Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1192254 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1750 Gepost op: 24 januari 2011, 21:27:18
Hänsch DBS975, W&G Zirkon, LFL Liberty en Federal Signal Legend(of iets anders met sputnik/solaris modules) zou ik graag willen zien, ja en natuurlijk zoveel mogelijk spul van Marelko. O0


Gast

  • Gast
Reactie #1751 Gepost op: 24 januari 2011, 21:53:07
Ik zal wat spullen bij elkaar zoeken en aan LSV ter beschikking stellen voor een vergelijkend licht-onderzoek.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1752 Gepost op: 24 januari 2011, 23:24:19
975 heb ik helaas alleen in geel ter beschikking (en er zit nog een Iveco aan vast, maar die heren werken vast wel mee)
W&G Zirkon heb ik liggen
Megaflash Klasse II heb ik liggen
Legend niet helaas
Trafficmax en Defender moeten geen probleem:)
Sputnik Vista is op forum aanwezig, heb er wellicht binnenkort ook een versie.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1753 Gepost op: 24 januari 2011, 23:34:31
975 heb ik helaas alleen in geel ter beschikking (en er zit nog een Iveco aan vast, maar die heren werken vast wel mee)
W&G Zirkon heb ik liggen
Megaflash Klasse II heb ik liggen
Legend niet helaas
Trafficmax en Defender moeten geen probleem:)
Sputnik Vista is op forum aanwezig, heb er wellicht binnenkort ook een versie.

Wil hem wel ff uitlenen hoor ;)


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #1754 Gepost op: 25 januari 2011, 07:44:05
Sputnik Vista is op forum aanwezig, heb er wellicht binnenkort ook een versie.

Ruud,

Ik weet er nog wel een te staan met een Suzuki Grand Vitara eraan vast.
Servo Per Amikeco


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #1755 Gepost op: 25 januari 2011, 12:57:12
Hänsch DBS975, W&G Zirkon, LFL Liberty en Federal Signal Legend(of iets anders met sputnik/solaris modules) zou ik graag willen zien, ja en natuurlijk zoveel mogelijk spul van Marelko. O0

waarom zoveel mogelijk spullen van marelko.... ?
kan  kijken of we iets bescikbaar kunnen stellen,
dakset momenteel goedgekeurd
lomax, midimax (vind ik zelf niet zo nodig)
trafficmax 1 en 2
RX2700
defender
Ultimax
xpert

en hoe ga je dat dan precies testen. een aantal daksets heeft na de voorzijde meer LEDS geplaatst, die niet met de goekeuring te maken hebben


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1756 Gepost op: 25 januari 2011, 13:27:34
Omdat Marelko een grote speler op de NL markt is, zou ik daar ook graag balken van in de test willen zien ;)
En de Lo-Midimax zou ik ook graag willen zien, want deze balken zie je heel veel in het straatbeeld op het moment(Chevy ambu's en veel brandweervoertuigen).


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1757 Gepost op: 25 januari 2011, 13:36:02
Nou, ben gewoon benieuwd of we een kaartje kunnen hangen aan de discussie of hij wel of niet zichtbaar is. Of sommige balken beter opvallen of niet. Puur uit interesse.
Er is op het forum vaker langsgekomen dat er diverse punten zijn waarop mensen het idee hadden dat een bepaald type balk minder zichtbaar was dan een andere.
Daarnaast lijkt het me zinvol om daadwerkelijk balken te vergelijken die op een voertuig geleverd worden.
Daarbij uitgaand van balken die ook daadwerkelijk op voertuigen worden geleverd, in plaats van afwijkende series.
Wat me interessant lijkt om te doen is onder andere een shot recht van voor, lange afstand, een shot op 45 graden, een shot op 90 graden.
Dan nog met daglicht, tegenlicht, schemering..
Uiteraard alle balken aangesloten op zelfde accusysteem etc.
Om te voorkomen dat we Appels met peren gaan vergelijken, is het misschien een idee voor elke balk de standaard uitvoering te pakken zoals hij op HV voertuigen wordt geleverd, en het daaraan behorende prijskaartje.
Ik heb geen probleem met het publiceren van prijzen, indien gewenst.
Persoonlijk vooral geïnteresseerd in de lichtopbrengst en spreiding van de lichtbalken in blauw en ben benieuwd of er nu daadwerkelijk zo'n groot verschil in zichtbaarheid is. Als we de balken naast elkaar hebben, valt dit uiteraard beter te beoordelen dan dat we balken individueel gaan uitproberen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1758 Gepost op: 25 januari 2011, 13:45:10
Ik vind het een leuk idee, ik help wel mee :)

Tijden terug een spoedrit met een Whelen LFL Lib en een FedSigVama Vista, die laatste leek toch (vanuit het HV voertuig gezien) VEEL meer lichtopbrengst te hebben


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1759 Gepost op: 25 januari 2011, 14:08:43
Ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen een donkerblauwe lens en een clear lens op een LED balk.
Van wat ik gezien heb is een blauwe lens beter herkenbaar en beter zichtbaar, maar de test zal dit hopelijk ook uitwijzen 8)