Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195322 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2050 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:24:45
Is dit precies dezelfde lichtbalk?
Politie met hevige spoed in Amsterdam
User: 112NHN


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2051 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:33:06
Geweldige lichtbalk (nog steeds) als je ziet wat een licht er uit kwam door het lichte blauw en de transparante onderkant. De hondengeleiders reden er ook mee rond, is en blijft m'n favoriet als ik eerlijk ben  8) Enige nadeel vond ik de vrij hoge onderbak ....
De Barclay-onderbak was noodzakelijk vanwege het hoge noodluik........de werkgroep had het ook liever anders gezien, want dan had er ook een traffic-advisor ingekomen. Maar aangezien alle bussen vanaf dat moment ook als "vuistbus" ingezet moesten kunnen worden werden ze rondom, met uitzondering van de voorportieren en het voorruit, uitgerust lexaan ruiten. Mocht het voertuig bv onverhoopt te water raken dan waren die ruiten niet in te slaan en was je blij met het noodluik. Er kwam idd een enorme hoeveelheid licht vanaf. Het was een feest om in die bus met alles erop door de stad te manoeuvreren.....de lichtbak, de knipperende koplampen, de flitsers in de grill en achter het achterruit en de sirene (dubbele speakers) met versneller. Zelfs de Amstelveenseweg richting Amstelveen in de ochtendspits was een makkie.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2052 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:34:17
Is dit precies dezelfde lichtbalk?
Politie met hevige spoed in Amsterdam
User: 112NHN

Ja, dat is de zelfde dakset.


Gast

  • Gast
Reactie #2053 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:00:47
Het was een bewuste keuze van de leden van de werkgroep van de RPAA die in het leven was geroepen .... Als compromis heeft de werkgroep toen weten te bewerkstelligen dat de invulling van de dak-set maximaal benut zou mogen worden....

Dank voor de toelichting! Op dat moment, daar in de werkplaats, werd het als een ontwerp van hunzelf aangeduid, logisch ook ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2054 Gepost op: 11 augustus 2011, 14:35:12
Dank voor de toelichting! Op dat moment, daar in de werkplaats, werd het als een ontwerp van hunzelf aangeduid, logisch ook ;)

Je zal mij nooit een kwaad woord horen spreken over het personeel van TMCS destijds. Geweldige service, meedenken, bereid om net dat stappie extra te zetten, niets was teveel.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2055 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:17:33
Geweldige lichtbalk (nog steeds) als je ziet wat een licht er uit kwam door het lichte blauw en de transparante onderkant. De hondengeleiders reden er ook mee rond, is en blijft m'n favoriet als ik eerlijk ben  8) Enige nadeel vond ik de vrij hoge onderbak ....



Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2056 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:10:53
weet iemand of deze balk in gebruik is ?
ik heb namelijk exact dezelfde balk boven liggen (4 halogeen flashers, 6 draailampen en 2 middenkappen)  e050


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #2057 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:16:25
weet iemand of deze balk in gebruik is ?
ik heb namelijk exact dezelfde balk boven liggen (4 halogeen flashers, 6 draailampen en 2 middenkappen)  e050
Ja, dat is de zelfde dakset.
:)
Rijden veel T5jes mee in Amsterdam  ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2058 Gepost op: 12 augustus 2011, 12:25:56
:)
Rijden veel T5jes mee in Amsterdam  ;)

Ik denk dat er slechts nog een enkele in gebruik is, althans, in de draai-uitvoering. De meeste (zo niet allen) zullen inmiddels vervangen zijn voor de LED-uitvoering.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2059 Gepost op: 12 augustus 2011, 15:04:17
Ik denk dat er slechts nog een enkele in gebruik is, althans, in de draai-uitvoering. De meeste (zo niet allen) zullen inmiddels vervangen zijn voor de LED-uitvoering.

Zeker nog niet allen, in Osdorp, Centrum en Zuid Oost rijden er nog een aantal  ;) Gemonteerd op de T5'jes
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !