Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1213445 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #2220 Gepost op: 28 oktober 2011, 09:46:06
Nou nou nou  ;)  ;) 100 filmpjes, dat valt nou óók wel weer mee Jerommeke ;)
Ik persoonlijk vind het wél interessant, zeker onder verschillende licht-situaties, zulke filmpjes te zien. Interessanter in ieder geval dan de zoveelste brandweerauto die in het donker voorbijkomt of zoveelste ambu die een rotonde neemt  ;D
Maar je hebt groot gelijk, qua lichtpatroon op de LED flitsers (split-pattern) valt dit buiten het gestelde in de eisen. Naar ik heb vernomen is de balk wél op de één of andere manier als één licht-unit gekeurd zonder alternerend patroon, wat op zich bijzonder te noemen is natuurlijk!

Wat dan wel weer leuk is om te vermelden, in de USA heeft de Optimax met LED's erin al jaren geleden een kort leven gezien, onder de naam Javelin van Code3. Onder andere de Floriday Highway Patrol heeft hiermee gereden. Toch kán er aardig wat licht uitkomen met andere LED-units erin, dit zijn zo te zien de Code3 LEDX units.

FLORIDA HIGHWAY PATROLS NEW CODE 3 AMBER AND RED LED LIGHTS FOR EXTRA SAFETY IN SONY HD

FLORIDA HIGHWAY PATROL NEW CODE 3 JAVELIN RED LED LIGHTING SYSTEM FOR MORE SAFETY

IM NO INJURY ATTORNEY FHP PUSHES CAR OFF I95


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2221 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:41:49
De Javelin kende ik inderdaad al en van begin of aan vond ik het flitspatroon eigenlijk niks.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2222 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:47:40
Wat ik aan het Florida patroon merkwaardig vind - de helft van de LED units heeft niets te doen. Wat zijn dit voor units? (Amber?)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2223 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:50:43
Wat ik aan het Florida patroon merkwaardig vind - de helft van de LED units heeft niets te doen. Wat zijn dit voor units? (Amber?)

Grote kans dat deze led's pas in werking komen als het voertuig rijd of als men een andere stand aanzet. In Amerika is het normaler om tijdens stilstand het een en ander aan verlichting (al dan niet automatisch) uit te schakelen en een ''rustig'' patroon weer te geven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #2224 Gepost op: 28 oktober 2011, 14:09:08
Klopt helemaal Jerommeke, dat is eigenlijk een standaard optie op de meeste US lichtbalken aldaar.
Bij de Javelin kon ik vinden dat rood voor overdag gebruikt werd en blauw voor 's nachts maar bij pursuits of andere emergencies, beide kleuren aangezet kunnen worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2225 Gepost op: 1 november 2011, 18:48:29
Verschillende hulpdiensten met spoed onderweg naar een beknelling in Zaandam:

PRIO 1 TS 11-8034 / POLITIE / A1 AMBU 13-340 13-190 PERSOON BEKNELD Doniastraat Zaandam

Als we het dan toch over flitsers hebben, apart patroontje in de lichtbalk van de TS 8034  8) Superbalkje  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #2226 Gepost op: 2 november 2011, 10:55:15
Tsja, als het bekend is, dan hoef je daar geen 100 filmpjes van te plaatsen om het (nog) duidelijker te maken. Al vele malen heb ik hier op het forum aan de Marelko-vertegenwoordiger gevraagd hoe het mogelijk is dat deze licht-setting goedgekeurd is, daar komt echter geen antwoord op. Geen wonder, zoals al vele malen besproken is deze set flitsers (met dit patroon) helemaal niet goedgekeurd, om dan nog maar te zwijgen over de lichtbalk

beste Jerommeke,

mij heb je die vraag nooit gesteld 8). Deze balk is als eerste balk in europa ece klasse 2 gekeurd geweest en het is echt zo (certificaten staan op de website). dat het patroon links rechts is volgens mij maaar een manier van keuren. zo hebben we van de defender 3 verschillende certificaten, single flash tegelijk, double flash gelijk volgens mij en double flash links-rechts.
en inderdaad elke keer zeiken over de lichtopbrengst heeft geen zin... balk wordt niet meer dagelijks verkocht.
keuringen vinden trouwens altijd plaats in een donkere ruimte.  :-X
mijn voorstel is om te praten over de defender (o.a. ook op VZA  rapid responder auto's) en de ultimax (o.a op TAS van zaanstad)
 998765 98uiye


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2227 Gepost op: 2 november 2011, 18:12:06
beste Jerommeke,

mij heb je die vraag nooit gesteld 8).

elke keer zeiken over de lichtopbrengst heeft geen zin... balk wordt niet meer dagelijks verkocht.


mijn voorstel is om te praten over de defender (o.a. ook op VZA  rapid responder auto's) en de ultimax (o.a op TAS van zaanstad)
 998765 98uiye

Ik heb het een aantal keren aangehaald, waar vervolgens geen antwoord op kwam. Ik heb het inderdaad niet via de mail o.i.d. gedaan. No problem, in mijn opinie ligt het probleem niet bij de aanbieder maar bij de klant. Deze moet dergelijke producten gewoon niet op zijn voertuig willen in mijn opinie. Goed om te lezen dat ze nauwelijks meer verkocht worden ;)

De Defender en Ultimax zijn inderdaad stukken beter!  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2228 Gepost op: 2 november 2011, 19:27:58
Naja het is ook een beetje kwestie van mentaliteit. In Nederland met het "ons bent zuuunig", mag het vaak niks kosten. Er wordt in de lease een godsvermogen uitgegeven aan een dure auto, maar zodra er dan signalering op moet (voor je eigen veiligheid!), dan is het budget op. Kijk maar eens op marktplaats wat er allemaal aangeboden wordt.

Daarnaast weten heel veel mensen niet eens dat er richtlijnen zijn en dat er voor het geboden prijsverschil met bijvoorbeeld China spulletjes echt wel kwaliteit wordt geboden. Ik denk daarbij ook aan afdichtingen van kappen, de UV bestendigheid van de kappen en de koeling van de led prints.

Ik zal uit fatsoen geen namen noemen van producten waar ik zelf zo mijn bedenkingen bij heb...het begon met een W en het is niet Whelen 098uo

Onlangs heb ik een aantal klanten weten te overtuigen eindelijk afstand te doen van die chinese namaak rommel en te gaan voor gekeurd ECE R65 materiaal. De klanten zagen het verschil met name als je een origineel product er een keer naast zet.

In het oranje segment zie je deze trend naar speelgoedverlichting soms nog, maar wordt gelukkig al steeds minder.

Groeten, Ruud


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2229 Gepost op: 3 november 2011, 18:43:31