Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195303 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #240 Gepost op: 7 september 2007, 14:24:02
In v.n Engeland zie je steeds meer politievoertuigen met rode licht segementen in de blauwe balken.
Ook heb ik gehoord dat men in de toekomst in de U.K (politievoertuigen) echt naar de combinatie rood-blauw wil overstappen, een of andere studie heeft uitgewezen dat men beter zichtbaar is. (was op BBC vorige week)
Ook Slowakije is een paar jaar geleden van blauw naar (all) rood overgestapt op hun politievoertuigen vanwege een veel betere zichtbaarheid.
zie onderste link:    

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Pol%C3%ADcia_Slovakia,_VW_Touareg.jpg/800px-Pol%C3%ADcia_Slovakia,_VW_Touareg.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Pol%25C3%25ADcia_Slovakia,_VW_Touareg.jpg&h=300&w=400&sz=86&hl=nl&start=54&um=1&tbnid=aNHCExEtL0eXqM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dslovakia%2Bpolice%26start%3D40%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4GGIG_enNL223NL224%26sa%3DN


keeskees

  • Gast
Reactie #241 Gepost op: 7 september 2007, 18:58:56
Gaat Nederland ook over tot blauw-rood of niet



Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #242 Gepost op: 7 september 2007, 20:17:18
Ik heb gisteren bij de ambulancepost Alkmaar nog een voertuig met rode zwaailichten en knipperlichten. Dit was iig een Mercedesbus en op de achterruiten stond een Star of Life.
Foto komt nog, heb hem met mijn mobiel gemaakt, moet dus nog op de computer zetten.

Maar weet iemand wat voor voertuig dit is?
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #243 Gepost op: 9 september 2007, 15:55:56
Om even in te haken op het lijstje met voertuigen dat hier langskwam.

Reddingsbrigade Ouddorp heeft inderdaad rood/geel/blauw

In eerste instantie is er rood/geel gemonteerd om vooral op te vallen ten opzichte van andere diensten. Blauw is er naderhand aan toevoegd omdat ze nu schijnbaar ook blauwe verlichting voor prio 1 mogen hebben.

Heb zelf die balk destijds voor hun opgebouwd.

Of rood erbij komt weet ik niet, maar de combinatie geel/blauw zal met name op incident gebied meer gaan komen.

Met name voor afzekeren ter plaatse zal veelal worden overgeschakeld van blauw, naar gele verlichting. De eerste dual colour balken/lampen zijn inmiddels al leverbaar, alleen nog niet veel in gebruik gezien.

Denk persoonlijk dat rood niet erdoorheen zal komen aangezien de wetgeving het verbiedt (rood afstralende verlichting naar de voorzijde van een voertuig, wat al volgens APK eis verboden is)

Groeten, Ruud


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #244 Gepost op: 9 september 2007, 18:43:19
Vraagje:

Ik hoorde dat er op de nieuwe ledbalken van de politie Almere een goedje is gesmeerd dat het licht beter weerkaatst in de balk zelf, waardoor de 'velheid' 2x verdubbeld.

Wat is dit voor smeersel wat er op de balk word gesmeerd? En klopt dit uberhaupt? ::)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #245 Gepost op: 9 september 2007, 19:50:14
Om even in te haken op het lijstje met voertuigen dat hier langskwam.

Reddingsbrigade Ouddorp heeft inderdaad rood/geel/blauw

Achter die blauwe kap op die Unimog van Ouddorp zit als het goed is geen lamp... ;)
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #246 Gepost op: 9 september 2007, 21:44:24
.

Denk persoonlijk dat rood niet erdoorheen zal komen aangezien de wetgeving het verbiedt (rood afstralende verlichting naar de voorzijde van een voertuig, wat al volgens APK eis verboden is)


En de matrixborden (stop politie / SPOED - AMBULANCE) aan de voorzijde van een voertuig? Mag ook (evenals de wigwag) niet ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #247 Gepost op: 9 september 2007, 21:45:43
Vraagje:

Ik hoorde dat er op de nieuwe ledbalken van de politie Almere een goedje is gesmeerd dat het licht beter weerkaatst in de balk zelf, waardoor de 'velheid' 2x verdubbeld.

Wat is dit voor smeersel wat er op de balk word gesmeerd? En klopt dit uberhaupt? ::)
Ik ken wel een verhaal dat ze LED - lampen opschuren, om het licht beter te laten verspreiden, dat verhaal over een goedje is bij mij (nog) onbekend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #248 Gepost op: 9 september 2007, 21:58:44
En de matrixborden (stop politie / SPOED - AMBULANCE) aan de voorzijde van een voertuig? Mag ook (evenals de wigwag) niet ....

Je hebt toch geen wigwag complex..... ???  ;D ;D ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #249 Gepost op: 9 september 2007, 22:48:28
Je hebt toch geen wigwag complex..... ???  ;D ;D ;)
Waar ik op doel is dat iedereen, wanneer het over rode signalering gaat direct begint dat het verboden is, ik ontdek alleen steeds meer dingen die niet (volgens de wet) toegestaan zijn, maar wel (zij het al jaren) gebruikt worden, zelfs door de politie zelf ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !