Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195804 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2100 Gepost op: 29 augustus 2011, 06:37:25
Bestaan er eigenlijk ook testvelden bij de regio's?
Ik bedoel dan een groep mensen die dergelijke snufjes uit proberen en dan een verslag doen met aanbeveling/advies aan de gehele regio?

Alleen als iets regionaal aangeschaft gaat worden. Meestal gebeurd dat middels een aanbesteding echter en dan word er nationaal een testpanel opgericht...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2101 Gepost op: 29 augustus 2011, 09:57:08
Waarom werd het dan zo weinig gebruikt, Jerommeke?
Te moeilijk te bedienen of geen gelegenheid voor? Lijkt mij toch uitermate handig en best jammer dat het dan weer afgeschaft is. Wat is het verschil in aanschaf?

Omdat ''men'' de aanwezigheid van de apparatuur vergeet, niet weet hoe het werkt of simpelweg omdat je het toch niet kan lezen als de auto in fend-off staat ....

Tekstkrant schijnt ongeveer 1500,- exclusief bediening te kosten en heel eerlijk, voor dat geld heb ik liever een 360 graden draaibare schijnwerper op m'n dak  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2102 Gepost op: 29 augustus 2011, 10:02:26
Aha, je hebt dus een tekstbord en een tekstbord.
Ik heb verschillende teksten gezien, als licht aan, rechts houden, niet inhalen, niet volgen, 100 km follow police, no overtaking etc. etc. Ik dacht dat het een kwestie van stekkertje erin, wat software en klaar.
Of je krijgt 's ochtends op een bijna lege A1 een politiewagen voor je die op het bordje 120 laat komen omdat ik 130/140 reed.
Nadat ik weer 120 reed, ging hij er ook weer vandoor  ;D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2103 Gepost op: 29 augustus 2011, 10:54:24
(...)
Tekstkrant schijnt ongeveer 1500,- exclusief bediening te kosten en heel eerlijk, voor dat geld heb ik liever een 360 graden draaibare schijnwerper op m'n dak  ::)
Dat zijn wel woekerprijzen. Ik heb onlangs een matrixbord aangeschaft voor pakweg 150 euro, volledig zelfstandig middels pc te programmeren met iedere willekeurige tekst. De prijs was vast zo laag omdat het een wat verouderd model van FedSig is, maar hij functioneert desondanks prima. Software geïnstalleerd op de laptop en kan dus ook onderweg alles programmeren wat ik wil. Het gaat me in feite om de tekst "weginspectie", maar iets als "asfalt droogt" (hoewel technisch niet correct) of "gaten vullen" kan dus ook. En voor 150 euro krijg je nog niet eens een gewoon tekstbordje (niet programmeerbaar)...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2104 Gepost op: 29 augustus 2011, 11:17:07
Dat zijn wel woekerprijzen.

Tsja, kijk maar eens wat HONAC voor prijslijsten heeft en kijk dan eens naar bijvoorbeeld Sirennet.com  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #2105 Gepost op: 29 augustus 2011, 11:19:39
Als monopolist (van in ieder geval de aanbestedingen) kun je zelf je prijzen hanteren, zo simpel is het.
In Engeland zijn Whelen producten al veel goedkoper dan hier maar de "Engelse Honac", zijnde Woodway verkoopt niet direct aan Nederlandse ingezetenen, dat is ook handje-klap. Ik heb al eens geprobeerd om iets direct bij Woodway te kopen (3x zo goedkoop als bij HONAC) maar nee hoor, ging niet door.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2106 Gepost op: 29 augustus 2011, 15:33:49
En als kleine firma kom je niet aan de bak bij de politie....
Fijn die aanbestedingen, echt :)

Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe de markt zich gaat ontwikkelen....


Groeten, Ruud


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2107 Gepost op: 29 augustus 2011, 17:18:17
Als monopolist (van in ieder geval de aanbestedingen) kun je zelf je prijzen hanteren, zo simpel is het.
In Engeland zijn Whelen producten al veel goedkoper dan hier maar de "Engelse Honac", zijnde Woodway verkoopt niet direct aan Nederlandse ingezetenen, dat is ook handje-klap. Ik heb al eens geprobeerd om iets direct bij Woodway te kopen (3x zo goedkoop als bij HONAC) maar nee hoor, ging niet door.
Daar kun je creatief mee omgaan natuurlijk. Waar denk je dat mijn matrixbord vandaan komt?  ;D

Niet bij Woodway, overigens, maar wel uit Engeland, en die toko vertikt het ook om in Nederland te leveren.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #2108 Gepost op: 29 augustus 2011, 17:22:12
Niet bij Woodway, overigens, maar wel uit Engeland, en die toko vertikt het ook om in Nederland te leveren.
Het probeem wat je vaak bij ebay verkopers in de USA hebt (US shipping only) heb ik ondervangen door die spullen te laten versturen naar mijn maatje in Texas, die het aan me doorstuurt. Voor spulletjes uit de UK heb ik (nog) niet zo'n verzamel-adresje, maar dat komt wel ;) Zeker nu ik een ander leuk adresje met leuke UK spullen gevonden heb ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2109 Gepost op: 29 augustus 2011, 17:28:27
@Caprice: great minds think alike. Nietwaar?  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill