Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212288 keer)

0 gebruikers (en 61 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #3730 Gepost op: 22 oktober 2013, 09:08:17
Citaat van: EvEs link=msg=1212416 date=1382424129
hoe "waait" dat ding in vredesnaam van het dak? diyhobbyknutselbevestiging?
Zou je haast wel denken.
Mij zijn wel verhalen bekend van vele vele jaren geleden dat in de regio Friesland, ik meen Heerenveen, een Vista van het dak af kwam zeilen. De vorm heeft van de zijkant ook wel IETS weg van een vleugel (lift-vorming) en met donderend geweld zou de Vista in stukken gespat zijn  :'( Ach, het kan erger, een auto op je lichtbalk...

foto: Whelen via facebook


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3731 Gepost op: 22 oktober 2013, 12:38:32
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1212419 date=1382425697
Zou je haast wel denken.
Mij zijn wel verhalen bekend van vele vele jaren geleden dat in de regio Friesland, ik meen Heerenveen, een Vista van het dak af kwam zeilen. De vorm heeft van de zijkant ook wel IETS weg van een vleugel (lift-vorming) en met donderend geweld zou de Vista in stukken gespat zijn  

Die in Friesland had een ander verhaal, als je tenminste die van RWS bedoeld. Die was gewoon op het dak van een Toyota gemonteerd in het plaatwerk zonder versteviging eronder. Met 120 km/h tegen een wind in van windkracht 6 is hij inderdaad toen losgekomen. Foto's hebben jaren op steunpunt Joure gehangen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #3732 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:20:11
Citaat van: 7131 link=msg=1212177 date=1382343906
Ik zeg Hansch Comet dual colour Led.

Same here, kijk maar wat er op het dak zit hahaha, thx 2 LemmensSpecialVehicles :D



EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3733 Gepost op: 22 oktober 2013, 20:29:39
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1212419 date=1382425697
Zou je haast wel denken.
Mij zijn wel verhalen bekend van vele vele jaren geleden dat in de regio Friesland, ik meen Heerenveen, een Vista van het dak af kwam zeilen. De vorm heeft van de zijkant ook wel IETS weg van een vleugel (lift-vorming) en met donderend geweld zou de Vista in stukken gespat zijn  :'( Ach, het kan erger, een auto op je lichtbalk...

toch maakt whelen degelijk spul! ook op de kop knipperde de dakset vrolijk door aldus mijn neef die deze auto bijna in zijn tuin had.

foto Sander van der Valk - IGO.nl

heb al vaker plaatjes en filmpjes gezien van whelen daksets die het na de meest verschrikkelijke ongevallen nog doen.
Een Vista daarentegen spettert inderdaad helemaal kapot en ik denk de rest van het assortiment van Federal Signal ook.

een auto op je lichtbalk zal je frame uiteraard geen goed doen, maar de duurdere onderdelen zullen wat meer gespaard blijven.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #3734 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:56:00
Citaat van: EvEs link=msg=1212588 date=1382466579
toch maakt whelen degelijk spul! ook op de kop knipperde de dakset vrolijk door aldus mijn neef die deze auto bijna in zijn tuin had.

foto Sander van der Valk - IGO.nl

heb al vaker plaatjes en filmpjes gezien van whelen daksets die het na de meest verschrikkelijke ongevallen nog doen.
Een Vista daarentegen spettert inderdaad helemaal kapot en ik denk de rest van het assortiment van Federal Signal ook.

een auto op je lichtbalk zal je frame uiteraard geen goed doen, maar de duurdere onderdelen zullen wat meer gespaard blijven.

Degelijke auto's die VW en dan het dakset ook nog heel... netjes :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Gast

  • Gast
Reactie #3735 Gepost op: 23 oktober 2013, 00:08:36
Een Edge frame is ook simpelweg superstevig door de H-balk vorm, er is voor zover ik weet geen andere lichtbalk die zo'n frame gebruikt voor een lichtbalk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3736 Gepost op: 23 oktober 2013, 05:51:53
Ja daarom is het ook zo'n dom hoog ding. Ik vind het er nog steeds niet uitzien. Zo'n grijze brede hoge balk. Er zijn zat balkjes die platter zijn, met meer functies en meer licht...


Gast

  • Gast
Reactie #3737 Gepost op: 23 oktober 2013, 11:04:13
Citaat van: CopVR3 link=msg=1212762 date=1382500313
Er zijn zat balkjes die platter zijn, met meer functies en meer licht...

Meer licht ben ik met je eens, zelfs voor plattere balken. Maar aangezien de Politie NL nog altijd gek is op geïntegreerde STOP bordjes in de lichtbalk vallen er veel extra functies (en mogelijk meer licht) weg door die ±40cm brede textmatrix. Noem er eens een paar trouwens welke volgens jou, naast platter zijn, ook meer functies en licht hebben?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3738 Gepost op: 23 oktober 2013, 12:44:26
Bij 120 een balk kwijtraken....ik hoop dat dit geen Liberty met magneten was.
Er staan waarschuwingen op nieuwe Whelen balken, dat Whelen zelf het gebruik van magneetbevestiging afraadt. Zoiets met 120 km/h verliezen....dan verandert je balk in een projectiel.

Er is in het verleden al een keer onderzoek gedaan naar balken en hun stevigheid, ook of ze wel heel "moeten" blijven bij een roll-over, of net juist plat moeten gaan (om de kooiconstructie van de auto niet nog erger te verzwakken).

Mercedes-Beenz heeft samen met Becker (normaal autoradiofabrikant) toen de Sinfo op de markt gebracht. Deze balk ging opzettelijk "plat" bij een roll-over. Deze balk is naderhand overgekocht door Hänsch en nog jaren in productie geweest als serie 826.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3739 Gepost op: 23 oktober 2013, 12:51:28
Wie o wie kan mij een zinnig antwoord geven.

Waarom hebben nagenoeg alle nieuw opgebouwde ambulance zogenaamde intersection lights. Volgens mij is dit niet toegestaan. Overigens vind ik het persoonlijk wel een meerwaarde hebben.