Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1222722 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #3590 Gepost op: 2 augustus 2013, 00:46:44
Nog meer mooie lampjes Caprice. ;D
De lampen op 1:35 vind ik ook wel fel en dat voor overdag. O0
http://www.youtube.com/watch?v=Z3ul3ZA8pes#at=100
ems7572


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3591 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:02:08
Meer info over de R316, R416
R316
R416


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3592 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:06:32
Citaat van: Sylvester link=msg=1188262 date=1375397204
Nog meer mooie lampjes Caprice. ;D
De lampen op 1:35 vind ik ook wel fel en dat voor overdag. O0

Whelen ION's, de opvolger van de befaamde Whelen TIR6 superled.  O0
Her en der in Nederland al gebruikt op de ''afwijkende'' voertuigen binnen de aanbestedingskavel's.

Overigens afgelopen week een Nederlands voertuig met inner-Edge gezien. Erg netjes  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3593 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:10:49
Citaat van: Jerommeke link=msg=1188267 date=1375398392

Overigens afgelopen week een Nederlands voertuig met inner-Edge gezien. Erg netjes  e050
Welke dienst?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #3594 Gepost op: 2 augustus 2013, 07:40:18
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1188255 date=1375395947
Je bent gemeen..... dit wordt weer sparen  >:D  >:D  >:D

Wat ik erg opvallend vindt is dat Whelen ervoor kiest om het roterende patroon terug te brengen (ook al is het in LED) in de daksets!
Natuurlijk is het voortborduren op de al uitgemolken varianten, want hoeveel LED's kun je er nog meer bij plaatsen, maar frappant dat het roterende patroon gebruikt wordt!
Als ze bij dat bedrijf hetzelfde denken als ik denk, dan is dat gewoon omdat dat mooi is :D . Draaien blijft mooier dan flitsen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Gast

  • Gast
Reactie #3595 Gepost op: 2 augustus 2013, 11:13:34
Citaat van: DaMook link=msg=1188278 date=1375422018
Als ze bij dat bedrijf hetzelfde denken als ik denk, dan is dat gewoon omdat dat mooi is :D . Draaien blijft mooier dan flitsen.

Maar Whelen heeft (behalve de weinig succesvolle Val-U-Bar en Centurion) altijd gedacht in flitsen en niet in draaien  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3596 Gepost op: 2 augustus 2013, 11:46:39
De Whelen 8000 en de Whelen Advantedge toch ook Caprice? Hebben ook de draai discipline.


Gast

  • Gast
Reactie #3597 Gepost op: 2 augustus 2013, 11:52:26
Citaat van: Sylvester link=msg=1188332 date=1375436799
De Whelen 8000 en de Whelen Advantedge toch ook Caprice? Hebben ook de draai discipline.
De Whelen 80 had draaiers inderdaad, de whelen 8000 had strobes, de Advantedge in de USA werd voornamelijk met draaiers verkocht, in Europa voornamelijk met strobes.
De opbrengst van zowel de Whelen 80 als de Advantedge met draaiers is ronduit slecht te noemen (zeker met de eerste rotators met 27 watt lampjes)
De halve Advantedge (achter en voorop ambu's) deed het wel redelijk mede door andere rotators en een combi van strobes (en later LEDs) erin ;)
Maar Whelen als geheel is een bedrijf die voornamelijk strobe-gericht was, als pionier op dit gebied in ieder geval.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3598 Gepost op: 2 augustus 2013, 11:58:06
Maar toen ze hun logo ontwierpen dachten ze volgens mij wel aan draaien, tenminste daar lijkt hun logo op, een halve draai.


Gast

  • Gast
Reactie #3599 Gepost op: 2 augustus 2013, 12:12:42
Ow ongetwijfeld, al is het bedrijf in 1953 al begonnen met het ontwikkelen van signalering, in 1955 de eerste Rota-Beam het meest innovatieve idee op signalerings-gebied was, in 1963 begonnen ze met het onderzoek naar strobe-technologie, om betaalbare, betrouwbare en hoog-effectieve signalering te introduceren in de kleine luchtvaart en daarná in de automobiel sector.

In de jaren 70 bleef Whelen hun strobe-producten verder ontwikkelen, zowel voor de luchtvaart als automobiel- en spoorweg doeleinden.
"The first all strobe enclosed crossbar was introduced as the 6000 series, replaced in 1978 by the 8000 series"
In 1983 werd de revolutionaire, en strategisch ankermoment in de signalerings-markt, Edge 9000 op de markt gebracht.
"Strobe based technology expanded into ambulance, fire and rescue apparatus, railroad, police, DOT, marine, fuineral, aviation and many other applications"

(delen uit de 2000 catalogus van Whelen)

Ook al is Whelen één van de meest vooruitstrevende bedrijven op het gebied van LED-signalering, de introductie op de US markt van felle multifunctionele LED lichtbalken werd door 911EP gedaan. Zij hebben hun positie op de markt niet weten te behouden, in enkele jaren werden ze met grote stappen ingehaald door Whelen.