Zijn feller als die van gelderland hoor
Je bedoelt
DAN die van Gelderland.
IS dat wel zo?
Wat is feller, halogeen of LED of strobe. Daar zijn al veel vergelijkende onderzoeken naar geweest.
Het is maar net onder welke omstandigheden, in het donker of fel zonlicht, zijn de lenzen wel goed schoon/gepoetst, is het H1 lampje nog op en top in orde, stond je veraf of vlakbij, stond hij stil of reed hij heel snel voorbij, waren de lenzen lichtblauw of donkerblauw en ga zo maar door.
Fel is vaak een persoonlijke waarneming, de werkelijke opbrengst aan licht is te meten in CP (candle-power=het equivallent van een bepaalde hoeveelheid licht die 1 kaars zou geven) of lumen.
Een rotator van een Aerodynic en StreetHawk geeft 40.000CP terwijl de rotator van een Centurion 100.000CP geeft, met allebei een 50Watt lampje erin maar de spiegel van de Centurion is veel groter en nog beter gefocussed.
Voor LED's zou ik erin moeten duiken wat ze aan "licht" opleveren, maar om nou te zeggen dat een Vista feller is dan een LFL Liberty.... mmmmmm nee, in mijn gevoel toch niet!
En @jerommekeaalsmeer, ik zal later vandaag als ik weer op de PC mag van de kids wat links plaatsen en plaatjes van overige Edge modellen.
Het model Edge9000 wat nu op de Golfjes in Amsterdam zit bijvoorbeeld is de 5e generatie Edge9000. Ik heb ergens een plaatje van een Edge9M achterop een busje maar de Edge Ultra is voor zover mij bekend niet in Nederland in gebruik, die doet het in de USA zelf ook niet zo best namelijk.