Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194105 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #2330 Gepost op: 14 december 2011, 01:21:37
Wat me de laatste tijd op valt in veel blik op de weg afleveringen is dat de bijrijder de losse magneetpit op het dashboard voor de voorruit plaatst. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn in NL? Je ziet duidelijk dat de flitsen midden in het gezicht van de bestuurder komen en natuurlijk ziet het overige verkeer de verlichting zo ook veel slechter... De magneetpit is volgens mij gekeurd voor flink hoge snelheden op het dak...

Zouden ze hier een goede reden voor hebben? :o


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2331 Gepost op: 14 december 2011, 02:49:37
Wat me de laatste tijd op valt in veel blik op de weg afleveringen is dat de bijrijder de losse magneetpit op het dashboard voor de voorruit plaatst. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn in NL? Je ziet duidelijk dat de flitsen midden in het gezicht van de bestuurder komen en natuurlijk ziet het overige verkeer de verlichting zo ook veel slechter... De magneetpit is volgens mij gekeurd voor flink hoge snelheden op het dak...

Zouden ze hier een goede reden voor hebben? :o

Veelal bij het KLPD inderdaad, heb het in de praktijk ook al meerdere keren gezien en behalve dat je er (erg) veel windruis mee voorkomt (doordat de wind langs het openstaande raam / deurrubber gaat fluiten) zie ik er de voordelen niet van
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2332 Gepost op: 14 december 2011, 12:07:05
Zouden ze hier een goede reden voor hebben? :o

Ik hou het op kopieergedrag naar voorbeeld van de USA. Er zijn speciale dashflitsers als je daar persé een lamp wilt hebben. Dicht aan de achterzijde dus ook geen flitsen in je gezicht. (dit is bijna art. 5 zou je zeggen)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2333 Gepost op: 14 december 2011, 12:09:11
Denk aan bijvoorbeeld de Whelen Cadet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2334 Gepost op: 14 december 2011, 13:10:24


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2335 Gepost op: 14 december 2011, 17:39:37
Ik hou het op kopieergedrag naar voorbeeld van de USA. Er zijn speciale dashflitsers als je daar persé een lamp wilt hebben. Dicht aan de achterzijde dus ook geen flitsen in je gezicht. (dit is bijna art. 5 zou je zeggen)

Wel eens geprobeerd om met hogere snelheid een pit op het dak te plaatsen? Voorkeur heeft het om de deur open te doen en hem zo te plaatsen, anders kom je in de knoop bij het uitstappen. Maar als je al snel rijdt als je de pit plakt, lukt dit niet...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2336 Gepost op: 14 december 2011, 21:13:25
Veelal bij het KLPD inderdaad, heb het in de praktijk ook al meerdere keren gezien en behalve dat je er (erg) veel windruis mee voorkomt (doordat de wind langs het openstaande raam / deurrubber gaat fluiten) zie ik er de voordelen niet van

Het grootste voordeel is dat je een zwaailamp hebt die ongeveer op raamhoogte zit van de personenauto voor je. Daarmee trek je net wat meer aandacht dan de grillflitsers. Ik heb het zelf ook wel een paar keer bij onze onopvallende auto's gedaan en ik vind het bij dag reuze meevallen met de verblinding. Nadeel is dat het eigenlijk alleen op de snelweg effectief is. Daarbuiten heb je gewoon rondom blauw nodig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #2337 Gepost op: 14 december 2011, 22:44:31
Ja, maar waarom gaan ze dan niet gewoon voor een dashflitser? Want dat geflits in je gezicht lijkt me niet prettig...


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2338 Gepost op: 14 december 2011, 22:49:56
Omdat een dashflitser niet aan de eisen voldoet volgens degene die vanachter een bureau beslist welke signalering wordt geďnstalleerd...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #2339 Gepost op: 14 december 2011, 23:47:45
hahaha maar een zwaailicht op dezelfde plek plaatsen wel dan ^-^
Een VROS/onopvallende auto hoefde toch ook niet aan de nieuwe eisen te voldoen? Of was dat alleen in het concept?