Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1195011 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #270 Gepost op: 17 september 2007, 23:05:29
Deze module zit nu al in alle voertuigen van Kennemerland, ook in de voertuigen die (bijna) vervangen worden. Dit is dus al een oudere module, gebruikt in de Vista's zoals afgebeeld op jouw plaatje (avater).

De onderste knoppen zijn voor de arrowstick / verkeersgeleider.

Persoonlijk ben ik fan van een LFL, of een andere Whelen (of led) balk.
De vista vind ik lomp, lelijk en (zeker de draaiversie) maakt een hoop herrie, zowel met rijden (windgeruis)als tijdens stilstand (draaimotoren). Voordeel is wel dat er een arrowstick in zit / in kan zitten. Dat mis ik nog bij de LFL versie's die je in NL al reeds ziet rondrijden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #271 Gepost op: 18 september 2007, 12:27:07
Deze module zit nu al in alle voertuigen van Kennemerland, ook in de voertuigen die (bijna) vervangen worden. Dit is dus al een oudere module, gebruikt in de Vista's zoals afgebeeld op jouw plaatje (avater).
De onderste knoppen zijn voor de arrowstick / verkeersgeleider.
Venture heeft gelijk, dit is een redelijk nieuwe bediening (toegepast vanaf 2006)  door de firma Taxameter die de officieele importeur is van Federal Signal. Ik zal vanavond een foto bijvoegen van de oude bediening.


rsoonlijk ben ik fan van een LFL, of een andere Whelen (of led) balk.
De vista vind ik lomp, lelijk en (zeker de draaiversie) maakt een hoop herrie, zowel met rijden (windgeruis)als tijdens stilstand (draaimotoren). Voordeel is wel dat er een arrowstick in zit / in kan zitten. Dat mis ik nog bij de LFL versie's die je in NL al reeds ziet rondrijden.
Je vergelijkt appels met peren: een Vista kun je niet vergelijken met een Whelen (lfl) Edge.  De opzet van de balk is totaal anders. Je kunt de Vista wél vergelijken met een Whelen Centurion. Zelfde opzet o.a. beide draailampen & boven en beneden dek.

De Whelen Edge LFL kun je het beste weer vergelijken met de Raydian van Federal Signal. De korspen Haaglanden & Noord-Oostgelderland rijden met de Raydian. Meer korpsen gaan volgen.

Een Whelen LFL Edge is trouwens gewoon te voorzien van een traffic advisor hoor, zoek maar eens wat plaatjes op van de Zafira's van Noord Holland Noord.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #272 Gepost op: 18 september 2007, 18:06:34
Bijgaand de oude bediening, officieele benaming is de AS 422:





Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #273 Gepost op: 18 september 2007, 19:19:58
Venture heeft gelijk, dit is een redelijk nieuwe bediening (toegepast vanaf 2006)  door de firma Taxameter die de officieele importeur is van Federal Signal. Ik zal vanavond een foto bijvoegen van de oude bediening.


Het grappige is dus, dat deze bediening al op die oudere voertuigen zit. Die van de foto zit er ook nog in (bij een ander voertuig natuurlijk).


Je vergelijkt appels met peren: een Vista kun je niet vergelijken met een Whelen (lfl) Edge.  De opzet van de balk is totaal anders. Je kunt de Vista wél vergelijken met een Whelen Centurion. Zelfde opzet o.a. beide draailampen & boven en beneden dek.

De Whelen Edge LFL kun je het beste weer vergelijken met de Raydian van Federal Signal. De korspen Haaglanden & Noord-Oostgelderland rijden met de Raydian. Meer korpsen gaan volgen.

Een Whelen LFL Edge is trouwens gewoon te voorzien van een traffic advisor hoor, zoek maar eens wat plaatjes op van de Zafira's van Noord Holland Noord.


Dat ik appels en peren vergelijk weet ik, ik geef alleen mijn persoonlijke mening over de verschillen tussen deze twee balken. En als je dezelfde opzet wilt houden van een Whelen LFL tegenover de de Vista, dan kom je er dus niet. En een stopmatrix EN een trafficadvisor.

Persoonlijk zeg ik Whelen LFL. En dan maar een oplossing voor het stoptransparant!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #274 Gepost op: 21 september 2007, 22:06:03
Die oude bediening werkt bij ons prima en is ook in gebruik bij de LFL's. Arrowsticks doen wij sowiezo niet aan in ons korps helaas.
De oude bediening heeft soms wel als nadeel dat de verlichting niet duidelijk is:

donkerrood = functie is uitgeschakeld
felrood = functie is actief

maar die verlichting (donkerrood) is absoluut niet egaal waardoor ik regelmatig het idee kreeg dat er iets aan stond (nou zie je dat in het donker opzich goed :P)

Die bakken van NOG zijn erg mooi om te zien, functionaliteit weet ik niet. Hoor van veel mensen binnen onze regio dat ze er niet aan willen omdat het ding (als het uitstaat) niet blauw oogt.. En dat is niet veilig. Echt goede argumenten kunnen deze mensen verder niet geven..

Nog even wat leuke foto's van het IVVP IVIC '07 gevonden op mn HDD: http://www.mijnalbum.nl/Album=XGROISFG


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #275 Gepost op: 21 september 2007, 22:23:04
Persoonlijk zeg ik Whelen LFL. En dan maar een oplossing voor het stoptransparant!

Sterker, ik vind het fijner dat de transparant niet in de bak zit. Vooral bij Vito's en transporters zie je 'm dan simpelweg nauwelijks als bestuurder. Bij onze Vito's zit hij nu in de grille verwerkt en dat gaat prima.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #276 Gepost op: 21 september 2007, 22:30:50
Sterker, ik vind het fijner dat de transparant niet in de bak zit. Vooral bij Vito's en transporters zie je 'm dan simpelweg nauwelijks als bestuurder. Bij onze Vito's zit hij nu in de grille verwerkt en dat gaat prima.

Ja natuurlijk, persoonlijk zie ik (bijna) nooit bussen waarbij de stopborden in de balk zitten. Ik doelde dan ook op de hoofdgroep voertuigen, noodhulp / overige normale voertuigen.

Zeker bij een bus is het OF op de motorkap / dashbord / grill erg handig en natuurlijk achter de achterdeur / op de klep.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #277 Gepost op: 21 september 2007, 22:44:19
Bij ons zijn het veel bussen hoor :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #278 Gepost op: 9 oktober 2007, 15:23:30
De noodhulp auto's van korps Rott. Rijnmond, hebben die nou achterop een Centurion en voorop twee Cadet's? Kan zo geen plaatje vinden ervan...


Foto: R. Verkruissen, www.politievoertuigen.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #279 Gepost op: 9 oktober 2007, 17:28:30
Ja, dat klopt.

Dit is overigens een bus van de ROG geloof ik, maar dat kan FirePol vast wel bevestigen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s