Het is OOIT eens verzonnen dat het handig is om vanaf het voertuig, middels tekst, een weggebruiker een STOP-, danwel VOLGEN- teken te kunnen geven, en dat is sinds de Whelen8000, Twinsonic, Aerodynic etc. etc. etc altijd maar in ere gehouden, tot en met de nieuwste lichtbalken.
Om meer licht en meer functie in een lichtbalk te verkrijgen is een andere plek vinden voor deze tekst-dragers is één optie, geheel afstappen van de tekstborden is een tweede.
Naast Duitsland is Nederland ,voor zover mij bekend is, het enige land waar het politie-apparaat structureel STOP-tekens vanuit de lichtbalk geeft.
Think out of the box en laten we eens kijken naar andere landen die geen STOP-bordjes nodig hebben, maar achter een voertuig hun OGS inschakelen als STOP-teken.
Als er hier al een wetswijziging kan worden doorgeduwd omdat één bedrijf met blauwe afdek-kappen rijdt op lichtarmaturen, dan moet het zeker lukken om een Postbus51 spotje in mekaar te draaien waarin uitgelegd wordt dat niet meer het STOP-bord in de achteruitkijkspiegel, maar blauwe lichten en sirene in de achteruitkijkspiegel betekent "stoppen en aan de kant", omdat er dan meer functies in de lichtbalken gestopt kunnen worden. Honac ook weer blij!