Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195044 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2010 Gepost op: 27 juni 2011, 11:01:40
Bedankt Caprice O0


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2011 Gepost op: 27 juni 2011, 12:17:15
Ik vond dit al zo'n vreemde patroon, nu ben ik benieuwd of deze wagen ook op deze manier prio 1 rijdt.

Wij hebben nog 2 auto's op het bureau (Tourans) met hetzelfde doorlopende patroon. Die rijden dus regelmatig prio1. Die Vectra is al dienst denk ik.

Heb zelf liever een wat simpeler patroon dan dit drukke geflits. Dat zou ook de zichtbaarheid wel eens te nadele kunnen zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #2012 Gepost op: 27 juni 2011, 12:21:24
Qua zichtbaarheid valt het denk ik wel mee, er zitten juist patronen tussen die NIET hetzelfde ritme continu volgen maar een mix en afwisseling tussen snel en langzaam (denk aan het oude Action Patroon hoe dat opviel).
Het patroon is te veranderen hoor... moet hij wel even opengemaakt worden ;)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2013 Gepost op: 27 juni 2011, 13:25:24
Even een vraag voor de lichtbalkfanaten (of ervaringsdeskundigen  ;)).
Ik zie regelmatig op "Politie op je hielen" dat de engelse politie tijdens een staande houding
de lichtbalk aan alleen de achterkant aanzet ivm achteropkomend verkeer. Hebben de balken
in nederland deze functie ook? of is er maar 1 keus aan of uit?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #2014 Gepost op: 27 juni 2011, 13:27:09
Even een vraag voor de lichtbalkfanaten (of ervaringsdeskundigen  ;)).
Ik zie regelmatig op "Politie op je hielen" dat de engelse politie tijdens een staande houding
de lichtbalk aan alleen de achterkant aanzet ivm achteropkomend verkeer. Hebben de balken
in nederland deze functie ook? of is er maar 1 keus aan of uit?

die van ons kan het niet. (politie NOG)
ik weet niet hoe het zit met de andere regio's aangezien zij een andere balk gebruiken.
 O0


Gast

  • Gast
Reactie #2015 Gepost op: 27 juni 2011, 13:31:06
De NL uitvoeringen hebben dit inderdaad niet. De 360graden eis is een verplichting dus een optie op 180 graden is niet ingebouwd.
Uiteraard KUNNEN de balken van alles als je dat zou willen maar het mag niet hè.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2016 Gepost op: 27 juni 2011, 14:46:25
Even een vraag voor de lichtbalkfanaten (of ervaringsdeskundigen  ;)).
Ik zie regelmatig op "Politie op je hielen" dat de engelse politie tijdens een staande houding
de lichtbalk aan alleen de achterkant aanzet ivm achteropkomend verkeer. Hebben de balken
in nederland deze functie ook? of is er maar 1 keus aan of uit?
Deze bewakingsvoertuig van VLB Volkel kan/kon dat wel.
Toen hadden we de keuze uit kleine flitsers voor/achter en grote flitsers voor/achter.



Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2017 Gepost op: 27 juni 2011, 21:54:08
Hij krijgt niet in eens een ander patroon als hij prio1 rijd ;) Er was zowiezo één Mercedes uit Za-Wa die hetzelfde patroon had.

Ik weet welk patroon je bedoeld, hij lijkt er wel op maar is (was) toch anders hoor...
Weten we zeker dat dit een LFL is?




HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2019 Gepost op: 28 juni 2011, 19:20:41
Weten we zeker dat dit een LFL is?

Check. In Groningen hebben we een aantal jaren met deze Vectra (station) gereden. Ze waren allemaal identiek uitgerust met een LFL. (Van de eerste lichting denk ik, met de wat donkere kappen.)