Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211770 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #3350 Gepost op: 16 maart 2013, 15:50:30
Ruud,

Voor de freedom is de dual color gekeurd of alleen zoals hij in de lapv gebruikt wordt? Dus 1 module blauw klasse 2 en 1 module amber klasse 1?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3351 Gepost op: 16 maart 2013, 16:07:43
De Freedom heeft 3 goedkeuringsdocumenten, althans, die ik heb liggen:

1x volledig oranje (boven en onderste rij op de corner, oranje)
1x volledig blauw (klasse II)
1x als combibalk, Blauw/Oranje
Dus 1 streep blauw, Klasse II, 1 streep oranje, Klasse 1

In alle gevallen kunnen er extra Whelen 400 bijgeplaatst worden en dat heeft geen invloed op de typegoedkeuring. Mits deze conform ECE R65 in hetzelfde patroon meeknipperen als de cornerunit die ernaast zit.
En officieel moet het knipperpatroon Dubbelflits alternerd zijn, of ECE R65 Doubleflash, zoals het bij Whelen heet.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3352 Gepost op: 17 maart 2013, 09:19:31
Daar ben ik al achteraan aan het mailen. Ik denk dat het vrij programmeerbaar is maar ik denk dat het LAPV wel vastgesteld heeft wat er gebruikt mag worden. Het is sowieso niet door de eindgebruikers te programmeren zover ik nu weet.. Mocht dat anders zijn  >:D >:D

Gekopieerd uit het PvE auto (perceel 1/2/3/4 = ++ / + / basis / niet herkenbaar)

7.8.2 Matrix bord achter.
a) Tekst “STOP POLITIE” en “POLITIE VOLGEN” in reëelschrift. alle percelen verplicht
b) Meer teksten bord, 20 teksten voorgeprogrammeerd, min. 50 vrij te programmeren teksten, separaat bedienpaneel. alle percelen optioneel
c) Traffic advisor (symbolen nader te bepalen) percelen 1-2-3 optioneel, perceel 4 niet toegestaan
d) Bij activering stopbord, dient een geluidssignaal / waarschuwingssignaal hoorbaar te zijn. alle percelen verplicht
e) De installatie dient bij de niet herkenbare voertuigen onopvallend, te worden gemonteerd. alleen perceel 4 verplicht
f) Bediening, zie punt 7.10. alle percelen verplicht
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3353 Gepost op: 24 maart 2013, 18:07:05


Dienst:
Politie Oost-Nederland
Bureau: Winterswijk
Soort voertuig: Wijksurveillance
Merk & type: Volkswagen Polo
Kenteken: 43-PRS-8
Bijzonderheden: Automatisch uitklapbaar stop/volg bordje bij de achterruit.

Werkelijk wat is DIT nou weer voor 'n opbouw!


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #3354 Gepost op: 24 maart 2013, 18:11:34
Niet eens grillflitsers zo te zien. Zichtbaarheid zal wel weer belabberd zijn :-\


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #3355 Gepost op: 24 maart 2013, 19:16:50


Weet iemand het merk/type van deze kleine flitsers? Zitten veel op brandweerauto's die bij DRV vandaan komen..
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3356 Gepost op: 24 maart 2013, 19:29:56
Werkelijk wat is DIT nou weer voor 'n opbouw!
Nog van vóór de LAPV. Een blauwe Whelen L31 linksvoor en een amber L32 rechtsachter.

Niet eens grillflitsers zo te zien. Zichtbaarheid zal wel weer belabberd zijn :-\
Deze lamp is best fel hoor! Maar natuurlijk is meer (in dit geval) beter.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #3357 Gepost op: 24 maart 2013, 21:08:31
Deze lamp is best fel hoor! Maar natuurlijk is meer (in dit geval) beter.

's avonds zal het ook niet zo'n probleem zijn, lijk me. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het verkeer voor je, je slecht ziet naderen met deze enkele pit. Iemand uit ervaring wellicht?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3358 Gepost op: 24 maart 2013, 21:51:53
's avonds zal het ook niet zo'n probleem zijn, lijk me. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het verkeer voor je, je slecht ziet naderen met deze enkele pit. Iemand uit ervaring wellicht?

Geen ervaring met deze specifieke opbouw, wél met de Whelen L31 ! Geweldige lamp. Zat o.a. ook op de Verkeerspolitie Mercedessen van Rotterdam-Rijnmond.

Ervaring die ik heb met bijv. de Kennemerlandse uitvoering van de Polo (met twee Federal Signal pitjes er op) is slecht. Gisteravond zag ik er een op een Rijksweg staan, als eerste buffervoertuig... Wat een risico  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3359 Gepost op: 24 maart 2013, 22:37:58
's avonds zal het ook niet zo'n probleem zijn, lijk me. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het verkeer voor je, je slecht ziet naderen met deze enkele pit. Iemand uit ervaring wellicht?
's Avonds zijn alle zwaailampen fel, deze ook overdag ;) Deze lamp zit twee keer op de nieuwe VW Transporter waar de politie (dus ik ook) mee rijdt. Die pitjes zijn feller dan de balk achterop!