Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1222663 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Gast

• Gast
Reactie #2880 Gepost op: 8 juli 2012, 12:24:27
Het geel lijkt nog wel aan de lichte kant. Ik heb bij een balk gewoon 2 laagjes geel over de strobes zelf heen gedaan. Zo behoud je toch compleet clear lenzen maar met wel duidelijk gele flitsen ;)

Had ik ook over nagedacht, maar mocht er ooit een strobe gewisseld moeten worden zal er weer opnieuw folie overheen gemonteerd moeten worden, in de endcap geplakt heb je dat probleem niet. Het is nog wat wittig-geel, inderdaad, maar het oranje folie is té Koninklijk diep-oranje getint  ;)

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #2881 Gepost op: 8 juli 2012, 12:35:12
Ik ben mijn versie van toen ook aan het veranderen (alleen heeft die dan helemaal clear lenzen rondom). Ik zat zelf te denken om van iets dikker folie een stukje te buigen welke je er zo omheen kunt bouwen. Ik moet alleen kijken of onze lokale plastic boer dat ook heeft. Gewoon plexiglas is veel ste dik waarschijnlijk.

Ik heb toen zelf gekozen voor 2 laagjes geel op elkaar omdat de flits bij mij anders veel ste wit was. En de folie er gewoon op geplakt met een lijmpistool zodat het er nu weer netjes van af kan.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2882 Gepost op: 8 juli 2012, 14:39:33
Had ik ook over nagedacht, maar mocht er ooit een strobe gewisseld moeten worden zal er weer opnieuw folie overheen gemonteerd moeten worden, in de endcap geplakt heb je dat probleem niet. Het is nog wat wittig-geel, inderdaad, maar het oranje folie is té Koninklijk diep-oranje getint  ;)

Bij geluids/licht zaken kan je kleuren filters kopen in elk gewenste kleur, ik meen dat er circa 500 verschillende kleuren zijn!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gast

• Gast
Reactie #2883 Gepost op: 8 juli 2012, 15:08:17
Bij geluids/licht zaken kan je kleuren filters kopen in elk gewenste kleur, ik meen dat er circa 500 verschillende kleuren zijn!

Klopt, en ik had ook al bij Conrad gekeken online maar als echte "ebay-junkie" vond ik de goedkoopste vellen folie in Engeland, met in dit geval helaas maar licht-geel of diep-oranje in de aanbieding. Dat diep-oranje ga ik eens gebruiken in een JetSonic lens  O0

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2885 Gepost op: 11 juli 2012, 19:13:20
Voor ons team een handleidingetje aan het maken voor de dakset bedienunit (in ons korps een nieuw fenomeen daar wij FedSigVama gewend waren); voor de geïnteresseerden hierbij m'n Illustrator recreatie van de H-ECU Remote bedienunit.

Gast

• Gast
Reactie #2886 Gepost op: 11 juli 2012, 19:19:23
Ziet er heel netjes uit zeg!

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #2887 Gepost op: 11 juli 2012, 19:33:37
Voor ons team een handleidingetje aan het maken voor de dakset bedienunit (in ons korps een nieuw fenomeen daar wij FedSigVama gewend waren); voor de geïnteresseerden hierbij m'n Illustrator recreatie van de H-ECU Remote bedienunit.

Misschien idee om bij alle eenheden op intranet te laten plaatsen?

Want in BN gaan ze ook over van het zwart paneel met rode knopjes naar dit..

Neetje

• ICTer
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #2888 Gepost op: 11 juli 2012, 19:42:39
Erg mooie creatie Venture O0
Ik ben fan van deze bedienkast en zijn voorganger de HB2100 :)
Ze zien er erg mooi uit en ze zijn mooi klein.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2889 Gepost op: 11 juli 2012, 19:50:37
Voor de collega's (en geïnteresseerden) hierbij de handleiding, kan aangepast worden naar behoeven (ff via PB) en verspreid worden in de dienstvoertuigen naar behoeven 998765

http://www.venturedesign.nl/werk/Handleiding_H-ECU.pdf