Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194115 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2370 Gepost op: 6 januari 2012, 22:07:50
Bij onze nieuwste serie oude Tourans met Freedom op het dak zak er alleen amber in de achterklep, 2 maal Whelen LIN3 (althans dezelfde als in de grill bij de Kmar Amorak).


Gast

  • Gast
Reactie #2371 Gepost op: 6 januari 2012, 22:14:56
Ik vermoed LINZ6 i.p.v. TIR3 of LIN3


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2372 Gepost op: 6 januari 2012, 22:19:50
Ik vermoed LINZ6 i.p.v. TIR3 of LIN3
Klopt, nu zie ik het ook (na intensief googlen). Van de buitenkant lijken ze wel namelijk. :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2373 Gepost op: 7 januari 2012, 06:38:11
De SP wil dat er wat aan kijkersfile's gedaan wordt.

HV-hulpdiensten laten het liefst de blauwe verlichting aan bij een ongeval op 's lands snelwegen.
Waarom wordt er geen optie ingebouwd die alleen de verlichting achter in de balk laat branden?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #2374 Gepost op: 7 januari 2012, 10:34:52
Waarom wordt er geen optie ingebouwd die alleen de verlichting achter in de balk laat branden?

Dan voldoet het weer niet aan die geweldige eisen die iemand verzonnen heeft, terwijl de "front cutout" al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in de USA..... ach ik ga maar niet verder  :-\


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #2375 Gepost op: 7 januari 2012, 10:37:29
Dan voldoet het weer niet aan die geweldige eisen die iemand verzonnen heeft, terwijl de "front cutout" al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in de USA..... ach ik ga maar niet verder  :-\

Die nieuwe eisen zijn toch een wassen neus, het wordt door geen enkele instantie gecontroleerd..................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2376 Gepost op: 7 januari 2012, 10:45:19
Die nieuwe eisen zijn toch een wassen neus, het wordt door geen enkele instantie gecontroleerd..................

Dat klopt, tot er iets goed mis gaat waarschijnlijk.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #2377 Gepost op: 7 januari 2012, 10:52:16
Dat klopot, tot er iets goed mis gaat waarschijnlijk.

Wat "kan er goed misgaan" met signaalverlichting?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2378 Gepost op: 7 januari 2012, 11:03:05
Wat "kan er goed misgaan" met signaalverlichting?

In mijn ogen weinig. Echter als je iets op/aanbouwt wat niet conform de nwe richtlijnen is en daardoor ontstaan bij wijze van spreke een aanrijding, het slt zegt dat de optische signalen anders waren als dat hij is gewend.....................

Je weet het nooit met die letseladvocaten van heden tendage, die proberen overal een slaatje uit te slaan.


Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. Dit geldt dan niet voor het "werkvolk" maar wel voor de eindverantwoordelijke.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #2379 Gepost op: 7 januari 2012, 11:27:33
In mijn ogen weinig. Echter als je iets op/aanbouwt wat niet conform de nwe richtlijnen is en daardoor ontstaan bij wijze van spreke een aanrijding, het slt zegt dat de optische signalen anders waren als dat hij is gewend.....................

Je weet het nooit met die letseladvocaten van heden tendage, die proberen overal een slaatje uit te slaan.


Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. Dit geldt dan niet voor het "werkvolk" maar wel voor de eindverantwoordelijke.

Okee zo had ik het nog niet bekeken, al denk ik dat het moeilijk aantoonbaar is, maar zeker mogelijk.

Als ik een auto zou mogen optuigen zou ik me niet al teveel laten leiden door de regelgeving.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”