Ben het helemaal met Karim eens. Ik vind dat áls je dingen wilt regelen, je die regels ook moet handhaven. Maar omdat iedereen weet dat het nu eenmaal veiliger is om met (bijvoorbeeld) meerdere LED-flitsers te rijden dan met één blauwe lamp op het dak (zie regeling OGS), zeurt niemand over een voertuig dat meerdere LED-flitsers voert.
Dat wil niet zeggen dat je geen inhoudelijke discussie meer mag voeren over wat wel en wat niet is toegestaan. Immers, er mag wel meer niet..... en (wederom) nogmaals: geen diender zal ervoor verbaliseren, maar wat als er een ongeval ontstaat en er worden principiële vragen over gesteld? Bovendien is het alleen maar interessant om grondig uit te zoeken wat wel mag, wat niet mag, hoe het in de praktijk gaat, en wat de eventuele gevolgen daarvan kunnen zijn (lijkt mij). Dat is geen kritiek, en ik heb ook nog niemand in dit topic horen zeggen dat de politie zelf nooit regelgeving overtreedt (zoals bij de strandjeeps op Scheveningen, de retroreflecterende striping of bijvoorbeeld het jarenlang ten onrechte rijden met grijs kenteken van Rotterdamse politiebusjes, ik noem maar wat....).
Ik denk dat we het met z'n allen eens zijn dat de huidige regelgeving is achterhaald. Dat er vervolgens eerst testen worden gedaan met bv rode lampen in het verkeer en de zichtbaarheid daarvan, is prima. Dat vervolgens niet aan de nodige instanties (politie bv) wordt gemeld wélke voertuigen "toestemming" hebben om van de regelgeving af te wijken, snap ik niet zo goed. Waarom zou men dat geheim willen houden voor de toezichthoudende instanties?
Maar inderdaad, rood is simpelweg beter zichtbaar overdag dan blauw.