Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214555 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #1680 Gepost op: 5 januari 2011, 21:57:30
Maar.... de matrix achterop met de fuctie " Ongeval"  gevolgd door  " -->  -->"  hebben meerdere regio`s dat?
En weet iemand de reden dat RR de matrix op de achterklep van de transporter schroeft ipv achter de achterruit?
Of eventueel in de achterklep...
Dat vind ik namelijk heb best staan op busjes.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1681 Gepost op: 6 januari 2011, 17:14:45
Nadeel van de traffic advisor van Whelen vind ik de snelheid. Gaat in mijn ogen te snel.

Precies, dat dacht ik ook.
Misschien net zulke patronen gebruiken als in de video van Caprice.

MX7000 Traffic Advisor controlled by FedSig SMC5


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1682 Gepost op: 7 januari 2011, 00:31:12
Maar.... de matrix achterop met de fuctie " Ongeval"  gevolgd door  " -->  -->"  hebben meerdere regio`s dat?
En weet iemand de reden dat RR de matrix op de achterklep van de transporter schroeft ipv achter de achterruit?

In A-A hebben alleen de Volvo;s van Team Hoofdwegen een uitgebreidere tekstfunctie. Oa follow me, rechts houden, mistlamp uit, verlichting aan, houdt afstand, etc. Ook ongeval en omleiding met en zonder pijlen kunnen getoond worden. Alleen de nieuwe 7131 heeft geen tekstkrant (helaas).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1683 Gepost op: 8 januari 2011, 14:02:39
Maar.... de matrix achterop met de fuctie " Ongeval"  gevolgd door  " -->  -->"  hebben meerdere regio`s dat?
En weet iemand de reden dat RR de matrix op de achterklep van de transporter schroeft ipv achter de achterruit?

Alle noodhulp Touran's van regiopolitie Kennemerland hebben deze functie/optie ook in de Federal Signal Vista's.




MMM, dakset expert heeft best wel wat licht, waarom is deze foto bedriegend...?  

Misschien kun je uitleggen hoe het kan dat de voertuigen afgeleverd worden met een lichtbalk en met lichtunits die niet volgens de eisen zijn opgebouwd?
Onder andere alle voertuigen met een lichtbalk breder als 40 centimeter, maar met 1 simultaan knipperend patroon?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1684 Gepost op: 8 januari 2011, 16:36:42
In A-A hebben alleen de Volvo;s van Team Hoofdwegen een uitgebreidere tekstfunctie. Oa follow me, rechts houden, mistlamp uit, verlichting aan, houdt afstand, etc. Ook ongeval en omleiding met en zonder pijlen kunnen getoond worden. Alleen de nieuwe 7131 heeft geen tekstkrant (helaas).
Best bijzonder eigenlijk dat de 31 het niet heeft. Er is gewoon ruimte voor in de balk.


Gast

  • Gast
Reactie #1685 Gepost op: 8 januari 2011, 22:47:45
In dit filmpje

De 18-185 komt aan bij een melding in een verpleeghuis in Sliedrecht en gaat daarna ook weer met spoed naar het ziekenhuis:

A1 AMBU 18-185 Onwel Overslydrecht Scheldelaan Sliedrecht

Zie ik het nu goed en zitten er OOK nog rotators boven/achter de LED units? Het LIJKT bij het voorbijrijden een clear lens te zijn met een rotator met blauw filter.
Dit zou wel een bijzondere uitvoering zijn, zijn hier close-ups van toevallig?


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1686 Gepost op: 9 januari 2011, 00:03:49
Best bijzonder eigenlijk dat de 31 het niet heeft. Er is gewoon ruimte voor in de balk.

Jep, alleen zit het er dus (nog?) niet in. Dit is echt een van de functies die ik veel gebruik in de praktijk. Even "rechts houden" of "verlichting aan" tonen werkt altijd goed. Hoef je niet iemand helemaal van de snelweg af te halen om dat te vertellen. Vroeger stond er ook nog op:"Uw snelheid is gemeten", zat iemand toch een paar weken in de stress of ie wel of geen post kreeg vanuit Leeuwarden... "Mistlicht uit" geeft trouwens ook nog wel eens leuke effecten: Ruitewissers die aangaan, verlichting helemaal aan en weer uit, richtingaanwijzers....


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1687 Gepost op: 9 januari 2011, 00:37:06
Jep, alleen zit het er dus (nog?) niet in. Dit is echt een van de functies die ik veel gebruik in de praktijk. Even "rechts houden" of "verlichting aan" tonen werkt altijd goed. Hoef je niet iemand helemaal van de snelweg af te halen om dat te vertellen. Vroeger stond er ook nog op:"Uw snelheid is gemeten", zat iemand toch een paar weken in de stress of ie wel of geen post kreeg vanuit Leeuwarden... "Mistlicht uit" geeft trouwens ook nog wel eens leuke effecten: Ruitewissers die aangaan, verlichting helemaal aan en weer uit, richtingaanwijzers....
Ja, is inderdaad niet verkeerd. Ik weet alleen niet zo 1 2 3 waar dat bedieningspaneel moet worden geinstalleerd. Hij zit toch behoorlijk vol al.
Overigens heb ik m'n 2 dagen rijden overleefd. Mag dus (in principe) rijden, weliswaar naar een controleplaats ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1688 Gepost op: 9 januari 2011, 00:45:43
Ja, is inderdaad niet verkeerd. Ik weet alleen niet zo 1 2 3 waar dat bedieningspaneel moet worden geinstalleerd. Hij zit toch behoorlijk vol al.
Overigens heb ik m'n 2 dagen rijden overleefd. Mag dus (in principe) rijden, weliswaar naar een controleplaats ;)

Controlepaneel van een Vista tekstkrant is ongeveer 4 centimeter hoog, 10/15 centimeter breed. Heb je niet zoveel ruimte voor nodig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1689 Gepost op: 9 januari 2011, 04:41:36
Controlepaneel van een Vista tekstkrant is ongeveer 4 centimeter hoog, 10/15 centimeter breed. Heb je niet zoveel ruimte voor nodig

Heb jij toevallig ergens een foto'tje van dit paneel? Want ben opzich wel benieuwd hoe deze met al deze
functies er uit ziet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v