Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212140 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2520 Gepost op: 28 februari 2012, 11:59:02
@ Jerommeke,

Deze was inderdaad donkerder.
Dat kun je mooi zien als je die wagen met de VOA wagen eronder vergelijkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2521 Gepost op: 28 februari 2012, 12:35:02
Jup, dat is Whelen (licht)blauw. Die VAMA-draai pitjes zijn gewoon verouderd en (eigenlijk) niet meer van deze tijd. Met een blauwe kap zijn ze gewoon niet zo fel als je graag zou willen, als je dan nog een verweerde / gekraste kap er op hebt zitten blijft er weinig van over.
Een Hella Rotaflex zou beter blijven  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #2522 Gepost op: 28 februari 2012, 12:49:31
Toch komt er, op het oog, meer licht uit een Vama LR135 waarbij de lamp gecentreerd in de reflector zit (á la Hella) dan bij de Whelen RB22 waar de "Centurion" Reflector om het lampje heen draait. Tenminste als je de lenzen ervan af zou halen ;) Het is jammer dat de lichtblauwe Vama lensjes alleen voor de strobe-modellen beschikbaar zijn (met gaas-constructie in de lens).
Ik heb in mijn privé-auto heel lang de oranje Hella Rotafix gehad, maar die heeft toch plaats gemaakt voor de fellere LR135 als magneetpit (naast de mini-LFL op de achterbank......)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2523 Gepost op: 28 februari 2012, 13:01:55
Heb je de pit en mini lichtbalk al eens moeten gebruiken?
De LR135 had toch ook een hele sterke magneet?


Gast

  • Gast
Reactie #2524 Gepost op: 28 februari 2012, 13:05:07
Nee, heb ze tot op heden nog niet hoeven te gebruiken. De magneet onder de LR135 is inderdaad een hele sterke (alleen een Movia-D is sterker met magneet én zuignappen) en het snoer is ook lekker lang.
De Mini-LFL ga ik upgraden binnenkort, de TIR6-jes rondom op de hoeken eruit en dan komen er LIN6-jes in, zonnebrillen op  8)  ;D


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2525 Gepost op: 3 maart 2012, 10:22:50
-Movia SL dual color LED pit op het dak



Dienst: Politie Gelderland Zuid
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: Volkswagen Golf Variant
Kenteken: 93-SNF-7
Byzonderheden: Eerste HONAC / POM voertuig van Gelderland-Zuid (en wss omdat hij pas een week op naam staat; niet verzekerd?)

Zoals ik in het voertuigentopic al zei; hoewel slechts 1 pitje hebben we met de MOVIA SL wel een opvallend pitje. Heb net even gekeken; SL staat voor SlimLine en heeft een kleinere footprint dan de MOVIA-D die door het AT gebruikt wordt (o.a.)

Wat ik wel opvallend vind is dat er maar 12 ledjes in blijken te zitten per kleur.. Vind ik best weinig voor zo'n bult licht:
(bron: sondernsignalanlagen.com)





Naast de MOVIA D (links) de MOVIA SL (rechts):





Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2526 Gepost op: 3 maart 2012, 12:27:13
Ik zag laatst een nieuwe VW Polo of Golf van Brabant-Noord (de eerste/enige die ik heb gezien in de regio) met eenzelfde pit op het dak. Er werden wat foto's gemaakt door een fotograaf en daarom ging het pitje even aan. Kwam inderdaad een enorme bak licht vanaf, die overdag ook zeer goed te zien was.

Helaas heb ik zelf geen foto kunnen maken.
Senior GGP / Oost-Brabant


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #2527 Gepost op: 3 maart 2012, 15:06:28
Ben benieuwd! Welke omgeving was dat?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2528 Gepost op: 3 maart 2012, 15:27:16
Ben benieuwd! Welke omgeving was dat?

Was in Oss, het voertuig staat ook op het bureau daar. Ik weet niet precies waarvoor het ingezet gaat worden, maar is een mooi wagentje!

Komt -neem ik aan- niet uit de aanbesteding, want het is geen Variant-model. Heb niet kunnen zien of er grillflitsers aanwezig zijn, in ieder geval wel een stopbord in de zonneklep.
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2529 Gepost op: 4 maart 2012, 00:01:32
Ligt het aan de camera of zijn de achterste LEDjes zo slecht?
Battalion 8.
 rrobertsnot5150