Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195039 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1990 Gepost op: 4 juni 2011, 08:56:09
Zo, weer een nieuw project. Voor een BOA dienst een nieuwe dakset gebouwd:

Whelen freedom, voorzien van corner leds, naar achteren extra Whelen Leds
Matrixpanneel naar de voorzijde en achterzijde. Aansturing via Ideatec systeem.
Balk heeft dus nog maar 3 kleine kabeltjes die door het dak moeten.

Whelen freedom 1

Whelen Freedom 2
Waarom is het stopbordje zo klein?


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #1991 Gepost op: 4 juni 2011, 09:26:52
Knap ding! Ben benieuwd wat de toezichthouders ten laste willen leggen als iemand niet stopt :P

Citaat van: RVV

Artikel 82a
 Weggebruikers zijn voorts verplicht de aanwijzingen op te volgen die worden gegeven door middel van de verlichte transparanten op personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen in gebruik bij de in artikel 41a, eerste lid, onderdeel a, onder 1° en 4°, genoemde diensten en op bedrijfsauto’s van transportbegeleiders.

Citaat van: RVV

1.Verlichte transparanten die informatie bieden over de bestemming of het gebruik van het voertuig mogen worden gevoerd door:
a. personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen:

1°. in gebruik bij de politie;

2°. in gebruik bij de brandweer;

3°. in gebruik bij pechhulpdiensten;

4°. in gebruik bij Rijkswaterstaat;

5°. die worden gebruikt door artsen;

6°. die worden gebruikt voor het geven van rijonderricht of het afleggen van een rijproef;

7°. die worden gebruikt door ambulancediensten waaraan krachtens de Wet ambulancevervoer een vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer;

8°. van hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van een meldkamer als bedoeld in artikel 35 van de Wet veiligheidsregio’s bezighouden met het verlenen van eerstelijns spoedeisende hulpverlening;  

Dus idd geen toezichthouders, deze dienen een stopteken te geven op de voetjes:

Citaat van: RVV

Artikel 82
1.
 Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:
a. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaren,  


Artikel 83 bevestigd dat nogmaals

Citaat van: RVV

Artikel 83
 Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1992 Gepost op: 4 juni 2011, 11:39:25
De regelingen tot stilhouden van de toezichthouders en belastingdienst/douane geven aan dat
er naast de handjes en lamp/bord ook gebruik gemaakt kan worden van een bord met rode
letters (zie transparant) met daarop de woorden stop/volg gevolgd door resp toezicht of douane.

RVV geeft dus aan dat de de aanwijzingen moeten volgens en eigen regelingen geven aan waar het
uit moet bestaan. Alleen vraag ik me af of je het RVV voor eigen terrein kan gebruiken zoals bijv
boswachters doen?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1993 Gepost op: 4 juni 2011, 14:39:30
In het topic over de boswachters in Wallonië had ik er ook al een stukje over gepost. Als toezichthouder kun je op grond van de Awb een vordering tot stilhouden doen (artikel 5:19 lid 4). In de regeling stilhoudingsvordering toezichthouders is dit verder uitgewerkt:

Citaat
Artikel 1
Een toezichthouder doet de vordering tot stilhouden, bedoeld in artikel 5:19, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht, op de navolgende wijze:
a. indien de toezichthouder tijdens de vordering gebruik maakt van een auto: door een stopteken, bestaande uit een in of aan de auto aangebrachte transparant waarin de aanduiding ’STOP’, al dan niet in combinatie met de aanduiding van de dienst waar de toezichthouders werkzaam is, in rode letters verlicht wordt;
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1994 Gepost op: 4 juni 2011, 14:57:23
In het topic over de boswachters in Wallonië had ik er ook al een stukje over gepost. Als toezichthouder kun je op grond van de Awb een vordering tot stilhouden doen (artikel 5:19 lid 4). In de regeling stilhoudingsvordering toezichthouders is dit verder uitgewerkt:

Ja thanks, wist al wel dat het ergens gepost moest zijn ma kon het zo snel niet terug vinden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1995 Gepost op: 6 juni 2011, 21:09:02
Vandaag via de telegraaf (nota bene) dit gezien.
TURKISH POLICE CAR
Kijk ... kunnen we die ook meenemen in de aanbesteding?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gast

  • Gast
Reactie #1996 Gepost op: 6 juni 2011, 21:12:30
Ik denk niet dat die Chineze kopie van de Arjent door de keuringen heen komt .......... ;D ;D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1997 Gepost op: 6 juni 2011, 23:34:15
http://www.youtube.com/watch?v=-GWuBYY0YrM#
Zelfde filmpje, zelfde muziek, ;).

Of deze:
http://www.youtube.com/watch?v=98B-n-dFi40#
Dezelfde, maar dan zonder applaus..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein




Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #1999 Gepost op: 22 juni 2011, 10:03:50
Goedemorgen,

Ik heb onlangs weer een balkje op de kop getikt, ditmaal een whelen edge afkomstig van de IVW, inclusief stop/volgen transparant en verder nog in originele staat. Nou is dit wederom een balkje welke is opgebouwd door HONAC en hierdoor zit er dus een verdeelprintje in van HONAC. Heeft iemand toevallig meer info van deze print? Ik ben hem tot nu toe tegengekomen in 3 balkjes in mijn verzameling, allemaal edge balken (politie, ambu en ivw).

Zou er mee geholpen zijn!