Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224365 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #210 Gepost op: 4 september 2007, 13:07:31
Toch wel weer jammer oom agent dat je een hele discussie opgang brengt over het wel of niet mogen voeren van rood. Zoals ik al zei is alles geregeld. Nu gaan we een discussie hier voeren over welles nietes. Mijn vraag was alleen of er meer voertuigen waren niet of het wel of niet mag. Zometeen ga je me nog aanhouden als ik onder blauw/rood rijd onderweg om iemand te redden!
ACH & HBT

PH-PXA

• Senior gebruiker
Reactie #211 Gepost op: 4 september 2007, 13:54:15

De belastingdienst motorrijtuigenbelasting heeft ook rode balken op het dak, maar ik heb me laten vertellen dat daar geen lampen in zitten / dat de lampen niet in te schakelen zijn. Deze balk wordt gebruikt tbv de STOP matrix.

Hier het voertuig wat maarten bedoeld, en zoals je ziet, links en rechts van de balk is leeg, alléen in het midden zit het stop matrix bordje. :)

(Weet iemand waarom dit voertuig in speciaal beveiligde kooi staat op rotterdam-airport bij de douane  :( )

Greetz roy

jpht64

• Forum gebruiker
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #212 Gepost op: 4 september 2007, 14:18:00
rond 2001 heb ik een van die sprinters van Boxmeer toch echt een keer een A1 met rood en blauw zien rijden

mike

• Senior gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 4 september 2007, 15:01:31
Beetje jammer van die onder toon. Geloof niet dat dit de manier is waarop we hier op dit forum met elkaar om gaan.

Oke als het geregeld is ben ik zeer geintereseerd hoe?? Kan ik mischien nog wat van leren. Dus motiveer je zelf.

Dat krijg je met een hulpverleningsforum. Daar zitten meerdere diciplines die het van uit hun ooghoek bekijken.

mvg
Mike

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #214 Gepost op: 4 september 2007, 17:44:26
..............
 Dus het is de combi waar het om gaat. En nu gaan er geheid mensen zeggen dat het niet is toegestaan, maar wees gerust dit is goed nagekeken en nagevraagd!
 .............

Toch wel weer jammer oom agent dat je een hele discussie opgang brengt over het wel of niet mogen voeren van rood. Zoals ik al zei is alles geregeld. Nu gaan we een discussie hier voeren over welles nietes. Mijn vraag was alleen of er meer voertuigen waren niet of het wel of niet mag. Zometeen ga je me nog aanhouden als ik onder blauw/rood rijd onderweg om iemand te redden!
Nietes heb ik de argumenten voor gezien, voor welles heb ik alleen gezien "dat het is nagekeken en nagevraagd" ?
 Tijdens een rit zal geen agent je aan de kant zetten, maar ik kan me voorstellen dat er wel agenten nieuwsgierig worden als je met rode lampen ertussen rijdt.. Ik  wordt er iig wel behoorlijk nieuwsgierig van ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 4 september 2007, 18:51:24
rond 2001 heb ik een van die sprinters van Boxmeer toch echt een keer een A1 met rood en blauw zien rijden

Zie de foto van de twee sprinters op blad 1 ...
Zijn echter al weer enige tijd uit dienst.
Geloof niet alles wat je denkt.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 4 september 2007, 19:02:58
Ben ook erg benieuwd door wie, hoe en waar het allemaal dan geregeld is.....

En inderdaad zul je nooit aan de kant worden gezet als je ze voert met prio 1, maar het wordt wél een issue als je met prio 1 rijdt, rode lampen erbij voert en een aanrijding krijgt. Wat dan als de burger zegt "ja maar ik zag rode lampen en tja, die herken ik niet als behorend bij een voorrangsvoertuig".... ik noem maar wat. Ik zeg niet DAT je dan problemen krijgt, maar de vraag kan allicht gesteld worden en bij een rechter kom je nu eenmaal niet weg met de opmerking "ja maar het is geregeld hoor meneer de rechter, het mag, alles is geregeld".
greetz,  Enrique

mike

• Senior gebruiker
Reactie #217 Gepost op: 4 september 2007, 19:18:00
Inderdaad, zal nooit een spoet rit onderbreken. Beetje kort zichtig en kinderachtige opmerking. De

Zoals Yvo al zij laat maar eens zien hoe het zit dan heb ik er vreden mee. Ik hoef geen gelijk te krijgen ik kijk puur na wat de Wet zegt.

mvg
Mike

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #218 Gepost op: 5 september 2007, 19:14:21
*Kom ik weer tussen*

Hoe zit dat met wigwag dan? Idemdito als je het mij vraagt ....?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #219 Gepost op: 5 september 2007, 20:14:35
*Kom ik weer tussen*

Hoe zit dat met wigwag dan? Idemdito als je het mij vraagt ....?

Klopt, mag officieel niet.
greetz,  Enrique