Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211829 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3260 Gepost op: 31 januari 2013, 16:52:38
http://www.youtube.com/watch?v=UmBKTc8kA0k

PolitieRRoost
N.a.v. dit filmpje een vraag over de terugmelding van het aansturingkastje voor de dakset. Hier hoor je een pieptoon (lang kort) die ik tot nu toe alleen bij de LAPV-bussen heb gehoord. De Touran heeft die piep niet als je blauw aanzet, maar de bus wel. Wel heb ik die piep gehoord bij een Touran met een defecte sirene. Als je met blauw reed (geen piep) en je wilde de sirene inschakelen via de rode knop begon hij zo te piepen.

Is dit de foutmeldingtoon? Weet iemand of die piep iets betekent?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3261 Gepost op: 31 januari 2013, 18:05:31
Twee korte piepjes achter elkaar is inderdaad de storingstoon. Waarom hij dat hier doet... Geen idee!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3262 Gepost op: 31 januari 2013, 18:17:36
N.a.v. dit filmpje een vraag over de terugmelding van het aansturingkastje voor de dakset. Hier hoor je een pieptoon (lang kort) die ik tot nu toe alleen bij de LAPV-bussen heb gehoord. De Touran heeft die piep niet als je blauw aanzet, maar de bus wel. Wel heb ik die piep gehoord bij een Touran met een defecte sirene. Als je met blauw reed (geen piep) en je wilde de sirene inschakelen via de rode knop begon hij zo te piepen.

Is dit de foutmeldingtoon? Weet iemand of die piep iets betekent?


Pieptoon = foutmelding


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3263 Gepost op: 1 februari 2013, 15:21:48
Pieptoon betekent = peepshow = roze zwaailicht aan = stripperswagen
 0098
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3264 Gepost op: 2 februari 2013, 01:29:08
Ben ik de enige die wel erg veel LAPV voertuigen ziet met storingen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3265 Gepost op: 2 februari 2013, 04:15:08
Ben ik de enige die wel erg veel LAPV voertuigen ziet met storingen?
Ben ik de enige die ziet dat voertuigen uit grote aanbestedingen voor goedkope inschrijvingen nogal veel storingen hebben?

Niet alleen bij politievoertuigen, maar ook bij RWS en totzelfs ANWB voertuigen. Het lijkt wel dat afleveren belangrijker is dan aflever kwaliteit en dat gebreken achteraf wel worden verholpen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3266 Gepost op: 2 februari 2013, 07:49:22
Ben ik de enige die wel erg veel LAPV voertuigen ziet met storingen?

Mooi he, die "marktwerking".


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3267 Gepost op: 2 februari 2013, 12:03:46
Vooral met een aanbesteding die zo is geschreven dat er uiteindelijk maar 1 fabrikant komt opdagen op de testdagen. En dan verwacht je nog steeds de beste deal voor de beste prijs te hebben :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3268 Gepost op: 2 februari 2013, 12:09:26
Ben ik de enige die ziet dat voertuigen uit grote aanbestedingen voor goedkope inschrijvingen nogal veel storingen hebben?

Niet alleen bij politievoertuigen, maar ook bij RWS en totzelfs ANWB voertuigen. Het lijkt wel dat afleveren belangrijker is dan aflever kwaliteit en dat gebreken achteraf wel worden verholpen.

Nee, dat merk ik eigenlijk niet. Sinds we HONAC hebben hebben we VEEL minder storingen (tot nu toe) dan mij Abiom/Federal Signal VAMA rommel. Tot nu toe, want de looptijd van HONAC is nog niet zo lang :) Verder is er 100x beter nagedacht over wat waar zit. Nog steeds is niet alles ideaal maar wel logischer dan hoe Abiom 't soms wist te verprutsen...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3269 Gepost op: 2 februari 2013, 13:01:32
Nee, dat merk ik eigenlijk niet. Sinds we HONAC hebben hebben we VEEL minder storingen (tot nu toe) dan mij Abiom/Federal Signal VAMA rommel. Tot nu toe, want de looptijd van HONAC is nog niet zo lang :) Verder is er 100x beter nagedacht over wat waar zit. Nog steeds is niet alles ideaal maar wel logischer dan hoe Abiom 't soms wist te verprutsen...

Zonder specifieke opbouwers af te gaan kraken merk ik juist het tegenovergestelde. Wij hadden ook Vista's, maar bij de nieuwe voertuigen lijken we wel meer/sneller last te hebben van storingen op. Een van onze voertuigen heeft nu zo'n 20.000 kilometer gelopen. In deze 20.000 km is er een alley-light gesneuveld en heeft een van de grill-flitsers al eens in steady-burn gestaan.

Ook op de filmpjes hier op het forum zie je regelmatig storingen in de grill-flitsers terugkomen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !