Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214551 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1670 Gepost op: 4 januari 2011, 18:59:12
.. maar dan wel de Mercura Gyroled als amber erboven op ;) ach, Klasse I voldoet het aan dus dan mag het goedkoper  O0  O0 Die M7 KNALT inderdaad behoorlijk qua licht.... maar snel in de collectie zien te krijgen  ;)


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #1671 Gepost op: 4 januari 2011, 19:13:05
lijkt wl een heftrucklampje 0098
Freude am Fahren


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1672 Gepost op: 4 januari 2011, 20:37:05
NHN heeft een Freedom die aardig vol opties zit (geen stopmatrix in het midden) zou het jammer vinden
als die zou gaan verdwijnen met de volgende aanbesteding.Zou eigenlijk de standaardbalk moeten worden wel met ANPR natuurlijk!maar zal denk ik wel een duur grapje worden.

In het filmpje van Remcotjuhhh waar een te hoge vrachtwagen schade heeft gereden tegen een viaduct is ook een Transporter te zien met een aardig volle lichtbak. De stopmatrix aan de achterzijde welke op de achterklep is gemonteerd ( waarom niet achter de achterruit)  kent ook de functie "ongeval" gevolgd door twee bewegende pijlen " -->  --> "
Heeft NHN dat ook en zijn er meer regio`s met deze functie? Ook de traffic adviser op de bus zelf is lekker duidelijk zo zonder stopmatrix welke in de balk is verwerkt.

Gaat om onderstaand filmpje. Beelden op 1:20 min.


Vrachtwagen zwaar beschadig door te laag viaduct Rotterdam inzet: Politie en Takelbedrijf Steenhoven



Gast

  • Gast
Reactie #1673 Gepost op: 4 januari 2011, 20:42:37
De dubbele rij "SuperLED400" gebruiken voor een Traffic Advisor..... dat hadden ze óók met de enkele rij 400 LED's kunnen doen, had de balk wel goedkoper gemaakt.
Ik zou zelf, verzamelaar dat ik ben, de bovenste strip van de SuperLED400 blauw, en de onderste rij oranje, specificeren. De onderste rij voor Traffic advisor functies, de bovenste rij voor extra blauwe signalering. Die SuperLED400 is er zelfs in de de-populated (armoede) uitvoering met maar 4 LED's op een print. De "fully populated" units hebben er 6 of 8 in zitten.
De Texas Highway Patrol gebruikt de Ultra Freedom met de 6 of 8 LED units in de bovenste rij, en de 4 LED units in de onderste rij voor TA.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1674 Gepost op: 4 januari 2011, 23:02:51
Nadeel van de traffic advisor van Whelen vind ik de snelheid. Gaat in mijn ogen te snel.



Balk, schijnwerper + stopbordje voorzijde:





Achterzijde balk + stopbordje:



Dienst: Regiopolitie Noord Holland Noord
Bureau: ?
Soort voertuig: Noodhulp
Voertuignummer: 21.02
Merk & type: Vw Touran
Byzonderheden: Volgestopte Whelen Freedom Edge + ''externe'' volg/stopbordjes.

 0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1675 Gepost op: 4 januari 2011, 23:07:36


LIJKT een depopulated dual 400 in het midden, LEDjes tellende... apart.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1676 Gepost op: 5 januari 2011, 12:13:20


LIJKT een depopulated dual 400 in het midden, LEDjes tellende... apart.


Zou het de groene lamp kunnen zijn?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1677 Gepost op: 5 januari 2011, 12:24:07
Zou het de groene lamp kunnen zijn?

Je bent me net voor ;)

Waar ik nog aan wilde toevoegen dat de middelste units in de Rotterdamse balken in ieder geval wel groen zijn. Een dergelijke oplossing wordt dus wel vaker toegepast.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1678 Gepost op: 5 januari 2011, 19:30:07
Maar.... de matrix achterop met de fuctie " Ongeval"  gevolgd door  " -->  -->"  hebben meerdere regio`s dat?
En weet iemand de reden dat RR de matrix op de achterklep van de transporter schroeft ipv achter de achterruit?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1679 Gepost op: 5 januari 2011, 20:55:26
Heeft NHN dat ook en zijn er meer regio`s met deze functie? Ook de traffic adviser op de bus zelf is lekker duidelijk zo zonder stopmatrix welke in de balk is verwerkt.

 N-HN heeft dat niet. Enkel stop/volgen politie.