Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214546 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1900 Gepost op: 13 maart 2011, 21:04:32
Heeft iemand een link naar de luchtvaartauto?

Hij rijd pas sinds van de week, foto's heb ik er nog niet van (gezien)  ;)
Je omschrijving klopt 90% met de nieuwe auto van DLVP, echter zijn die kapjes écht rood  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1901 Gepost op: 17 maart 2011, 06:39:03
Ik heb 'm vandaag zien rijden in de regio, en de kapjes waren rood bij de V50 die ik zag. Qua vorm zijn ze als het groene kapje zoals in Gooi en Vechtstreek wordt/werd gebruikt.


Gast

  • Gast
Reactie #1902 Gepost op: 27 maart 2011, 18:35:12
Ik ben aan het klussen met mijn Custom-made mini-LFL Liberty. Magneetversie, 6x Whelen TIR6 erin (2 voor, 2 achter, 2 in de endcaps naar de zijkanten) op een HONAC Actionflash Flasher.
In het midden voor en achter is nog ruimte voor 2 extra TIR6-en maar die heb ik nou eenmaal niet meer ;)
Nog wel had ik 2 HongKong TIR6-kopietjes die leuke split-pattern patronen erin hebben zitten, niet te synchroniseren met de echte TIR6-jes helaas.

Alvast filmpje één van alle patronen in deze HongKong TIR6 modellen, met een spiegeltje achter de LFL geplaatst om ook de synchronized alternating patronen achter zichtbaar te maken:

Whelen mini LFL Liberty LED amber warning lightbar

Muziek van Coldplay "they were all yellow" vond ik wel toepasselijk 8)

Het filmpje met de buitenste TIR6 units aan volgt nog, ik ben er nog niet over uit welk patroon in het midden ga instellen, wat het opvallendste staat. Split ziet eruit als een bewegende "blob licht" zonder echte verspringing erin, maar een patroon waar de hele unit aan is staat weer minder geinig als de buitenste ook aan staan... keuzes keuzes.... ;)

Volgende filmpje volgt!


Gast

  • Gast
Reactie #1903 Gepost op: 27 maart 2011, 19:24:23
En hier is deel 2, de Whelen TIR6-jes op hun Action patroon en de HongKong TIR6jes langs alle patronen schakelend.
Ik ben er niet over uit elk patroon het mooiste staat, en het opvallendste. Split-pattern is op afstand niks anders dan een lichtjes verspringende blob licht, een all-LED-on patroon is veel feller. Ook zijn de split-patronen niet te synchroniseren met de andere TIR's.

Whelen mini LFL Liberty LED amber warning lightbar part2

Welk patroon staat het mooiste? Ik neig wel naar een split-patroon die langzaam wisselt links/rechts. Comments van harte welkom, op youtube of hier. De LFL is nog niet dichtgeschroefd ;)


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1904 Gepost op: 29 maart 2011, 10:28:18
ongeluk baarn 28-03-2011

Er komt op 1:20 een VOA bus voorbij met een Whelen Edge Plus in dit filmpje, heeft deze nou LED units erin zitten en een rotator in het midden?
Heeft iemand een idee? Vrij unieke balk, omdat een Edge Plus meestal met strobes is uitgevoerd op de VOA bussen die ik veel in Utrecht zie :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1905 Gepost op: 29 maart 2011, 10:35:03
ongeluk baarn 28-03-2011

Er komt op 1:20 een VOA bus voorbij met een Whelen Edge Plus in dit filmpje, heeft deze nou LED units erin zitten en een rotator in het midden?
Heeft iemand een idee? Vrij unieke balk, omdat een Edge Plus meestal met strobes is uitgevoerd op de VOA bussen die ik veel in Utrecht zie :)

Zo op het oog zijn het strobes maar Caprice kan vast uitsluitsel geven :D


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1906 Gepost op: 29 maart 2011, 11:46:15
Zo op het oog zijn het strobes maar Caprice kan vast uitsluitsel geven :D

Als niet-expert zeg ik: Het lijkt ook wel wat op van die wankelhalogeenlampen. Van die dingen waarvan het lijkt of ze draaien maar eigenlijk alleen van links naar rechts wankelen. Vroeger wel veel op ambu's en politieauto's gezien.

Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.


Gast

  • Gast
Reactie #1907 Gepost op: 29 maart 2011, 11:57:01
De 4 lichtpunten waar normaal in een EdgePlus balk de strobes zitten lijken mij toch LEDs te zijn. Neetje vroeg het me gisteren ook al en mijn eerste ingeving was dat het strobes moeten zijn. Ik heb zo'n balk hier tenslotte zelf liggen, 4 strobes en 2 halogeentjes op een flasher.
Nu vallen er 2 dingen op, de lichtflitsen zijn door de camera allemaal gepakt EN de intensiteit van het licht.
Dit leidt MIJ ertoe om te denken dat hier LED's inzitten in plaats van strobes.

Maar dan!

Op de rechterkant, niet eens in het midden, zie je ook nog een geliger lichtje bewegen, dit is onmiskenbaar een draaier. Maar er past geen draaier in een EdgePlus, die past WEL in een AdvantedgePlus (Halve Advantedge) of in de opvolger, de Edge4500 (die ik ook in mijn collectie heb maar dan rood/wit....)
Het vreemde is dat op de zijkanten van de bus bovenin nog wel de Whelen model 500 strobes terwijl de rest rondom dan LED zou zijn.
Ik neig naar LED's en een rotator in een EdgePlus balk, ook al zijn er voor zover ik weet geen EdgePlus balken opgebouwd.

Ik ga mijn lijntjes uitzetten want ik ben er ook niet zeker van.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1908 Gepost op: 29 maart 2011, 13:00:45
Ik ga mijn lijntjes uitzetten want ik ben er ook niet zeker van.

Haal je lijnen maar weer binnen ;)

Balk is voorzien van LED's, op de hoeken de (bekende) LED's die ook in de Edge's zitten. Daarnaast de (volgens mij) 400 serie.
In het midden zitten twee draaiers.

Zijkanten van het voertuig is halogeen flitsers. De rest is LED, Whelen TIR3 en wat in de arrowstick  ;)



Gaat overigens om dit voertuig:





Dienst: Regiopolitie Utrecht
Afdeling: Verkeerspolitie Utrecht
Eenheid: VOA
Wagennummer: 6.39
Merk & type: Mercedes Sprinter  
Byzonderheden: Herkenbaar aan de (voor Nederland) ''unieke'' lichtbalk. Grill+spiegelflitsers én de pijlen aan de zijkant.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1909 Gepost op: 29 maart 2011, 13:06:25
Whelen Edge4500 Plus maar dan met nieuwe "endcap" lenzen! Bedankt!! Die 400 series zijn de SUPERLED400, met dubbele rij LEDs.
 Heel apart de keuze om dan toch nog 2 draaiers erbij te zetten. Fraai ding!