Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211849 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3440 Gepost op: 18 april 2013, 19:03:57
Naja, is gewoon een speelgoedbalk die op het dak zit.
Hadden ze voor een fatsoenlijke Whelen, Haztec of Code 3 gekozen, met alleen Corner leds, waren ze wel zichtbaar geweest.

Op foto lijkt trouwens dat beide hoeken tegelijk aanstaan....dat mag bij die lengte voor de ECE R65 al helemaal niet.
De balk op de Iveco heeft tussen de 1260 en 1415 euro ex btw gekost.
Zijn mooiere alternatieven voor te vinden....

Ter vergelijking, een Eurotrakker die fellere verlichting heeft (gekeurd), beter opvalt en goedkoper qua pakket was.

Iveco Trakker Rompen zwaailichten Whelen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3441 Gepost op: 18 april 2013, 19:19:56
Daar komt ie weer..... Wat is er mis met een Hänsch Comet Dual color  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3442 Gepost op: 18 april 2013, 19:28:38
De bumper flitsers maken hier veel goed, twee brede modules die afwisselend steeds voor de helft oplicht, goed helder en opvallend.
Oei, waarom nou  e050
Als je de flitsers voor de helft laat knipperen verlies je ten eerste de helft van de felheid, en de knipperfrequentie is vaak te hoog om van ver als knipperen te zien.

Laat lekker de twee units om en om knipperen, veel beter zichtbaar dan per unit om en om  ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3443 Gepost op: 18 april 2013, 19:32:29


Iveco Trakker Rompen zwaailichten Whelen

GADVER..... Neem dan een phoenix(MET DRAAIERS).... van 2.55m lang.... 998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3444 Gepost op: 18 april 2013, 19:57:28

Op foto lijkt trouwens dat beide hoeken tegelijk aanstaan....dat mag bij die lengte voor de ECE R65 al helemaal niet.
Vanaf een lengte van 40 cm moet het toch om en om knipperen?


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #3445 Gepost op: 18 april 2013, 20:20:12
Oei, waarom nou  e050
Als je de flitsers voor de helft laat knipperen verlies je ten eerste de helft van de felheid, en de knipperfrequentie is vaak te hoog om van ver als knipperen te zien.

Laat lekker de twee units om en om knipperen, veel beter zichtbaar dan per unit om en om  ;)

Dat geloof ik zeker, maar gezien hoe laag ze gemonteerd zijn denk ik dat deze met name juist op korte afstand hun werk moeten doen. Aangezien ze op afstand al snel achter verkeer en andere obstakels verborgen zullen worden.

Naja, is gewoon een speelgoedbalk die op het dak zit.
Hadden ze voor een fatsoenlijke Whelen, Haztec of Code 3 gekozen, met alleen Corner leds, waren ze wel zichtbaar geweest.

Op foto lijkt trouwens dat beide hoeken tegelijk aanstaan....dat mag bij die lengte voor de ECE R65 al helemaal niet.

Tja staat mij bij dat het wel leek alsof ze afwisselend knipperen, alleen zo te zien overlappen ze elkaar dus net een beetje. Mijn eerste foto was alleen 1 (half) brandende bumperflitser te zien... tweede poging to mijn verbazing alle 4 hoeken licht....

Maar zeker eens... Jammer dat er voor deze oplossing gekozen is. Op zo'n dure auto hierop bezuinigen.... lang leve aanbestedingen zullen we maar zeggen?


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #3446 Gepost op: 19 april 2013, 04:44:09
Voor hen die hem nog niet boven het bed hebben hangen, deze is copyright free  0098



heeft iemand hem al in werking gezien??
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #3447 Gepost op: 19 april 2013, 08:29:37
Ze zijn inmiddels gemonteerd op de Amsterdamse Volvo's...


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #3448 Gepost op: 20 april 2013, 22:25:02
Op 0:52 lijkt de balk in dit filmpje naast blauw ook even rood te voeren. Is dit een nieuwe ontwikkeling binnen de regio ofzo?


sylvester1986

  • Gast