Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1222732 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3620 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:14:12
Citaat van: Oscar link=msg=1188987 date=1375696033
Ik zag in het filmpje een Subaru staan bij 0.44. Blijkbaar een onherkenbaar voertuig van de politie ?

En zo te zien aan de grootte goedkope SLSL meuk... :'(


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3621 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:25:03
Screenshot van gemaakt.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #3622 Gepost op: 5 augustus 2013, 13:58:26
Citaat van: Haageneesch link=msg=1189007 date=1375697231
Er staat iemand bij in een gele niet-politie jas. Wellicht zijn voertuig, en is hij van de gele/afzettende tak?
Of een fotograaf o.i.d.?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3623 Gepost op: 5 augustus 2013, 14:08:39
Dat is een fotograaf. Heb die auto wel eens op Flitsservice voorbij zien komen waar de vraag rees of het een politievoertuig was.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3624 Gepost op: 10 augustus 2013, 12:28:04
Zie je niet vaak 1 Amber en 1 Blauwe grilleflitser.
11:13/11:15
Reddingsbrigade KNRM politie ambulance rukken massaal uit voor zwemmer en surfer Noordwijk / Katwijk
Hans Huis in 't Veld


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #3625 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:18:27
Mooi voorbeeld van ouwe draaiers/ strobe-flitsers vervangen door LED-exemplaren O0

Code 3 Fire Truck Refurbishing
User: Code3Inc
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,384
Reactie #3626 Gepost op: 11 augustus 2013, 13:59:13
Zag recent voertuigen van de brandweer Köln/D waarbij dit proces duidelijk ook gevolgd was; overduidelijk een oudere grondplaat waarop niewe LED-units en nieuwe kappen waren geplaatst (zelfde type balk als ide van veel Chevy GMT ambulances in NL).


Gast

  • Gast
Reactie #3627 Gepost op: 11 augustus 2013, 15:26:22
Wat dan wel weer duidelijk te zien is, mijns inziens het enige nadeel van LED's, is de relatief slechte " off-axis" lichtspreiding. Alle LED's (behalve op de hoeken boven en onder) staan naar voren gericht, recht naar voren. Ook al zijn de PriZm lightheads van Code3 goed fel, en door het lensje (lineair) is er meer spreiding dan bij TIR-techniek, de grootste lichtvlek zit recht van voren en hoe meer naar de hoeken toe steeds weiniger.

Ook al brengt het gebruiken van motortjes en bewegende delen in een LED-lichtbalk meer kans op storingen met zich mee, de producten van Power-Arc pakken toch even wat meer zicht-hoeken mee.
LED Powerarc Lightbar

Power Arc XT Lightbar


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3628 Gepost op: 14 augustus 2013, 15:39:13
Wat is het verschil tussen een Whelen Edge en een Whelen Edge blink 10000?


Gast

  • Gast
Reactie #3629 Gepost op: 14 augustus 2013, 15:51:56
De Edge 10000 van het B-link systeem was de basis van het bredere Ultra frame (zoals in gebruik bij de Edge Ultra en Ultra Freedom) en deze had een luikje bovenop, waardoor je bij de power supplies kon komen.


De Edge 10000 was de eerste met brede voetjes en het bredere frame, het werkte samen met het B-link systeem van Whelen, waardoor ook flitspatronen te wisselen waren. Als losstaand systeem werkte de Edge 10000 ook wel, met de nodige aparte draadjes die je moet trekken. Het is de aanleiding geweest naar de Ultra Edge in strobe. De endcaps bestaan uit drie delen waardoor kleurcombinaties mogelijk waren.