Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212342 keer)

0 gebruikers (en 60 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2450 Gepost op: 29 januari 2012, 00:56:26
Ik zag vanavond dat een motoragent bij een aanhouding ivm rijden onder invloed zijn Blauwe signalering aan deed, maar ipv flits/flits, stond de linker flitser op steady burn. Eerst dacht ik aan kapotte signalering, maar toen hij wegreed met signalering aan, toen was het wel opeens wel flits/flits.
Is dit een optie of is er toch iets niet helemaal goed?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2451 Gepost op: 29 januari 2012, 14:09:58
Ik zag vanavond dat een motoragent bij een aanhouding ivm rijden onder invloed zijn Blauwe signalering aan deed, maar ipv flits/flits, stond de linker flitser op steady burn. Eerst dacht ik aan kapotte signalering, maar toen hij wegreed met signalering aan, toen was het wel opeens wel flits/flits.
Is dit een optie of is er toch iets niet helemaal goed?
Een beetje doorspeculerend, vroeger was een rode steady-burn lamp voor Californische politiemotoren verplicht... ik weet niet of dat nog zo is en of op (naar ik aanneem) een NL politiemotor Amerikaanse schakelingen verbouwd zijn, maar zo ja zou dit een ongedocumenteerd verstopt patroon kunnen zijn dat per ongeluk een keertje aangesprongen is...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2452 Gepost op: 29 januari 2012, 20:29:31
Vraagje aan de medegebruikers van een LFL-dakset met de standaardbedieningskast van Honac.

Het gebeurt me de laatste tijd regelmatig als ik met ogs rijd dat wanneer ik op de claxonring druk voor de versneller dat dan tegelijkertijd de ruitensproeier onophoudelijk begint te sproeien. Dit kan soms een héle tijd aanhouden.

Ook bij rijden met blauw licht en je drukt op de ring voor kort tatu.

Ik heb dit aangegegeven bij de technische dienst. Ook nadat ze hier naar gekeken hebben blijft het toch regelmatig voorkomen. Zal waarschijnlijk wel ergens sluiting zijn maar ik zou niet weten hoe of wat. Met name in donker wordt je zicht ernstig belemmerd ook al doe je de wissers aan.

De tweetoon is de nieuwe van FedSig, de minder slome variant hiervan zeg maar.

Iemand ervaringen of tips?


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #2453 Gepost op: 29 januari 2012, 20:31:21
Een beetje doorspeculerend, vroeger was een rode steady-burn lamp voor Californische politiemotoren verplicht...

Beetje off-topic. Niet alleen de politiemotoren, maar alle voertuigen voorzien van OGS in California.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2454 Gepost op: 29 januari 2012, 20:59:35
Dat hebben alle Yamaha's FJR1300 inderdaad, maar dit was de R1200GS van de Kmar.

En die GS'en(R1200GS en F650GS) van S'hol hebben allemaal ook alternerende koplampen.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2455 Gepost op: 29 januari 2012, 21:54:33
Beetje off-topic. Niet alleen de politiemotoren, maar alle voertuigen voorzien van OGS in California.
Klopt, was me bekend - we hadden het alleen wel over een motor  ;) De rode steady-burn is vermoedelijk tegenwoordig niet meer verplicht, zie bijvoorbeeld Police Motorcycle Parade

uploader: MikeSFxo
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2456 Gepost op: 29 januari 2012, 21:58:06
De rode steady-burn is vermoedelijk tegenwoordig niet meer verplicht, zie bijvoorbeeld

Dan zie je die lamp midden op / onder het raam over het hoofd  ;)

Overigens is de steady-burn gewoonweg een foutje / kortsluiting hier in Nederland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2457 Gepost op: 29 januari 2012, 22:03:31
Daar zit inderdaad een steady burn Rode lamp.
Er is overigens al eens een reden gegeven voor de Rode lamp.
Volgens mijn amerikaans collega's uit Californie is de reden als volgt.
Heel lang geleden heeft een politie voertuig met een knipperende lamp een ongeval veroorzaakt. De oude dame van het andere voertuig beweerde dat de politie auto zijn rode lamp niet aan had. De advocaat kwam met de redenatie dat de lamp op het moment dat de dame keek natuurlijk net uit kan zijn geweest (knipperlamp) Dus kon haar niets verweten worden. Gevolg, hoge schade vergoeding aan het slachtoffer.
Gevolg, alle hulpdienstvoertuigen in Californïe hebben sinds die tijd één permanent brandende lamp naar voren. (kijk in de video naar de motoren, de surveillance voertuigen en de ambulance). De burger voertuigen zijn vermoedelijk van de presidentïele begeleiding en hoeven dus niet aan deze regel te voldoen.
(tot er weer een oude dame de kruising op rijdt  :D)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2458 Gepost op: 29 januari 2012, 22:10:22
Dan zie je die lamp midden op / onder het raam over het hoofd  ;)
Oeps, ja, je hebt gelijk. Nog iets duidelijker zichtbaar hier:

City of Oakland, California Motorcycle Drill Team

uploader yellownslow

Zocht even een voorbeeldje uit LA, waar ik meen knipperend rood en blauw gezien te hebben vorig jaar, maar kon het zo snel niet vinden. Maar ook daar zie ik op recente youtube video's altijd een steady burn...

Einde speculaasmodus - kortsluitinkje is natuurlijk véél waarschijnlijker.  ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2459 Gepost op: 29 januari 2012, 22:31:35
Wilde jullie deze niet onthouden - naast de steady-burn rode lamp zie je hier dat de motoragenten in SF een bekende kleur jas hebben gekregen  0098

President Obama San Francisco

uploader tomstorey

BTT...

N.a.v. de discussies over de enkele pit op KLPD-wagens: deze zit gewoon vastgeschroefd, niet? Dus niet op een telescoopmastje? Ik heb een vage herinnering uit vroeger tijden dat sommige politiewagens (bijvoorbeeld de latere AVD-Porsches) zoiets wel hadden. Zou dat niet nog steeds handig zijn? Ik kan me voorstellen dat dit in druk verkeer de zichtbaarheid ten goede zou kunnen komen...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")