Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212410 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3770 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:36:25
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1213611 date=1382715152
Net zoals met het STOP-bordje dus eigenlijk "ging altijd goed, gaat nog steeds goed" .... Jammer eigenlijk he?
Ja heel jammer om het maar even heel zwak uit te drukken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3771 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:23:10
Ik heb al eens eerder een balletje opgegooid op dat gebied. Wij reden een tijd rond met Tourans met een nieuwe Freedom zonder grille flitsers of knipperende koplampen. Nadat ik meerdere malen, meerdere mensen er op had gewezen dat ik als bestuurder van de politieauto merkte dat mensen ons niet zagen, vooral overdag met zonlicht in de rug werd ik van t kastje naar de muur gestuurd. Met antwoorden als "ja maar jij verzamelt zwaailichten en we kunnen nou eenmaal niet het beste van het beste hebben"  "je hebt toch ook een sirene?" (goed argument in een buitengebied) "je moet het er maar mee doen" en "we hebben andere prioriteiten"

persoonlijk zie ik die freedom helemaal afgevuld met blauw en amber, met knipperende takedowns en op de achterkant een TA en het blauw aan de voorzijde liefst niet synchroon. dual colour zodat de hele balk optimaal benut wordt. t stopbord kan bij de touran bovenop het dashboard of nabij de zonneklep en de ander bij de achterruit.

een beetje zoals dit  8)
Whelen Ultra freedom lightbar
dan mag er wel een nachtstand op


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3772 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:47:45
Citaat van: EvEs link=msg=1213643 date=1382721790
Ik heb al eens eerder een balletje opgegooid op dat gebied. Wij reden een tijd rond met Tourans met een nieuwe Freedom zonder grille flitsers of knipperende koplampen. Nadat ik meerdere malen, meerdere mensen er op had gewezen dat ik als bestuurder van de politieauto merkte dat mensen ons niet zagen, vooral overdag met zonlicht in de rug werd ik van t kastje naar de muur gestuurd. Met antwoorden als "ja maar jij verzamelt zwaailichten en we kunnen nou eenmaal niet het beste van het beste hebben"  "je hebt toch ook een sirene?" (goed argument in een buitengebied) "je moet het er maar mee doen" en "we hebben andere prioriteiten"

persoonlijk zie ik die freedom helemaal afgevuld met blauw en amber, met knipperende takedowns en op de achterkant een TA en het blauw aan de voorzijde liefst niet synchroon. dual colour zodat de hele balk optimaal benut wordt. t stopbord kan bij de touran bovenop het dashboard of nabij de zonneklep en de ander bij de achterruit.
Mmm dat verhaal dat heb ik wel eens eerder gehoord van jou ja en kan me daar ook mee vinden. Al is de opmerking over het lampen verzamelen bij mij dan anders. Als ik even uit ga van de huidige LAPV balk dan zou ik zeggen dat je daar 2 mooie balken van kan maken. Dual color op de hoeken, achter een TA, voor de keuze ANPR op de (nu vaak loze) plekken naast de transparant en in plek van de transparant 1 blok blauw, 1 takedown in het midden en een blok blauw, neem je geen ANPR dan op die plaatsen 2 take downs en 3 blokken blauw. En als je dan ook nog eens de hoeken kruislings laat knipperen dan ziet dat er ook nog opvallender uit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #3773 Gepost op: 25 oktober 2013, 20:18:15
Citaat van: Sylvester link=msg=1211944 date=1382268229
Federal Signal Integrity Lightbar with optional HotFoot and white light capability
fedsigpublicsafety

Zoiets wil ik zelf gaan proberen te programmeren met een 144(rgb)leds per meter lichtslang en een arduino (en een keypad) :D . Het schiet alleen nog niet echt op wegens gebrek aan programmeer ervaring :P .

Wordt natuurlijk nooit een echte lichtbalk, maar wel een leuk studieprojectje voor de hobbyuurtjes ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3774 Gepost op: 26 oktober 2013, 10:39:00
Citaat van: EvEs link=msg=1213643 date=1382721790
Ik heb al eens eerder een balletje opgegooid op dat gebied. Wij reden een tijd rond met Tourans met een nieuwe Freedom zonder grille flitsers of knipperende koplampen. Nadat ik meerdere malen, meerdere mensen er op had gewezen dat ik als bestuurder van de politieauto merkte dat mensen ons niet zagen, vooral overdag met zonlicht in de rug werd ik van t kastje naar de muur gestuurd. Met antwoorden als "ja maar jij verzamelt zwaailichten en we kunnen nou eenmaal niet het beste van het beste hebben"  "je hebt toch ook een sirene?" (goed argument in een buitengebied) "je moet het er maar mee doen" en "we hebben andere prioriteiten"

persoonlijk zie ik die freedom helemaal afgevuld met blauw en amber, met knipperende takedowns en op de achterkant een TA en het blauw aan de voorzijde liefst niet synchroon. dual colour zodat de hele balk optimaal benut wordt. t stopbord kan bij de touran bovenop het dashboard of nabij de zonneklep en de ander bij de achterruit.

Ja maar die takedowns zijn toch die 2 witte schijnwerpers in de balk? Die zijn ja rete-fel! Dat verblind toch als de neten. Helemaal bij schemer.
denk dat gewone witte of blauwe blok leds ook werken...


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3775 Gepost op: 27 oktober 2013, 08:08:34
Nu mag je met duisternis ook de knipperende koplampen niet aanzetten schijnt, dus als je de knipperende koplampen zou koppelen aan knipperende takedows is het probleem opgelost. er zijn ook collega's die nu al veel op de knop van de takedowns drukken met een spoedrit.. En het schijnt te werken  8)

Wat wel apart is. Wij rijden nu met de nieuwe Tourans voor het eerst met knipperende koplampen. Veel collega's weten niet hoe het werkt en je ziet nu af en toe spoedritten zonder grilleflitsers aan, en er is al helemaal niemand die weet dat het 's nachts niet mag.
(ik heb de tekeningen van een ander forumlid hier gebruikt om duidelijk te maken waar al die extra knopjes voor zijn)  :-X


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3776 Gepost op: 27 oktober 2013, 08:15:20
Citaat van: EvEs link=msg=1214137 date=1382857714
Nu mag je met duisternis ook de knipperende koplampen niet aanzetten schijnt, dus als je de knipperende koplampen zou koppelen aan knipperende takedows is het probleem opgelost. er zijn ook collega's die nu al veel op de knop van de takedowns drukken met een spoedrit.. En het schijnt te werken  8)
p

Het werkt zeker. Gebruikte de takedowns jaren geleden al tijdens spoedritten. Hoe meer licht hoe beter.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #3777 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:46:12
Citaat van: EvEs link=msg=1214137 date=1382857714

Wat wel apart is. Wij rijden nu met de nieuwe Tourans voor het eerst met knipperende koplampen. Veel collega's weten niet hoe het werkt en je ziet nu af en toe spoedritten zonder grilleflitsers aan, en er is al helemaal niemand die weet dat het 's nachts niet mag.

Dat heb ik ook al eens aangegeven hier. Er is niet voldoende nagedacht over de plaatsing van die knop en al helemaal niet slim om hem te combineren met grilleflitsers uit/aan. Ook dit heeft te maken met het feit dat de "kantoorpolitie" alles  voor ons beslist.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3778 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:59:54
Citaat van: HAVP link=msg=1214197 date=1382867172
Dat heb ik ook al eens aangegeven hier.

Ik heb ook al eens aangegeven dat het prima werkt, als je maar weet hoe het werkt.
In Amerika rijden collega's met tientallen knopjes, met allerlei dubbele functie's rond. Daar werkt het allemaal wel, ze rijden er zelfs solo, maar omdat de gemiddelde Nederlandse diender geen interesse toont in het spul in de auto moet het allemaal nóg simpeler.
De volgende stap is automatisch oppompende banden en een automatische schade-app, dan hoeven we daar ook niet meer naar te kijken.  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3779 Gepost op: 27 oktober 2013, 12:14:23
Citaat van: Jerommeke link=msg=1214227 date=1382871594
Ik heb ook al eens aangegeven dat het prima werkt, als je maar weet hoe het werkt.
In Amerika rijden collega's met tientallen knopjes, met allerlei dubbele functie's rond. Daar werkt het allemaal wel, ze rijden er zelfs solo, maar omdat de gemiddelde Nederlandse diender geen interesse toont in het spul in de auto moet het allemaal nóg simpeler.
De volgende stap is automatisch oppompende banden en een automatische schade-app, dan hoeven we daar ook niet meer naar te kijken.  :-X

Ben ik volledig met je eens.

Maar als de baas of de leverancier van de voertuigen niet eens een simpele handleiding geeft waarin zou staan dat je het KK knopje een paar seconden moet indrukken voordat het effect heeft.....



Ik bedoel maar... moet je gokken wat dit betekent als het al een paar jaar op de auto zat en niet werkte omdat t niet was aangesloten.