Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211832 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3430 Gepost op: 6 april 2013, 23:38:14
Lang leve de USA... de eisen, als ze die al hebben, gaan daar vaak over een minimale output van licht. Hier staat beschreven wat je maximaal op je auto mag hebben..  :D ???

zelfde als de sirene. meer dan de helft van de wereld werkt met meertonige sirene's waar weinig over te klagen is en wij laten een toontje ontwikkelen in een laboratorium. " Ooit in de praktijk getest? Nee, maar iemand die er grof geld voor kreeg zei dat het wel werkte"

zelf opnieuw het wiel uitvinden is natuurlijk veel leuker


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3431 Gepost op: 14 april 2013, 12:40:09
Apart, een zwaailamp op de motorkap (0:48)
Police Motorcycle and Vehicle Motorcade Royal Visit 2010
Nicolas Vergoes-Houwens


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #3432 Gepost op: 14 april 2013, 13:49:11
Apart, een zwaailamp op de motorkap (0:48)
Police Motorcycle and Vehicle Motorcade Royal Visit 2010
Nicolas Vergoes-Houwens
soort van intersection-light misschien?
dat lampje valt wel eerder op dan die op het dak natuurlijk.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #3433 Gepost op: 14 april 2013, 17:21:38
Apart? Nee hoor, wordt al jaaaaren gedaan: klik  8) >:D

Even zonder dollen, denk inderdaad als intersection light o.i.d. Heeft wel zin, behalve 's nachts dan (tenzij met afdekking richting chauffeur).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


guest14264

  • Gast
Reactie #3434 Gepost op: 14 april 2013, 17:27:26
Ik denk ter aanduiding van een colonne?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3435 Gepost op: 14 april 2013, 22:24:20
Ik bedacht me opeens, de lamp op de motorkap heb ik eerder gezien.
In sommige landen moet een rouwstoet paarse signalering voeren en dan zie je soms signalering wel erg raar geplaatst worden.
PK Miller funeral procession lights
User: legsbluetrain


Gast

  • Gast
Reactie #3436 Gepost op: 14 april 2013, 22:27:44
Het was geen funeral procession in ieder geval  ;D
Geen enkel idee waarom de voorste wagens met nog een extra pit op de motorkap rijden, ik ken de Canadeze regelgeving niet voor wat betreft colonne's of bijzonder VIP vervoer.
Het is in ieder geval geen handige locatie, zonder backflash-shield erop heb je als chauffeur continu een vervelende flits in je smoelwerk, maar als ik HEEL goed kijk, dan LIJKT het een Whelen Commander CR212 te zijn MET flashback-shield ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3437 Gepost op: 15 april 2013, 15:39:15
Geen enkel idee waarom de voorste wagens met nog een extra pit op de motorkap rijden.
Zo te zien loopt het snoertje onder de motorkap? Benieuwd hoe dit aangesloten is.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #3438 Gepost op: 18 april 2013, 18:55:25
Noemde ik een tijdje al de signalering op de nieuwe duikwagen voor Antwerpen. Hebben we nu 2 wagens voor de EOD staan, met volgens mij dezelfde balk en nagenoeg dezelfde opstelling. Aan de zijkant is de lichtbalk volledig gevuld en valt goed op, van voren echter zijn alleen de uiterste hoekjes van licht modules voorzien. De bumper flitsers maken hier veel goed, twee brede modules die afwisselend steeds voor de helft oplicht, goed helder en opvallend. Maar naar mijn idee is de lichtbalk op het dak niet goed benut, zijn die modules echt zo duur? Aan weerskanten 1 module extra aan de voorzijde zou de zichtbaarheid op afstand, zeker in het verkeer veel goed doen.



sylvester1986

  • Gast
Reactie #3439 Gepost op: 18 april 2013, 19:03:13
Zo kun je net zo goed 2 pitjes op het dak zetten. :-\