Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1213443 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2190 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:46:54
Het is een product van Huijsmans Service Centre, dus daar maar even contact mee opnemen denk ik  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2191 Gepost op: 20 oktober 2011, 20:39:37
Weet iemand toevallig de naam van de signalering die voorin zit ingebouwd bij dit type politiemotoren?



Alvast bedankt!

<flauwe modus aan>Dit heet een blauwe flitslamp  098uo <flauwe modus uit>

Is het niet zo dat BMW dit ook af fabriek levert?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2192 Gepost op: 20 oktober 2011, 21:37:26
<flauwe modus aan>Dit heet een blauwe flitslamp  098uo <flauwe modus uit>

Is het niet zo dat BMW dit ook af fabriek levert?

Dat klopt, het is alleen ontwikkeld/ontworpen door Huijsmans Service Center, zoals Jerommeke al aangaf. Daarna heeft BMW het in productie genomen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2193 Gepost op: 20 oktober 2011, 22:10:03
Is het zo dat deze motoren op deze wijze door BMW worden geleverd ? Volgens mij kun je een BMW RT1200-P/A/RWS bestellen, die vervolgens door BMW bij Huijsmans wordt opgebouwd (met behoud van BMW-garantie en dergelijke)

De door BMW zelf gebouwde politie motoren zien er namelijk anders uit en hebben andere signalering.

http://sek-einsatz.de/polizei/polizei-in-osthessen-hat-neue-streifenmotorraeder/2844
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2194 Gepost op: 20 oktober 2011, 22:20:47
Is het zo dat deze motoren op deze wijze door BMW worden geleverd ? Volgens mij kun je een BMW RT1200-P/A/RWS bestellen, die vervolgens door BMW bij Huijsmans wordt opgebouwd (met behoud van BMW-garantie en dergelijke)

De door BMW zelf gebouwde politie motoren zien er namelijk anders uit en hebben andere signalering.

http://sek-einsatz.de/polizei/polizei-in-osthessen-hat-neue-streifenmotorraeder/2844

BMW levert een witte R1200RT af bij Huijsmans. Deze is alleen reeds voorzien van de "kleine" zijkoffers, aangepast kont en de plek waar de blauwe flitsers in komen is ook al gemaakt door BMW. Alleen een kwestie van witte eruit en de ledflitsers erin klikken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2195 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:39:56
Wat is de naam van onderstaande Franse lichtbalk? (te zien vanaf 0:53).
French Police Britax Light Bar
User: SIRENNET


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2196 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:47:55
(Rampe? Zal wel 'balk' betekenen in het Frans) Mercura Gyroled.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2197 Gepost op: 21 oktober 2011, 22:52:27
Ik wist dat het een Gyroled was (de flitsers), maar de benaming van de balk niet precies.
Rampe is volgens Google translate: Helling.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2198 Gepost op: 22 oktober 2011, 14:35:02
De balk op de Peugeot is een Mercura ML serie (bestaan een hoop verschillende uitvoeringen van). In Frankrijk hebben ze een eis dat sommige lampen nog steeds een roterend patroon hebben. Zodoende ook die vreemde configuratie van die Ultimax, eerder in het filmpje.

Het signaleringspakket op NL BMW motoren wordt afgeleverd door Huysmans, maar is ontwikkeld door W&G te Maarssen (deze leveren ook de sirene en schakelsysteem).

Af fabriek is er bij BMW ook een pakket leverbaar, maar om een of andere aparte reden, komt dat in NL niet op de motoren (ondanks dat het gekeurd is). Dat pakket wordt in Duitsland gemaakt door Hänsch, specifiek voor BMW. Hier staan dan ook de bekende BMW logo's in het glas.

Voorheen was Vama (Federal Signal Vama) ook actief voor BMW, of dit nog zo is, weet ik niet


Groeten, Ruud


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2199 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:11:16

Heeft die wagen nu een heldere en een blauwe lens op de lichtbalk?