Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195291 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #250 Gepost op: 9 september 2007, 23:55:39

Denk persoonlijk dat rood niet erdoorheen zal komen aangezien de wetgeving het verbiedt (rood afstralende verlichting naar de voorzijde van een voertuig, wat al volgens APK eis verboden is)

Groeten, Ruud

die lui in de tweede kamer bednekne wel meer leuke wets verandringen... dus misschen deze ook wel ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #251 Gepost op: 10 september 2007, 17:40:13
die lui in de tweede kamer bednekne wel meer leuke wets verandringen... dus misschen deze ook wel ;)

ik weet niet of er tegenwoordig nog maatschappij leer gegeven wordt...  ::) ::) ??? maar misschien is het handig om even: http://www.overheid.nl/home/zowerktdeoverheid/watdoetdeoverheid/hoekomteenwettotstand/ en/of http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet te lezen  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #252 Gepost op: 10 september 2007, 19:39:52
Ik ken wel een verhaal dat ze LED - lampen opschuren, om het licht beter te laten verspreiden, dat verhaal over een goedje is bij mij (nog) onbekend.

Word dan het ledje zelf opgeschuurd of de kap? ???


Gast

  • Gast
Reactie #253 Gepost op: 10 september 2007, 20:13:32
Word dan het ledje zelf opgeschuurd of de kap? ???
De lens zou dan opgeschuurd worden lijkt mij maar het hele verhaal komt op mij als broodje aap over. Tenzij je je gerichte waarschuwingssignaal wilt verminderen tot een onscherp(ere) blauwe vlek wat een flits moet voorstellen.
Ik denk ook niet dat het opschuren van lenzen in overeenstemming is met hoe de ontwerpers van die balken het in gedachten hadden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #254 Gepost op: 10 september 2007, 20:20:26
ok..hebben we nog meer foto's van voertuigen met rode lichtjes??
Of een uitleg waarom ze in Hoofddorp met rood mogen rijden??


Edit: Ook even wat Offtopicgeneuzel over typen verwijderd, graag Ontopic verder
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #255 Gepost op: 10 september 2007, 20:21:29
Of een uitleg waarom ze in Hoofddorp met rood mogen rijden??



Dat kan simpel zijn..er staat in de Nederlandse wetgeving (zover ik weet) niet dat optische signalen bij hulpverleningsvoertuigen perse blauw moeten zijn.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #256 Gepost op: 10 september 2007, 20:31:42
Dat kan simpel zijn..er staat in de Nederlandse wetgeving (zover ik weet) niet dat optische signalen bij hulpverleningsvoertuigen perse blauw moeten zijn.
Dan vraag ik me af welk topic je gelezen hebt?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,19494.msg522688.html#msg522688




Er staat volgens mij gewoon dat je alleen met blauwe lampen voorrang krijgt, en dan nog alleen als je ook de bijbehorende herrie aanhebt.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #257 Gepost op: 11 september 2007, 00:00:27
Er staat volgens mij gewoon dat je alleen met blauwe lampen voorrang krijgt, en dan nog alleen als je ook de bijbehorende herrie aanhebt.....

Maar er staat niet dat een voertuig voorzien van rood EN blauw EN herrie niet berekend word tot een voorrangsvoertuig.

Zolang het in combi is met blauw kun je volgens mij weinig tegengaan, op het vlak van rood uitstralend licht naar voren misschien, maar zoals al eerder gemeld, mogen de stopbordjes waarmee de politie je aan de kant zet dan ook niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #258 Gepost op: 11 september 2007, 08:56:00
Maar er staat niet dat een voertuig voorzien van rood EN blauw EN herrie niet berekend word tot een voorrangsvoertuig.

Zolang het in combi is met blauw kun je volgens mij weinig tegengaan, op het vlak van rood uitstralend licht naar voren misschien, maar zoals al eerder gemeld, mogen de stopbordjes waarmee de politie je aan de kant zet dan ook niet  ;)
Nee, er staat ook nergens in de wet dat een geel/paars gevlekte olifant met groene sterretjes niet over de snelweg mag fietsen.....Het gaat erom wat er wel staat:"voorrangsvoertuigen voeren blauwe zwaai- of knipperlampen en een 2 of 3 tonige sirene". Dat is wat iedereen op de basisschool met verkeersles al leert en met z'n theorie-examen nog eens dunnetjes over doet. De rest is niet bekend bij het gemiddelde publiek en kan dus verwarring wekken.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #259 Gepost op: 11 september 2007, 09:10:26
Nee, er staat ook nergens in de wet dat een geel/paars gevlekte olifant met groene sterretjes niet over de snelweg mag fietsen.....Het gaat erom wat er wel staat:"voorrangsvoertuigen voeren blauwe zwaai- of knipperlampen en een 2 of 3 tonige sirene". Dat is wat iedereen op de basisschool met verkeersles al leert en met z'n theorie-examen nog eens dunnetjes over doet. De rest is niet bekend bij het gemiddelde publiek en kan dus verwarring wekken.

waar staan dan de richtlijnen voor een VC met al zijn kleuren lampen?? ;D