Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214529 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #1860 Gepost op: 12 februari 2011, 22:22:26
Ik vind het nog steeds mooie dingen de LFL's, ze zijn lekker laag en geven flink wat licht! En de oplossing met de AS422 erin is echt prachtig :D

Alleen jammer dat ze voor de freedom hebben gekozen. Waarom niet gewoon de nieuwe whelen liberty 2010 met duo color technologie? Die is helemaal tof 0098


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1861 Gepost op: 13 februari 2011, 00:33:44
Waarom niet gewoon de nieuwe whelen liberty 2010 met duo color technologie?

Omdat (is al een aantal keren aangehaald) deze (vooralsnog) niet gecertificeerd is  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1862 Gepost op: 13 februari 2011, 12:20:10
Als het goed is ook aan de achterzijde, anders zou het wel heel karig zijn ;) Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.

Bij ons zit het PD licht ook aan de achterzijde. Hij wordt geschakeld buiten de aansturingskast om middels een groene knop bedrukt met "PDE"

In de nieuwere balken is hij geschakeld middels het 'zonnetje' (dag-nachtstand van de GEP500 versterker) die een externe + geeft aan de groene LED's. De (inmiddels) 'oudere' Vista's hebben dan een volledige flasher daarop hangen die in cruiselight gaat branden (groen dus), de nieuwere een soort flexibele led-strip.

In mijn Vista is geen groen aanwezig nog dus is het zonnetje nu geschakeld aan de cruiselight functie van blauw.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1863 Gepost op: 13 februari 2011, 12:31:54
Bij ons zit het PD licht ook aan de achterzijde. Hij wordt geschakeld buiten de aansturingskast om middels een groene knop bedrukt met "PDE"

In de nieuwere balken is hij geschakeld middels het 'zonnetje' (dag-nachtstand van de GEP500 versterker) die een externe + geeft aan de groene LED's. De (inmiddels) 'oudere' Vista's hebben dan een volledige flasher daarop hangen die in cruiselight gaat branden (groen dus), de nieuwere een soort flexibele led-strip.

In mijn Vista is geen groen aanwezig nog dus is het zonnetje nu geschakeld aan de cruiselight functie van blauw.

Ok, duidelijke toelichting! Ik vond het net als Maarten anders wel erg karig!
Senior GGP / Oost-Brabant


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1864 Gepost op: 19 februari 2011, 21:30:46
Uit de reportage van Crashtender:


De dakset is afkomstig van een Mercedes-Benz demo politievoertuig.

Vraagje voor de kenners: wat is dit voor merk en type balk? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #1865 Gepost op: 19 februari 2011, 21:52:13
Ik meen mij te herinneren dat dit een VAMA/Federal Signal gedrocht is, gebaseerd op de vorm van de Rontan Winglux. De naam van deze balk op de foto weet ik zo eventjes niet, maar er is een youtube filmpje waar op een Spaanse signalisatie-show dit ding in beeld komt. in het midden boven op lijkt een zoeklicht te zitten met een Solaris unit, de andere LEDs in de balk zijn volgens mij de Spaanse Solaris LED variant die ook in een eerder geplaatste foto van een Spaanse Vista gespot zijn.

Eerst de kids op bed doen dan zoek ik op Youtube naar dat betreffende filmpje.

HEEL apart om te zien in ieder geval!  (... ruimt vast een plekkie leeg in de zwaailichtenkamer.....  0098 )


Gast

  • Gast
Reactie #1866 Gepost op: 19 februari 2011, 21:57:30
Gevonden!!  De VAMA Vulcano

Het zou wel eens deze dakset kunnen zijn, gespot door policejimmy op de hoe-heet-die-beurs-ook-al-weer in Katwijk

Federal Signal Vama Vulcano lightbar

Hier nog zo'n ding, ander ontwerp en uitrusting


En hier de PDF

http://www.fedsigvama.com/portal/pb_gb/P2057001gb_vulcano.pdf


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #1867 Gepost op: 19 februari 2011, 23:35:06
Je ziet deze balk veel in spanje op de Seat's van de Policia Local en de Mossos d'esquadra. (s'nachts met vette steady burn!)
Guardia Civil zie ik niet vaak met nieuw spul.
Freude am Fahren


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1868 Gepost op: 19 februari 2011, 23:37:41
Gevonden!!  De VAMA Vulcano

Het zou wel eens deze dakset kunnen zijn, gespot door policejimmy op de hoe-heet-die-beurs-ook-al-weer in Katwijk

Federal Signal Vama Vulcano lightbar

Hier nog zo'n ding, ander ontwerp en uitrusting


En hier de PDF

http://www.fedsigvama.com/portal/pb_gb/P2057001gb_vulcano.pdf

Denk niet (en hoop het ook héél hard) dat we deze voorlopig niet in NL zullen zien. Denk niet dat er markt/belangstelling voor is.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1869 Gepost op: 20 februari 2011, 05:38:33
Het is inderdaad de Vulcano van Vama... Ik vind het een apart ding, maar is dit ding wel goedgekeurd?