Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211836 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #3410 Gepost op: 30 maart 2013, 14:56:48
Hmm tja... knoop die printer nu eens op het dak van je auto en ga dr een paar maandjes mee rondrijden... kijken hoe goed ie het dan nog doet...  >:D

Nou, die printer op je dak gaat het niet lang volhouden hoor.  ;D
Maar het motortje wat erin zit kan jaren mee gaan, ik ken printers waar ze al 20 jaar inzitten en nog niet kapot zijn.
Het is wel zo dat ze niet constant draaien maar het zijn wel sterke motortjes.

Ik neem ook aan dat je niet een paar maandjes constant met je zwaailichten aan rijdt.
Maar hoe ze zich verhouden in een lichtbalk weet ik niet, misschien dat caprice hier meer over weet te vertellen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3411 Gepost op: 30 maart 2013, 15:33:32
En bij wie heb je je oor te luisteren gelegd in dit geval dan?  >:D

Een collega van de NYPD  ;) e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3412 Gepost op: 30 maart 2013, 18:19:30
Heeft de piketwagen dezelfde zwaailicht als de politiewagen?
*1E keer gefilmd* piket 01-201 showtje
vliegtuig00



Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3413 Gepost op: 30 maart 2013, 18:21:52
Heeft de piketwagen dezelfde zwaailicht als de politiewagen?
*1E keer gefilmd* piket 01-201 showtje
vliegtuig00
Ziet er wel naar uit O0


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #3414 Gepost op: 2 april 2013, 10:19:01
Ik heb even een kort vraagje tussendoor. maar het is zo'n korte vraag dat ik er eigenlijk geen nieuwe topic voor wil starten.

Een maatje van mij heeft een tweedehands sirene versterker gekocht maar hij heeft alleen het kastje en een losse speaker. Aan het kastje zitten twee aansluitingen voor connectors/connectoren, de eerste voor 2 draden (plus en min) en de tweede voor 12 draden (alle functies). Volgens mij zijn dit redelijke standaard connectoren maar ik heb geen idee hoe ze precies heten en waar ik die kan kopen. Wie kan me daar mee helpen?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3415 Gepost op: 2 april 2013, 10:35:00
Ik heb even een kort vraagje tussendoor. maar het is zo'n korte vraag dat ik er eigenlijk geen nieuwe topic voor wil starten.

Een maatje van mij heeft een tweedehands sirene versterker gekocht maar hij heeft alleen het kastje en een losse speaker. Aan het kastje zitten twee aansluitingen voor connectors/connectoren, de eerste voor 2 draden (plus en min) en de tweede voor 12 draden (alle functies). Volgens mij zijn dit redelijke standaard connectoren maar ik heb geen idee hoe ze precies heten en waar ik die kan kopen. Wie kan me daar mee helpen?

Kort vraagje: wat moet hij daar mee? Ik kan je er wel verder aan helpen, maar dit ligt geheel aan het doel waarvoor deze sirene is gekocht.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #3416 Gepost op: 2 april 2013, 11:03:57
Kort vraagje: wat moet hij daar mee? Ik kan je er wel verder aan helpen, maar dit ligt geheel aan het doel waarvoor deze sirene is gekocht.

Ja, logisch dat je het vraagt! had ik eigenlijk wel kunnen verwachten dat iemand daar om zou vragen.

M'n maat verzamelt zwaailichten, sirenes enz. Tot nu toe vooral zwaailichten of zwaailichtbalken. Meestal koopt hij oude spullen of dingen die niet meer helemaal goed werken voor een prikkie en knapt het dan zelf op, om er dan uiteindelijk zijn schuur mee te versieren. Ik heb hem eerder een keer geholpen door zelf een bedieningspaneeltje te maken voor een sirene versterker. Toen zaten de connectoren er bij en kon ik daar mee werken.

Dit keer wil ik ook een bedieningspaneeltje/-kastje maken voor hem. Deze keer is het een wat ingewikkeldere versterker en wil ik de bediening allemaal wat anders maken, en er zal dus warschijnlijk ook een relaisbox bij moeten komen. Maar als je die niet op de versterker zelf kan aansluiten dan kom je niet zo ver....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3417 Gepost op: 2 april 2013, 11:13:47
Ja, logisch dat je het vraagt! had ik eigenlijk wel kunnen verwachten dat iemand daar om zou vragen.

M'n maat verzamelt zwaailichten, sirenes enz. Tot nu toe vooral zwaailichten of zwaailichtbalken. Meestal koopt hij oude spullen of dingen die niet meer helemaal goed werken voor een prikkie en knapt het dan zelf op, om er dan uiteindelijk zijn schuur mee te versieren. Ik heb hem eerder een keer geholpen door zelf een bedieningspaneeltje te maken voor een sirene versterker. Toen zaten de connectoren er bij en kon ik daar mee werken.

Dit keer wil ik ook een bedieningspaneeltje/-kastje maken voor hem. Deze keer is het een wat ingewikkeldere versterker en wil ik de bediening allemaal wat anders maken, en er zal dus warschijnlijk ook een relaisbox bij moeten komen. Maar als je die niet op de versterker zelf kan aansluiten dan kom je niet zo ver....

Stuur mij even een pm. Ik vermoed dat je een sireneversterker van honac hebt, gezien de 12 pins connector?


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #3418 Gepost op: 2 april 2013, 17:59:45
Herstel!

Ik bleek het verkeerd voor ogen te hebben, blijkt een 16 pins connector te zijn. Om verdere misverstanden te voorkomen even twee fototjes gemaakt.



Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3419 Gepost op: 3 april 2013, 17:08:01
Hierbij een nieuwe VW Caddy van Eenheid Amsterdam(Forensische Opsporing)



met dank aan Moppersmurf

Is dat die nieuwe ontwikkelde zwaailicht van Honac?