Het gaat even niet om of je je er druk over zou maken, maar of het volgens de letter van de wet mag of juist niet. Gisteren kwamen we tot de voorlopige conclusie dat het misschien zou vastzitten op het hebben van een verlicht transparant (mag, mijn mening) maar ook het hebben van blauwe verlichting (mag niet, mening agent). Vandaar dat ik graag eens een andere kijk op de zaak heb. (Mod: wellicht in een ander topic?)
Ja het mag en nee het mag niet. Taxi's mogen een verlichte transparant hebben (daar zijn we het beide zo over eens denk ik zo).
Echter mag geen enkel voertuig, behalve die voertuigen die zijn aangewezen om er als voorrangsvoertuig gebruik van te maken,
mag blauw licht uit stralen. Nu weet ik niet hoe het bij deze taxi zit, als het blauwig licht is (zoals je wel ziet bij sommige nieuwe
koplampen) dan is het niet verboden. Maar als het dusdanig uitstraald dat je vanaf een afstand kan denken daar komt een auto
met prio 1 aan dan mag het niet. Hierdoor zouden heel strak gezien die vrachtwagens die met van die blauwe kruizen rond rijden
ze ook niet hebben, echter omdat een onwetend persoon wel weet dat er geen voorrangsvoertuig met die vorm van verlichting
rijd word dat gedoogd.