Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1192266 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1730 Gepost op: 22 januari 2011, 20:59:48
Op speciale bestelling, voor lid Neetje in elkaar gezet. Hij wilde graag een MX7000 hebben in de wat oudere uitvoering zoals die op meerdere Sprinters gezeten hebben maar dan korter.
Aangezien ik de nodige extraatjes ter beschikking heb is dit een "fully loaded balk" geworden: 2 slow rotators op de buitenste positie, 2 fast rotators op de binnen-positie met daartussen "diamond mirrors"
Onderin flashers en intersection sweeps achter blauwe filters.
Het geluid erbij is één van de beltonen op mijn telefoon, welke ik nu wel toepasselijk vond.

Neetje, je kunt er gauw van genieten op je kamer ;) Ter verduidelijking, het is de blauwe balk met grille ;)




http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/MX7000%20bram/?action=view&current=MX7000blue.mp4


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1731 Gepost op: 22 januari 2011, 21:16:26
Normaal is groen een indicatie van eerste voertuig ter plaatse of commando-voertuig, onscene commander inderdaad. Maar met maar één voertuig aanwezig lijkt mij het groene licht dan ook enigszins overbodig. In combinatie met de geactiveerde traffic advisor, en ook nog in dat patroon, vermoed ik een knopje teveel ingedrukt.
Laten we het daar op houden, bedankt voor de info! :)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #1732 Gepost op: 22 januari 2011, 21:32:02
Op speciale bestelling,...........




http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/MX7000%20bram/?action=view&current=MX7000blue.mp4

Toch blijf ik dit een mooi patroon vinden, draaiers, met spiegels. Sommige bergers gebruiken ze nog. Jammer dat de overheid zoveel regels stelt, tot aan het flitspatroon aan toe op HV voertuigen. (en blij dat er soms lekker eigenwijs van wordt afgeweken) 998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1733 Gepost op: 22 januari 2011, 22:20:26
Op speciale bestelling, voor lid Neetje in elkaar gezet. Hij wilde graag een MX7000 hebben in de wat oudere uitvoering zoals die op meerdere Sprinters gezeten hebben maar dan korter.
Aangezien ik de nodige extraatjes ter beschikking heb is dit een "fully loaded balk" geworden: 2 slow rotators op de buitenste positie, 2 fast rotators op de binnen-positie met daartussen "diamond mirrors"
Onderin flashers en intersection sweeps achter blauwe filters.
Het geluid erbij is één van de beltonen op mijn telefoon, welke ik nu wel toepasselijk vond.

Neetje, je kunt er gauw van genieten op je kamer ;) Ter verduidelijking, het is de blauwe balk met grille ;)






1 woord: WAUW! 0098 :D
Ik kan niet wachten totdat deze aan mijn muur hangt! Wat een BAK licht, kan geen LED balk aan tippen 0098
Ik ben een beetje opgegroeid met MX7000s om mij heen, kwam vaak bij de RAVU over de vloer en daar hadden ze altijd Vissers staan met MXen erop en zo'n leuk Pintsch Bamag 3 lens optiekje in het midden ;)
Nu nog een WA50 erbij om het geheel af te maken, ik hoop dat iemand reageert op mijn vraag in de vraag en aanbod sectie O0


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1734 Gepost op: 23 januari 2011, 00:32:43
Ik zie juist juist onderstaande patroon bijna altijd.
prio1 politie noodhulp voertuig in almere
User: mrmark112almere

Jij bedoelt deze zeker caprice?

Politie Drachten met spoed naar MMT inzet
user: 1brandweerfan

ik zag gisteren bijvoorbeeld dat de buitenste delen om en om gingen en dat binnenste delen dubble/triple flash hadden, tenminste zo leek het.

Hoeveel flashpatterns een Vista Sputnik heeft, weet ik nog niet, ik kan geen datasheet van de flasher vinden dus weet niet of, en zo ja welke kabel pattern-select is...

Wat betreft de twee verschillen; het zijn 1:1 dezelfde flash patterns alleen corner/ledled om en om, is het nu uiteinde per uiteinde (dat laatste flashpattern)...

Bij ons zijn de nieuwere voertuig ook uitgerust met dit laatste patroon omdat het wat meer opvalt en goedgekeurd is inderdaad. De 'oudere' Vista Sputniks hebben dat nog niet...

Overigens is het flashpattern heel apart, want het lijkt links-rechts maar d'r zit wel degelijk een korte knipper in die door vrijwel geen een camera vast te leggen is.

Tegenwoordig hebben de nieuwere Vista Sputnik's bij ons ook dat flash pattern in de amber-rij, die dan ook Sputnik Corner Modules hebben (Die halve ronde)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1735 Gepost op: 23 januari 2011, 00:37:51


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1736 Gepost op: 23 januari 2011, 00:59:54
Hier zie je hem wel knipperen:

Politie - Nieuwe politie wagen met LED en WigWag

Ik zei ook; bijna geen een camera :P


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1737 Gepost op: 23 januari 2011, 11:36:58
Zoals ik het zie knippert het grootlicht wel simultaan bij die van Drachten. Je verkijkt je erop door de LED's in de grille. Kijk maar een paar keer goed.

Heb het een aantal keren gezien en idd, het is simultaan. Bedankt voor de aanwijzing.

Of ik moet aan de bril of het komt omdat ik ze zo graag om wil zien.  8)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1738 Gepost op: 23 januari 2011, 12:27:25
Heb het een aantal keren gezien en idd, het is simultaan. Bedankt voor de aanwijzing.

Of ik moet aan de bril of het komt omdat ik ze zo graag om wil zien.  8)

Een aparte wigwag module, veel beter dan die van ons (de frequentie van het knipperen ligt hier veel hoger..)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1739 Gepost op: 23 januari 2011, 13:03:01
Een aparte wigwag module, veel beter dan die van ons (de frequentie van het knipperen ligt hier veel hoger..)

Idd. De hogere knipperfrequentie maakt het wel opvallender. Zag net nog een ambu langskomen (VW) met een langzame knipper. Altijd al jammer gevonden dat de oude wigwag zoals de ambu's dat hadden niet meer mag.