Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194111 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2290 Gepost op: 5 december 2011, 12:33:22
Ik gebruik de alley-lights zeer regelmatig voor in alle kleine zijstraatjes. Wij hebben aan de voorzijde twee front-lights. Deze 2 geven voldoende licht naar vooren en iets naar de zijkant.

Wat mij handig zo lijken is als de alley-lights kunnen bewegen. Dus vanaf 90 graden op het vtg naar verder naar voren.

Is dit technisch haalbaar?? Wie o wie.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2291 Gepost op: 5 december 2011, 12:57:02
Ik gebruik de alley-lights zeer regelmatig voor in alle kleine zijstraatjes. Wij hebben aan de voorzijde twee front-lights. Deze 2 geven voldoende licht naar vooren en iets naar de zijkant.

Wat mij handig zo lijken is als de alley-lights kunnen bewegen. Dus vanaf 90 graden op het vtg naar verder naar voren.

Is dit technisch haalbaar?? Wie o wie.

Lijkt mij zeker haalbaar. Je zou een lamp moeten ontwerpen LED's die in een schijf plat op het dak gemonteerd wordt. (denk aan het looplicht van Night-Rider)
D.m.v. een trackballetje in de auto zou je het licht kunnen sturen. Daarbij is er dan ook de keuze in lichtsterkte. B.v. 1 led - zwak licht, sterker licht - 3 leds aan. In de hele schijf zitten er zeg maar een stuk of 15. De schijf schat ik dan op ca. 3 cm dik en kan alleen naar voren, rechts en links de leds laten branden.

EDIT: Ook is het mogelijk om z.g.n. te pin-pointen d.m.v. een laser punt die b.v. een verdachte kan volgen zodat het licht meegaat met het onderwerp.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2292 Gepost op: 5 december 2011, 13:39:15
... en wij Nederlanders hebben nauwelijks steegjes maar willen wel graag met onze Amerikaanse vrienden meedoen?  098uo

Huisnummers vinden we ook met de zij-verlichting, wordt ook gebruikt als werkverlichting.

Is dit technisch haalbaar?? Wie o wie.

Makkelijker om een los zoeklicht te gebruiken, die kun je ook gewoon naar voren richten en op zij  ;).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2293 Gepost op: 5 december 2011, 13:41:45
Nee, dat heeft niets met mee doen te maken. De kreet Alley-light is in de US verzonnen voor lichtbalken om een "light into the alley" duidelijk te kunnen maken. Dat wij hier geen "alley's" hebben zal de Yanks een worst wezen.
(...)
Ik doelde bij wijze van komische noot op het feit dat wij Nederlanders graag Amerikaanse producten overnemen inclusief allerhande "handige" opties, ondanks dat deze "handige" opties een praktisch doel dienen welke in Nederland niet (of niet veel) van toepassing zijn. Geldt niet alleen voor lichtbalken overigens.

(...)
Is dit technisch haalbaar?? Wie o wie.
Volgens mij heeft die nieuwe FedSig Vision SLR een joystickje waarmee je de pods op het dak in een bepaalde richting kunt dirigeren.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #2294 Gepost op: 5 december 2011, 14:53:17
Met de hele oude Smart-Vector had je al bestuurbare alleylights  0098  0098  0098 Die techniek is er, bij andere producenten, dus al jaren. Of, en dan kom je toch weer op die visueel minder aantrekkelijke uitvoering, je monteert een VisiBeam II (van Federal Signal) of een Go-Light op je balk  >:D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2295 Gepost op: 5 december 2011, 14:59:30
Met de hele oude Smart-Vector had je al bestuurbare alleylights  0098  0098  0098 Die techniek is er, bij andere producenten, dus al jaren. Of, en dan kom je toch weer op die visueel minder aantrekkelijke uitvoering, je monteert een VisiBeam II (van Federal Signal) of een Go-Light op je balk  >:D

Is het in de Whelan Freedom mogelijk???


Gast

  • Gast
Reactie #2296 Gepost op: 5 december 2011, 15:02:30
Voor zover ik weet heeft Whelen geen bestuurbare, interne, alley-light modules. De Smart-Pods op een Smart-Vector fungeerde zowel als zwaailicht, oscilator, takedown en alleylight, door middel van de stepper-motor die erin zat. Dit lijkt me voor in een Ultra frame een nauwelijks te ontwerpen optie, omdat je daar zit met je corner-LED modules die lelijk in de weg zitten.
Een lamp bovenop is denk ik de enige optie voor een betere (en bestuurbare) zoeklicht-functie.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2297 Gepost op: 5 december 2011, 15:16:59
Is het gewoon makkelijker om terug te stappen naar de schijnwerper op het dak zoals o.a. Rotterdam in de jaren 90 had?
Die kon je makkelijk en snel met de hand bedienen en volgens mij echt alle kanten en hoogte opdraaien die je maar wilde.

Kan geen directe foto plaatsen maar als je op http://www.politievoertuigen.nl/Regiopolitie/Start%20Regiopolitie.htm
naar beneden gaat naar Volkswagen Transporter T4 en dan foto 69 bekijkt dan zie je wel wat ik bedoel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2298 Gepost op: 5 december 2011, 18:34:36
Einsatzfahrt FuStW Polizei Erfurt
Geüpload door Chatman2003de op 3 jul 2010

Een enorme lichtbalk op dit Duitse voertuig. Die zal de nodige snelheid moeten inleveren...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.