Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214721 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2250 Gepost op: 10 november 2011, 17:55:01
Antwoord staat in de reactie's onder het filmpje, is een infrarood-draaier, waarmee men aan bijv. helikopters een landingsplaats kunnen laten zien o.i.d.  ;)
Uitsluitend ter identificatie. Het IR "licht" is voor de camera's van de heli te herkennen als "eigen troepen". Heeft niets te maken met een eventuele landingsplaats. Al jarenlang gebruikte techniek in de militaire wereld, waarbij personeel en voertuigen van een infrarood lampje worden voorzien zodat deze voor de eigen luchteenheden herkenbaar zijn. Kennelijk ook actueel nu in de hulpverlening gezien het feit dat de LED's niet naar boven stralen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2251 Gepost op: 12 november 2011, 09:33:21
Malle Duitsers altijd met hun rare gadgets en gedachtengangen......  0098  0098

En toch is het simpel en effectief. En dat is iets waar ze in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen. Hier is het vaak duur, ingewikkeld en werkt het niet  :-X O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2252 Gepost op: 12 november 2011, 10:47:00
En toch is het simpel en effectief. En dat is iets waar ze in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen. Hier is het vaak duur, ingewikkeld en werkt het niet  :-X O0

En dat komt dan weer doordat ze hier continue het wiel op nieuw willen uitvinden.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2253 Gepost op: 14 november 2011, 12:11:09
Led modules die naar boven stralen, zijn er wel.
De L31 en L32 van Whelen hebben dit al jarenlang als optie.
Ook bij andere fabrikanten gewoon leverbaar, wordt alleen in NL zelden tot nooit besteld.

Maar om nu weer een bewegend onderdeel in een dakset, te monteren, terwijl je net alles solid state hebt gemaakt lijkt me gewoon erg omslachtig...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2254 Gepost op: 14 november 2011, 21:24:14
en waarom zou het ronddraaien? Gewoon een (IR) ledje dat knippert is toch ook goed??


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2255 Gepost op: 14 november 2011, 21:30:36
Omdat het bestek wordt geschreven door de Duitse politie (nu niet bepaald pioniers op het gebied van voertuigsystemen) en de interpretatie van Pintsch bamag Germany ook niet altijd even innovatief of nieuw is.
Ze blijven om een of andere manier heel erg lang aan hun oude vertrouwde draaispiegeltechniek vasthouden....

Pintsch Bamag is van oorsprong een bedrijf die seinen en treinverlichting bouwen (groot, lomp zwaar) en de zwaailichtdivisie (oorspronkelijk Wandel en Goltermann) eigenlijk er later bij gekomen is.

Duitse balken blijven ook altijd zo enorm lomp groot, omdat de Matrix in de balk volgens de politie een minimale schrifthoogte moet hebben. En dan volgt de rest braaf mee


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2256 Gepost op: 18 november 2011, 21:41:39


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2257 Gepost op: 18 november 2011, 22:13:24
Wat voor zwaailicht is dit?
London Fire Brigade - Brand New BMW 5 Series Officer Car On Emergency Call
BlueLightVids
Ik weet het niet, maar ik vind het niet zo erg opvallend.
Het gekke met veel LEDblauw is dat de aandacht trekkende flits niet meer aanwezig is, dus je moet al naar de zwaailamp kijken wil je iets opmerken, speciaal bij de vroege LED-modellen. Die nieuwere LEDs compenseren dat door veel lichtopbrengst, maar in bepaalde opzichten zijn naar mijn bescheiden mening gewone ouderwetse zwaailampen en sommige 90er jaren Xenonflitsers beter in het aandacht trekken. Het probleem met de Xenonflitsers was het vāsthouden van die aandacht door de korte flitsjes - daar zijn (moderne) LEDs beter in. Ik meen dat er in Finland en Zweden vaak (nog) een combinatie van draaispiegels, LED- en Xenonflitsers wordt gebruikt - terecht, naar mijn mening.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2258 Gepost op: 18 november 2011, 22:21:12
Zweden maakte eerder altijd gebruik van onderstaande lichtbalk. (naam weet ik niet)
Itab Multiflash
Fyrik1


Gast

  • Gast
Reactie #2259 Gepost op: 18 november 2011, 23:09:12
Zweden maakte eerder altijd gebruik van onderstaande lichtbalk. (naam weet ik niet)
Onder de youtube video staat Itab maar een beetje googlen levert "Standby" op, zie hier

http://www.standby.eu/default.htm?http://www.standby.eu/products/h_area.asp?lang=eng&area=emergency