Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211841 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #3240 Gepost op: 15 januari 2013, 14:00:58
Even een vraagje die niet direct aan sluit aan de huidige discussie, maar wel bij dit topic, wat is de normale lengte van een edge 9000 frame voor NL begrippen? Ik heb namelijk een EDGE frame staan die nogal aan de lange kant lijkt, dus ik vraag me af wat de herkomst is. Er heeft, gezien de lijmresten op midden van het frame, een SA40 speaker op gezeten. Helaas zijn de serienummers etc. niet meer te lezen op de sticker, dus daar haal ik niet zoveel meer uit...

Thanx alvast!


Gast

  • Gast
Reactie #3241 Gepost op: 15 januari 2013, 14:10:49
De reguliere lengte voor een politie of douane Edge was 107 cm lang (frame 96 cm, endcaps 5.5 cm elk), de standaard US lengte was 48 inch en de langere Edge's zoals in gebruik op ambu's was 52 inch.
Een speaker op het midden, en een langer frame, zal of een brandweer of ambu versie geweest zijn.

Aanvulling: ik heb ook een Edge boven staan, 2e generatie met J-tubes erin) met een framelengte van 104 cm, dus 115 lengte in totaal, zijn dus ook in omloop geweest.
Dit is trouwens dezelfde frame-lengte als gebruikelijk in de UK.
Maar, zowel de WS350/RP440 als de WS2000 versie boven zijn een framelengte van 96 cm.


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #3242 Gepost op: 16 januari 2013, 23:23:49
De reguliere lengte voor een politie of douane Edge was 107 cm lang (frame 96 cm, endcaps 5.5 cm elk), de standaard US lengte was 48 inch en de langere Edge's zoals in gebruik op ambu's was 52 inch.
Een speaker op het midden, en een langer frame, zal of een brandweer of ambu versie geweest zijn.

Thanks René, om de een of andere reden had ik al zo'n vermoeden dat het antwoord uit jouw hoek zou komen :) Ik heb hem even nagemeten, de framelengte van de mijne mijne is om en nabij de 121cm, dus dat zal dan wel 48 inch zijn (of 52 incl. endcaps). Nu maar eens even kijken wat we er allemaal in gaan zetten...


Gast

  • Gast
Reactie #3243 Gepost op: 16 januari 2013, 23:37:42
Ik zal morgen kijken of ik de standaard ambu-lengte Edge kan opmeten voor je, dan weet je direct wat voor model het is geweest ;)
Of is het zo'n lange als dit, ex brandweer Edge


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3244 Gepost op: 23 januari 2013, 09:11:34


Vandaag ontdekt dat als er 2 functies aanstaan, en je ze tegelijk 'uit' drukt dat de controller dat niet leuk vind :) De controller koppelt terug dat de functie uit is (het knopje stopt met knipperen) maar de functie blijft wel aanstaan :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3245 Gepost op: 26 januari 2013, 03:26:35
Whelen Legacy Lightbar
Whelen Legacy

http://www.youtube.com/watch?v=_JFuRSrg3cY

Nieuwe Whelen V-serie's

Beide via StrobsNmore.com
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #3246 Gepost op: 26 januari 2013, 14:18:59
Die Legacy is een knappe balk, kan zowat alle kleuren en patronen. De enige kleur die ik nog niet gezien heb is groen... Klopt mijn aanname, dat dat ook wel mogelijk zal zijn (wit is immers ook over de hele lengte mogelijk)?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3247 Gepost op: 28 januari 2013, 16:28:39
Bij Whelen is alles mogelijk, als je maar vriendelijk vraagt....alleen de club in Apeldoorn zal niet altijd interesse hebben het te leveren.

Heb laatst een aanvraag gehad voor een dual color lampje in amber/clear, mailen met factory representative en was geen enkel probleem.
Was een special order, maar kan gewoon.
Zal bij deze balk niet anders zijn. Alleen de vraag is of hij daadwerkelijk ook als klasse II versie komt.

Groeten, Ruud


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3248 Gepost op: 30 januari 2013, 18:03:07


Gast

  • Gast
Reactie #3249 Gepost op: 30 januari 2013, 20:26:31
Lightbar collection
rademel

... en dan met 156 balken.... I can't wait..