Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211847 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #3400 Gepost op: 29 maart 2013, 12:59:30
Deze bedoelde ik:

http://www.youtube.com/watch?v=PeJ8UhZasdw

Video by Mark Yager

Bijzonder mooie lamp.
Ik had ze graag bij politie NL gezien.
Ook handig dat je de verlichting 1 richting op kan laten schijnen.  ;)

Ik zou deze lamp niet kiezen vanwege de bewegende delen. Ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over de Comet dual color.

Vanwaar geen bewegende delen meer? Storings gevoelig? Voor een paar jaar geleden was het nog de standaard...  :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3401 Gepost op: 29 maart 2013, 13:00:40
:-\  sirene? :-\
Op de achtergrond dat stelletje apen? e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #3402 Gepost op: 29 maart 2013, 13:07:21
Het grote voordeel bij de overstap naar LED was het elimineren van bewegende delen in een zwaailichtbalk. Deze zijn tenslotte storingsgevoelig op enig moment, en daarmee zou de OGS kunnen uitvallen. Bij LED balken is daardoor de uitval-kans veel kleiner.
Door het opnieuw introduceren van bewegende delen bij een LED-lamp breng je de grotere storingsgevoeligheid weer terug.
Een duidelijk voorbeeld daarvan is de LED techniek van de firma Power-Arc die gebruik maakt van de "ouderwetse" motortjes om de LED's te laten draaien of oscilleren.
Ook de Vision SLR gebruikt een motortje om de reflector te laten draaien, de zgn. "Stepper motor" die ook in een ouderwetse Vision zit.

De video toont trouwens een éénmalig gemaakte demo Vision SLR pod zoals in de beschrijving te lezen is.
Er is wel een foto online te vinden van een ander model Vision SLR met een andere behuizing :

En dat blijkt uit de Federal Signal catalogus zelf te komen  http://www.fedsig.com/catalogs/amber/2012/pdf/SLR_Beacon_24.pdf


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #3403 Gepost op: 29 maart 2013, 14:46:40
Het grote voordeel bij de overstap naar LED was het elimineren van bewegende delen in een zwaailichtbalk. Deze zijn tenslotte storingsgevoelig op enig moment, en daarmee zou de OGS kunnen uitvallen. Bij LED balken is daardoor de uitval-kans veel kleiner.
Door het opnieuw introduceren van bewegende delen bij een LED-lamp breng je de grotere storingsgevoeligheid weer terug.
Een duidelijk voorbeeld daarvan is de LED techniek van de firma Power-Arc die gebruik maakt van de "ouderwetse" motortjes om de LED's te laten draaien of oscilleren.
Ook de Vision SLR gebruikt een motortje om de reflector te laten draaien, de zgn. "Stepper motor" die ook in een ouderwetse Vision zit.

De video toont trouwens een éénmalig gemaakte demo Vision SLR pod zoals in de beschrijving te lezen is.
Er is wel een foto online te vinden van een ander model Vision SLR met een andere behuizing :

En dat blijkt uit de Federal Signal catalogus zelf te komen  http://www.fedsig.com/catalogs/amber/2012/pdf/SLR_Beacon_24.pdf

Hee, de "Stepper"-motor, weet je waar die ook in voorkomt..... een printer.
Gaan bijna nooit kapot.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #3404 Gepost op: 29 maart 2013, 15:53:49
Op de achtergrond dat stelletje apen? e050
Toch wel, was er al bsng voor  ;D
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #3405 Gepost op: 29 maart 2013, 18:31:46
Ik vind hem ECHT geweldig!!!
Heb best wat met OGS gereden...........Het gene dat stuk gaat zijn altijd de halogeen lampen en zelden de draaiers. .........En dan.....?

 Je hebt er twee!!! :D
1:87 modelletjes:  


Gast

  • Gast
Reactie #3406 Gepost op: 29 maart 2013, 18:39:38
Ja  ;) Zorgeloos verder karren en dan het H1 lampje een keertje vervangen inderdaad! Allemaal nostalgie, sinds de nieuwe Regeling OGS  ;D


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #3407 Gepost op: 30 maart 2013, 13:56:45
Hee, de "Stepper"-motor, weet je waar die ook in voorkomt..... een printer.
Gaan bijna nooit kapot.  ;)

Hmm tja... knoop die printer nu eens op het dak van je auto en ga dr een paar maandjes mee rondrijden... kijken hoe goed ie het dan nog doet...  >:D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3408 Gepost op: 30 maart 2013, 14:45:58
Hmm tja... knoop die printer nu eens op het dak van je auto en ga dr een paar maandjes mee rondrijden... kijken hoe goed ie het dan nog doet...  >:D

Ik hoor toch, vooralsnog, weinig negatieve geluiden over deze lichtbalken  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #3409 Gepost op: 30 maart 2013, 14:49:13
En bij wie heb je je oor te luisteren gelegd in dit geval dan?  >:D