden. De Vista is niet de enige Federal Signal balk die als "nieuw ontwerp" is uitgebracht, terwijl er alleen maar LED's in geduwd zijn. Bij de Vista is het ontwerp van de balk zelf overbodig geworden door er LED's in te duwen.