Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1192264 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1720 Gepost op: 22 januari 2011, 16:25:53
Ik zie juist juist onderstaande patroon bijna altijd.
prio1 politie noodhulp voertuig in almere
User: mrmark112almere

Jij bedoelt deze zeker caprice?

Politie Drachten met spoed naar MMT inzet
user: 1brandweerfan

ik zag gisteren bijvoorbeeld dat de buitenste delen om en om gingen en dat binnenste delen dubble/triple flash hadden, tenminste zo leek het.


Gast

  • Gast
Reactie #1721 Gepost op: 22 januari 2011, 16:29:12
Het patroon op de Almeerse Volvo is niet-goedgekeurd, op de Touran in Drachten wel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1722 Gepost op: 22 januari 2011, 16:30:12
Ik zie juist juist onderstaande patroon bijna altijd.
prio1 politie noodhulp voertuig in almere
User: mrmark112almere

Jij bedoelt deze zeker caprice?

Politie Drachten met spoed naar MMT inzet
user: 1brandweerfan

ik zag gisteren bijvoorbeeld dat de buitenste delen om en om gingen en dat binnenste delen dubble/triple flash hadden, tenminste zo leek het.
Grote kans dat die auto dan opgebouwd is vóór de invoering van de nieuwe eisen (1 maart 2009).


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1723 Gepost op: 22 januari 2011, 16:34:21
De balken/patronen zijn nu maar saai, zoals het was voor de eisen en dat de politiewagens bijvoorbeeld nog de Whelen Edge, centurion of halogeen vista hadden, dat vond ik wel interessanter.
Toen had je nog een redelijk mix van soorten opvallende voertuigen.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1724 Gepost op: 22 januari 2011, 17:54:23
Het patroon op de Almeerse Volvo is niet-goedgekeurd, op de Touran in Drachten wel.


De koplampen knipperen alleen niet simultaan wat dan officieel wel weer zou moeten. Helaas... Om en om vind ik beter herkenbaar als voorrangsvoertuig. Bij simultaan zouden ze bijna denken: och, verderop zeker snelheidscontrole...  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #1725 Gepost op: 22 januari 2011, 17:57:45
Zoals ik het zie knippert het grootlicht wel simultaan bij die van Drachten. Je verkijkt je erop door de LED's in de grille. Kijk maar een paar keer goed.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1726 Gepost op: 22 januari 2011, 19:39:35
Ook ik heb even een vraagje voor de kenners.

In het onderstaande filmpje zag ik dat de Touran bij een autobrand de rechter rijstrook had afgezet. Nou had hij daarbij ook de groene lampen aan (zie 1:18). Nu zou ik graag wat kennis willen opdoen: is dit nodig bij een autobrand? En ik dacht dat de groene lampen alleen aan worden gezet bij grotere incidenten. Of waarbij meerdere politie eenhenden ter plaatse zijn en waarbij die auto als aanspreekpunt dient.


Video: hiemstra112

Als iemand mij verder kan informeren, hartelijk dank! :)


Gast

  • Gast
Reactie #1727 Gepost op: 22 januari 2011, 19:43:06
Ik denk wat onhandigheid met de bedienknopjes want de traffic advisor staat (ALS hij al zichtbaar zou zijn voor achteropkomend verkeer) ook nog in een onlogisch patroon, nl. Center-out.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1728 Gepost op: 22 januari 2011, 20:27:01
Maar normaal wordt dit gebruikt als aanspreekpunt toch? :)


Gast

  • Gast
Reactie #1729 Gepost op: 22 januari 2011, 20:43:43
Maar normaal wordt dit gebruikt als aanspreekpunt toch? :)

Normaal is groen een indicatie van eerste voertuig ter plaatse of commando-voertuig, onscene commander inderdaad. Maar met maar één voertuig aanwezig lijkt mij het groene licht dan ook enigszins overbodig. In combinatie met de geactiveerde traffic advisor, en ook nog in dat patroon, vermoed ik een knopje teveel ingedrukt.