Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214536 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1850 Gepost op: 11 februari 2011, 20:07:23


Ik heb de LFL Liberty die ik een aantal pagina's terug postte met behulp van mede verzamelaars om kunnen bouwen tot een Gelderland-Zuid versie, want voor zover ik weet zijn wij het enige korps met groen in de dakset erbij (in de LFL dan).

In GLM rijdt nog 1 Mondeo rond (vanuit Velp) waar ook groen in de LFL zit en dan rechts van het stopbord (van achter gezien). Dat is ook de enige auto in de regio met nog een LFL op het dak dus of er meer waren weet ik niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #1851 Gepost op: 11 februari 2011, 20:54:17
Nee, daar zit geen groen méér. Hij zat er wel maar toen ze de oranje pitjes op de balk gezet hebben is groen er uit gehaald en is er zwart plastic voor in de plaats gekomen. Men was van mening dat met de nieuwe eisen groen niet meer nodig was. En ik moet zeggen ik heb hem nog nooit gebruikt. Groen vest is voldoende bij ons.

Zal eens kijken of ik er nog een plaatje van heb.



Ik weet wel van groningen dat ze voor takedowns hadden op de noodhulp stadskanaal, achter amber op de zelfde plek als voor de takedowns en tussen stopbord en een groene, en achter weet ik zo niet..


Gast

  • Gast
Reactie #1852 Gepost op: 11 februari 2011, 21:37:40
Nieuwste aanwinst in de collectie (van afgelopen week dan.....)

Een STAR Interceptor halogeen zwaailichtbalk. Afkomstig van een security bedrijf, die deze balk geïmporteerd had vanuit Florida, USA. Het bedrijf heeft nu alleen nog rode Mini-Edge's op de auto's zitten, deze was maar heel kort op Marktplaats te zien en nu bij mij ! Doorzichtige lenzen, rode filters over de draaiers. 3 Fast en 2 Slow rotators met hele aparte spiegels erin. Het model heeft wat weg van een kruising tussen een MX7000 en een Vista qua lenzen, looks en montage van de lenzen.



De lenzen waren aardig dof, zoals te zien is op deze foto



Het wondermiddel voor elke doffe zwaailicht-lens, stevig ellebogenwerk met dit goedje



Zie de verschillen, links niet gepoetst, midden en rechts wel gepoetst



En na de hele balk 3x met Commandant4 gedaan te hebben ziet het er zo uit, werkend!



Een filmpje, zoals te zien staan de rotators, net zoals in een Vista, enigszins "offset" met hele aparte spiegels ertussen. Een plaatje die meerdere keren gebogen is zodat er twee keer een V-spiegel functie in zit.

http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/STAR%20interceptor/?action=view&current=CIMG1167.mp4

En dat is nummer honderd ennnnnnnnnnnnnn ..... ik ben de tel kwijt  0098  0098


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #1853 Gepost op: 11 februari 2011, 21:54:36
hoe je een doffe balk weer gloedje nieuw krijgt, super werk joh  O0

Heb vandaag een Federal signal - Pilot Solaris binnen gekregen als er iemand geïnteresseerd is wil ik wel wat foto`s plaatsen  0098
Ben een beginnend verzamelaar  e050


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1854 Gepost op: 12 februari 2011, 10:57:01
hoe je een doffe balk weer gloedje nieuw krijgt, super werk joh  O0

Heb vandaag een Federal signal - Pilot Solaris binnen gekregen als er iemand geïnteresseerd is wil ik wel wat foto`s plaatsen  0098
Ben een beginnend verzamelaar  e050

Tuurlijk, kom maar op O0


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #1855 Gepost op: 12 februari 2011, 12:23:59
Nou hier zijn ze dan  0098





Heb gister deze lamp binnen gekregen en ben er erg blij mee :D
De lamp heeft een aantal flitspatronen waaronder een gesimuleerd draailamp patroon.

Als iemand ooit wat heeft liggen en het kwijt wil hoef je maar te roepen  998765


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1856 Gepost op: 12 februari 2011, 12:31:03
Hou deze topic dan maar eens in de gaten O0


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1857 Gepost op: 12 februari 2011, 21:27:33
In GLM rijdt nog 1 Mondeo rond (vanuit Velp) waar ook groen in de LFL zit en dan rechts van het stopbord (van achter gezien). Dat is ook de enige auto in de regio met nog een LFL op het dak dus of er meer waren weet ik niet.

Om even in te gaan om dat groene licht: de eerste Golf 5'jes van Rotterdam Rijnmond hadden ook een LFL Liberty balk met groen PD licht (en een oranje pit bovenop).



Tenzij dit geen LFL Liberty is natuurlijk, dan ga ik af als en gieter 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1858 Gepost op: 12 februari 2011, 21:29:50
Om even in te gaan om dat groene licht: de eerste Golf 5'jes van Rotterdam Rijnmond hadden ook een LFL Liberty balk met groen PD licht (en een oranje pit bovenop).



Tenzij dit geen LFL Liberty is natuurlijk, dan ga ik af als en gieter 0098

Zit het PD-licht in deze balken (volgens mij zag ik dit op de foto's van Venture?) alleen aan de voorzijde?
Senior GGP / Oost-Brabant


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1859 Gepost op: 12 februari 2011, 21:32:31
Als het goed is ook aan de achterzijde, anders zou het wel heel karig zijn ;) Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s