Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212315 keer)

0 gebruikers (en 63 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #3750 Gepost op: 23 oktober 2013, 15:04:18
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1212876 date=1382532965
en dat doet intersectionlights dus zeer zeker niet.
Nope, mag dus niet als je dat zo zou lezen inderdaad.
Maar, en er zijn genoeg mazen in de wetgeving, wat nou als zo'n ambu als geheel zo gekeurd is? De LED lampen boven in een vierkante box stralen als unit zelf ook geen 360 graden, alleen tezamen met de andere units. Ik heb geen idee hoe de keuringen v.w.b. OGS (en dan met name alle individuele lichtpunten) geregeld is om te kunnen voldoen aan de Klasse II eis.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3751 Gepost op: 23 oktober 2013, 16:05:04
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1212094 date=1382295487
Ik vermoed, maar dat is ongeveer 80 procet zekerheid,dat het gaat om een balk van de zweedse firma Standby. Binnenwerk stamt meestal van Pintsch Bamag (en bij de nieuwere van Mercura uit Frankrijk)

Groeten, Ruud
Daar lijkt het wel op, kijkend naar het model van de lichtbalk.
https://www.youtube.com/watch?v=CId-ya0FOYU
georgekenedy


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3752 Gepost op: 24 oktober 2013, 06:36:47
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1212797 date=1382519053
Meer licht ben ik met je eens, zelfs voor plattere balken. Maar aangezien de Politie NL nog altijd gek is op geïntegreerde STOP bordjes in de lichtbalk vallen er veel extra functies (en mogelijk meer licht) weg door die ±40cm brede textmatrix. Noem er eens een paar trouwens welke volgens jou, naast platter zijn, ook meer functies en licht hebben?

Nou de nieuwste Liberty is kleiner, platter dan de Edge. met de nieuwe type leds zeer goed zichtbaar. daar paste vroegah ook ook nog een stop/volgenbord in. zowel voor als achter. Die balk-setup van de voormalige tourans en zafiras in voormalig Noord Holland Noord waren completer dan waar ook in nederland. met 8 ipv 4 blauwe ledunits, alley-lights en stop-volgen borden.

Verder vind ik de Whelen Legacy's, Century's een stuk mooier dan die veel lompere Edge ultra, die eigelijk nog dezelfde dimensies heeft als way back in de jaren 80.

Bovendien vind ik dat er andere prima opties zijn voor de stop volgen borden. die passen prima tegen de achterruit en op de zonneklep. De zonnekleppen moesten enkele jaren geleden nog gesloopt worden om zo'n bordje erin te krijgen. Nu is het gewoon een matje.

Nou weet ik wel dat je een Edge Ultra vol kan proppen met vanalles en nog wat maar dat doet politie nederland toch niet. Zie alle zwarte vakjes op de tourans, busjes enz...b  :-\


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3753 Gepost op: 24 oktober 2013, 10:21:51
Citaat van: Sylvester link=msg=1210195 date=1381859570
Nieuwe trend?
Werkuren met volle batterijen: 300-400 uur
http://www.strobesupply.eu/a-29456602/magneetvoet/britax-led-flitslamp-op-batterijen/
Ik kwam hem zonet tegen....OOGVERBLINDEND 8) ::)
https://www.youtube.com/watch?v=2_aQu6uh-io
HGVdirectuk


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3754 Gepost op: 24 oktober 2013, 13:37:08
Citaat van: Sylvester link=msg=1213123 date=1382602911
Ik kwam hem zonet tegen....OOGVERBLINDEND 8) ::)

Dit zou gewoon verboden moeten worden...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3755 Gepost op: 24 oktober 2013, 21:35:03
Citaat van: EvEs link=msg=1213165 date=1382614628
Dit zou gewoon verboden moeten worden...
En gelukkig is daar de ece keuring;)


Gast

  • Gast
Reactie #3756 Gepost op: 24 oktober 2013, 21:53:36
Citaat van: cavia link=msg=1213318 date=1382643303
En gelukkig is daar de ece keuring;)

Maar wáár is de ECE politie  >:D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3757 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:39:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1213099 date=1382589407
Bovendien vind ik dat er andere prima opties zijn voor de stop volgen borden. die passen prima tegen de achterruit en op de zonneklep. De zonnekleppen moesten enkele jaren geleden nog gesloopt worden om zo'n bordje erin te krijgen. Nu is het gewoon een matje.

Nou weet ik wel dat je een Edge Ultra vol kan proppen met vanalles en nog wat maar dat doet politie nederland toch niet. Zie alle zwarte vakjes op de tourans, busjes enz...b  :-\

Tsja, dat de reguliere noodhulpvoertuigen (de Touran) een lege lichtbalk hebben snap ik ook niet.
De DHV-uitvoering daarintegen zit propvol  O0
Ik snap de groene verlichting ook niet. Het wordt in 9 van de 10 regio's (bijna) nooit gebruikt.

Men zit, qua stopborden, aan een ''wenselijk'' formaat vast. De Whelen LFL, zoals die in Noord Holland Noord gebruikt werd vind men slechter leesbaar als de huidige Freedom. Daar ben ik het dan wel weer mee eens.

Ik blijf er bij, we moeten eens af van het vaste plaatje. Weet je hoe goed de mee-flitsende take-downs werken in een Whelen product? Ben meerdere keren in Amerika geweest en dat zie je écht vele malen beter als alleen blauw.
Om nog maar te zwijgen over de lichtopbrengst van een Freedom met alleen 4 lampen op de hoeken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3758 Gepost op: 25 oktober 2013, 10:17:08
Citaat van: Jerommeke link=msg=1213387 date=1382650764
Ik blijf er bij, we moeten eens af van het vaste plaatje. Weet je hoe goed de mee-flitsende take-downs werken in een Whelen product?
Zulke LED modules zou ik graag op Nederlandse hulpverleningsvoertuigen zien. Dan zouden ze kunnen kiezen voor werklicht (Wit), alleen Blauw of Blauw/Wit combinatie (1:06).
Citaat van: Sylvester link=msg=1211944 date=1382268229
Federal Signal Integrity Lightbar with optional HotFoot and white light capability
fedsigpublicsafety


Gast

  • Gast
Reactie #3759 Gepost op: 25 oktober 2013, 11:40:56
Het is OOIT eens verzonnen dat het handig is om vanaf het voertuig, middels tekst, een weggebruiker een STOP-, danwel VOLGEN- teken te kunnen geven, en dat is sinds de Whelen8000, Twinsonic, Aerodynic etc. etc. etc altijd maar in ere gehouden, tot en met de nieuwste lichtbalken.

Om meer licht en meer functie in een lichtbalk te verkrijgen is een andere plek vinden voor deze tekst-dragers is één optie, geheel afstappen van de tekstborden is een tweede.
Naast Duitsland is Nederland ,voor zover mij bekend is, het enige land waar het politie-apparaat structureel STOP-tekens vanuit de lichtbalk geeft.
Think out of the box en laten we eens kijken naar andere landen die geen STOP-bordjes nodig hebben, maar achter een voertuig hun OGS inschakelen als STOP-teken.

Als er hier al een wetswijziging kan worden doorgeduwd omdat één bedrijf met blauwe afdek-kappen rijdt op lichtarmaturen, dan moet het zeker lukken om een Postbus51 spotje in mekaar te draaien waarin uitgelegd wordt dat niet meer het STOP-bord in de achteruitkijkspiegel, maar blauwe lichten en sirene in de achteruitkijkspiegel betekent "stoppen en aan de kant", omdat er dan meer functies in de lichtbalken gestopt kunnen worden. Honac ook weer blij!