Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211769 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3320 Gepost op: 15 februari 2013, 14:44:44
Op de Passat zijn van het merk Lightforce (geen aanrader trouwens....de reflectoren worden na verloop zwart)

Op de Saab zitten Hella Rallye compact, of z'n grote broer, de Luminator, waarbij de voorste ring om een of andere reden gespoten is.
Je krijgt deze lampen met zwarte en met chromen behuizing.
Qua lichtsysteem kun je kiezen uit Halogeen, Xenon, of LED.

In led heb ik ze op één van mijn eigen wagens

Landrover Discovery LED wigwag


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #3321 Gepost op: 16 februari 2013, 19:46:32
Op de Passat zijn van het merk Lightforce (geen aanrader trouwens....de reflectoren worden na verloop zwart)

Op de Saab zitten Hella Rallye compact, of z'n grote broer, de Luminator, waarbij de voorste ring om een of andere reden gespoten is.
Je krijgt deze lampen met zwarte en met chromen behuizing.
Qua lichtsysteem kun je kiezen uit Halogeen, Xenon, of LED.

In led heb ik ze op één van mijn eigen wagens



Bedankt voor je reactie LSV!  ;)

Hier kan ik zeker wat mee. O0 Ben op het moment druk bezig met de opbouw van mijn eigen auto, vandaar de vraag.

Hoe bevallen jou die ledjes in de koplampen? Is dit beetje te vergelijken met een gewone halogeenlamp?
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3322 Gepost op: 17 februari 2013, 14:31:29
Leuke set-ups komen er voorbij op de foto's, bijvoorbeeld 2 Twinsonics op het dak of Twinsonic voor/Blauwe pit linksachter en Amber Stemlite rechtsachter :D
http://www.modelbouwjankorte.nl/fotos-luchthavenpolitie/


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3323 Gepost op: 19 februari 2013, 17:22:53
Wat voor pit zit er achterop de motor?
Reportage + korte achtervolging (gemeente) Politie Renkum 1991:
http://www.youtube.com/watch?v=IMc4RdEq6as


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3324 Gepost op: 19 februari 2013, 17:44:13
Het pakket is gelijk aan het pakket dat op de oude Motoguzzi motoren zat van de KMAR.
Enig verschil is dat de lampen achter op de BMW niet op een mast zitten, maar vast gemonteerd.

Het pakket lijkt mij Whelen strobe techniek.


Gast

  • Gast
Reactie #3325 Gepost op: 19 februari 2013, 19:16:33
Voorop zijn echte "BMW bollen", het BMW logo staat zelfs in het plastic (of was het glas, zou ik moeten nakijken).
Achterop is wel een Whelen lampje, zoals die later op de uitschuifbare stokken werden geplaatst.
Welk model dit precies is zal ik in de oude catalogi moeten opzoeken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3326 Gepost op: 24 februari 2013, 22:04:30




Regio: Kennemerland
Standplaats: Zuid-Kennemerland

Volgens mij een van de eerste voertuigen met deze LED-units in een Vista  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #3327 Gepost op: 24 februari 2013, 22:28:28
Solaris ROC LED's, me gusta.


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #3328 Gepost op: 24 februari 2013, 22:58:19
Volgens mij een van de eerste voertuigen met deze LED-units in een Vista  O0

De nieuwe 13-708 van Amstelveen (vw tiguan) heeft deze balk ook, nu ongeveer 2 weken in dienst.
Op Lelystad rijdt er sinds een maand ofzo ook een nieuw voertuig met deze opstelling (Volvo xv60 en Vista op imperiaal).

Foto van de 13-708 volgt zsm in betreffende topic.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #3329 Gepost op: 24 februari 2013, 23:50:27
zoals ik in het topic over HAP-voertuigen al zei:
[...]
Persoonlijk ben ik wel te spreken over de verandering van de tekst "HUISARTS" in de balk. Bij de eerste uitvoeringen met deze Vista bakken werd dit gedaan met een rode LED-matrix IN de bak, leuk om mensen voor je in het donker te laten stoppen (niemand die leest WAT er precies staat als er een rode tekst in een balk aan gaat), maar verder niet echt functioneel en nam veel ruimte in. Nu is er meer ruimte over voor een betere vulling van de balk aan blauw, in de eerste versie zat dat enkel in de hoeken..

Ik ben daarnaast wel benieuwd of deze balken nu ook weer voorzien zijn van extra richtingaanwijzers. Is ook een functie die ik altijd wel meerwaarde vind hebben op HV-voertuigen...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)