Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212257 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #2650 Gepost op: 3 april 2012, 10:45:52
Gezien het onregelmatige patroon (oftewel de camera pakt niet alle flitsen op) moeten dat strobes zijn.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2651 Gepost op: 3 april 2012, 11:56:33
Gezien het onregelmatige patroon (oftewel de camera pakt niet alle flitsen op) ....
Slaat de camera inderdaad wel flitsen over? Ik zie op het beeld heel duidelijk een perfect synchroon patroon van soms wel drie/vier/vijf? snelle flitsen op beide lampen. Als de camera het patroon al niet zou kunnen bijhouden dan zouden er nooit drie/vier/vijf snelle flitsen geregistreerd worden en dan al helemaal niet perfect synchroon. Ter vergelijk: kijk eens naar de Volvo die vanaf ongeveer 0.54 het beeld in komt rollen. Daar heb ik wel het idee dat niet alle flitsen geregistreerd kunnen worden.

(Overigens heb ik geen idee of het strobes of LEDs zijn, ik reageer alleen op het al of niet registreren van de flitsen  98uiye )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #2652 Gepost op: 3 april 2012, 12:09:29
Ik zie eerst 4 flitsen, daarna 1, daarna weer 4, daarna 2 met tussenpoos, daarna 4, daarna 1 of 2, daarna weer 4flits, dan weer 2
Ik ken geen powersupplies die zo onregelmatig flitst tenzij er wat aan mankeert ;) Een LED patroon is het in elk geval niet. Het is geen consistent beeld van continu 4-flitsen achter elkaar.
Links en rechts staan gesynchroniseerd dus wat je op rechts ziet zie je op links ook inderdaad.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2653 Gepost op: 3 april 2012, 12:30:50
Akkoord, ik zie inderdaad ook wisselende aantallen flitsen, maar, en dat is in feite mijn vraag/punt: als de camera wél 4 snelle flitsen kan registreren, waarom zou de camera dan niet de rest van het patroon juist registreren? ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #2654 Gepost op: 3 april 2012, 12:34:45
Voor zover ik altijd heb begrepen heeft dat te maken met de sluitertijd, de hoeveelheid frames per minuut en of die stroboscoop-flitsen daar dan net wél of net níet in die sluiteropening vallen.
Zo zie je ook vaak filmpjes van strobe-balken waarbij wittige flitsen rondom in het beeld zitten maar de balk zelf niet oplicht. Het missen van de flitsen, en die witte vlakken in beeld was vooral met oudere camera's schering en inslag, het is met de betere camera's tegenwoordig steeds makkelijker om wél een strobe-balk goed op de plaat te krijgen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2655 Gepost op: 3 april 2012, 14:15:18
Ja. De AID/Nieuwe Voedsel en Warenauthoriteit zijn bevoegd voertuigen te controleren, net zoals de douane etc.

Oke, maar hoe houd men op straat nu nog alle voertuigen uit elkaar die met stop bordjes rijd?
-Onopvallende politie auto's
-boswachter
-marechaussee
-douane
-nieuwe VWA
-BOA's van de gemeente


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2656 Gepost op: 3 april 2012, 15:55:27
Voor zover ik altijd heb begrepen heeft dat te maken met de sluitertijd, de hoeveelheid frames per minuut en of die stroboscoop-flitsen daar dan net wél of net níet in die sluiteropening vallen.
Zo zie je ook vaak filmpjes van strobe-balken waarbij wittige flitsen rondom in het beeld zitten maar de balk zelf niet oplicht. Het missen van de flitsen, en die witte vlakken in beeld was vooral met oudere camera's schering en inslag, het is met de betere camera's tegenwoordig steeds makkelijker om wél een strobe-balk goed op de plaat te krijgen.

Klopt, heeft met de frames per seconden te maken. Dat is het zelfde effect als wanneer je op tv een rijdende auto ziet en het lijkt alsof de wielen de verkeerde kant op draaien.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2657 Gepost op: 3 april 2012, 15:58:38
Oke, maar hoe houd men op straat nu nog alle voertuigen uit elkaar die met stop bordjes rijd?
-Onopvallende politie auto's
-boswachter
-marechaussee
-douane
-nieuwe VWA
-BOA's van de gemeente

Waarom zou je ze uit elkaar moeten houden? Stop betekent stop en wat er daarna komt dat hoor je dan wel...

Een voorbeeld zijn de stopborden van BOA's van de gemeente. In de meeste gevallen zijn ze niet bevoegd die te gebruiken. Voor sommige verkeersfeiten mag het dan weer wel. Het is zo lastig dat ik je er vooral niet druk over zou maken. Over het algemeen zijn alleen de politie-auto's onherkenbaar en de rest herken je wel of laat via het stopbord zien wat voor bestemming dat voertuig heeft. Ik heb als eens een onopvallende auto van het AID een volgteken zien geven met netjes VOLGEN -> AID in de tekstkrant.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2658 Gepost op: 3 april 2012, 16:08:48
Is de halogeen balk een Smith and Wessons balk?
Sniper shoots gun from criminal's hand

Werkt ie ook nog. Dope !!


Gast

  • Gast
Reactie #2659 Gepost op: 3 april 2012, 16:24:07
Op 00:24 een Edge, op 00:31 een AdvantEdge draai-versie