Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223747 keer)

0 gebruikers (en 101 gasten bekijken dit topic.

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Reactie #1650 Gepost op: 30 november 2010, 21:57:06
volgens mij waren dat van die opel antara wagens van de huisartsenpost. deze reden in Ede ook een tijd rond met deze balk.

Neetje

• ICTer
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1651 Gepost op: 2 december 2010, 21:11:47
Op marktplaats gescoord 8) Het is oud, het kraakt en het piept wat wil je nog meer 0098

Southern VP no.531 Blue

Rob van Maasakkers

• Junior gebruiker
  • **
  • mijn ambu
Reactie #1652 Gepost op: 16 december 2010, 21:43:04
Ik redeneer even voor een bedrijfsauto (want dat is mijn eigen situatie), en dan staat er in de Regeling Voertuigen het volgende:

Artikel 5.3.65
EisenWijze van keuren
Onverminderd het bij of krachtens de artikelen 29 tot en met 30b van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai-, flits- of knipperlichten of extra richtingaanwijzers, mogen bedrijfsauto’s niet zijn voorzien van:
a. meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.3.51, 5.3.57 dan wel bij of krachtens de artikelen 5.3.51a of 5.3.57a is voorgeschreven of toegestaan, en
b. in het voertuig aanwezige lichten of objecten die licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig.
Visuele controle. Indien lichtarmaturen aanwezig zijn die niet zijn voorgeschreven dan wel toegestaan, mogen de lichten hiervan niet werken. Bedrijfsauto’s niet in gebruik bij de in artikel 29, eerste lid, en artikel 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai- of knipperlichten.

Bovendien geldt als extra nog:
Artikel 5.3.64
2. Bedrijfsauto’s mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers, de waarschuwingsknipperlichten en de remlichten ten behoeve van het noodstopsignaal, niet zijn voorzien van knipperende lichten.

Ik lees dat als volgt: er zijn niet meer lichten toegestaan dan aangegeven (daar zijn zwaailichtsets niet bij), en in RVV 1990 wordt slechts aangegeven dat zwaailicht gevoerd moet worden, niet dat het gemonteerd mag zijn. De wijze van keuren [bij de APK] is de visuele controle. Als er een zwaailichtset aanwezig is, mogen de lichten niet werken. Dan lees ik "niet werken" in de zin van niet aangesloten, zonder knopje, etc. dus zeg maar voor de show. En een zwaailichtset waarvan de lichten niet werken is niet echt heel nuttig  >:D

Ik lees ook zo iets. Niet werken is nog wel hebben. Niet voorzien zijn van meer lichten is dan weer tegestrijdig. Maar het kan pas lichten als het aan staat.
Als ik in het ergste geval de lampen er af moeten monteer ik het blauwe kap alleen zonder volledige inhoud. Dan is het gewoon een blauwe bult op het dak. Mag dat dan wel?
Want veel leken hebben wegmisbruikers gezien en zeggen dat er geen blauw meer op het dak mag. Ik wil eerst de wetwijzging zien voordat ik iets ga veranderen
Als je ziek bent (in je hoofd), koop je een ziekenauto

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1653 Gepost op: 17 december 2010, 12:03:02
Mocht je van die Martinhoorns afwillen, dan moet je maar even mailen  juhf bkll
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast

• Gast
Reactie #1654 Gepost op: 30 december 2010, 16:06:30
Op bestelling gemaakt en afgeleverd, binnenkort in de regio Nijmegen te bewonderen:
Code3 Excalibur lichtbalk, "custommade". 2 snelle rotators, 4 Code3 strobes op een MX7000 powersupply en 4 halogeen knipperaars op een Code3 flasher onderin. 2 van deze flashers zijn op een 45 graden hoek gezet als extra "intersection-warning".
Dan een oranje langzame draaier met spiegels in het midden, en onderin nog richtingaanwijzer-verlichting.

Klik op onderstaande foto om naar de video op photobucket te gaan:

Neetje

• ICTer
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1655 Gepost op: 30 december 2010, 16:25:26
Als je dat niet in je achteruitkijkspiegel ziet aankomen dan weet ik het ook niet meer! Aan zoveel licht kan geen enkele LED balk tippen 3hj

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1656 Gepost op: 31 december 2010, 01:36:09
Op bestelling gemaakt en afgeleverd, binnenkort in de regio Nijmegen te bewonderen:
Code3 Excalibur lichtbalk, "custommade". 2 snelle rotators, 4 Code3 strobes op een MX7000 powersupply en 4 halogeen knipperaars op een Code3 flasher onderin. 2 van deze flashers zijn op een 45 graden hoek gezet als extra "intersection-warning".
Dan een oranje langzame draaier met spiegels in het midden, en onderin nog richtingaanwijzer-verlichting.

Klik op onderstaande foto om naar de video op photobucket te gaan:

En waar inde Nijmegen gaat dit rondrijden?

Gast

• Gast
Reactie #1657 Gepost op: 31 december 2010, 01:41:35
En waar inde Nijmegen gaat dit rondrijden?

check PM/MSN

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1658 Gepost op: 31 december 2010, 01:42:52
Dank :P

s.strijk

• BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
Reactie #1659 Gepost op: 31 december 2010, 19:53:12
Mensen even een vraagje:
Welk type lied licht op het dak van deze golf