Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1222777 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #3810 Gepost op: 5 november 2013, 13:32:11
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1217319 date=1383644076
Zo!!!! Die zijn toch wel ietsjes beter zichtbaar als bij ons....
En wat me ook opvalt: vuurwerk en korte broeken/t-shirts. Ik loop normaliter dan in 'dik en warm' 098uo

Peen
Redacteur van

s.strijk

• BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
Reactie #3811 Gepost op: 5 november 2013, 15:03:06
Citaat van: Sylvester link=msg=1217286 date=1383607908
Veel lampjes :D
http://www.youtube.com/watch?v=5CabtjJVjkM
wwwrescue911de

Die Mitsubishi op 18:50 vind ik dan weer jammer, die aussie's maken normaal ook kermis attracties  :D, gaan ze nu lekker Hollands opbouwen?  98uiye

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3812 Gepost op: 6 november 2013, 11:23:58
http://www.youtube.com/watch?v=vw1WC_uq0Ts

Nieuwskrant Nieuws

Jongens Jongens, wanneer gaan afnemers cq. Dutch Rescue Vehicle's nou eens inzien dat je hier geen auto mee uitrust?
De nieuwe eisen omtrent OGS zijn er mede om te voorkomen dat je ''donkere'' (licht-uit) periode's krijgt in een lichtbalk. Men plaatst vervolgens secundaire verlichting in de grill en we creëren een nagenoeg onzichtbaar voertuig. In het donker zal het allemaal wel gaan lukken  :-X >:(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast

• Gast
Reactie #3813 Gepost op: 6 november 2013, 12:11:43
Citaat van: Jerommeke link=msg=1217537 date=1383733438
De nieuwe eisen omtrent OGS zijn er mede om te voorkomen dat je ''donkere'' (licht-uit) periode's krijgt in een lichtbalk.

Uit de ECE-R65 documentatie is bij een dakset het gehele dak beslaat:
8.2. If a special warning lamp contains two or more optical systems, all the optical systems shall work in phase.
This applies only to each half of a complete "bar" which is designed to extend on the width of the vehicle.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #3814 Gepost op: 6 november 2013, 17:20:47
Wordt het niet eens tijd om de opbouwers van voertuigen te mailen,  & ze op dit forum te wijzen?
Ik ben het volledig eens dat de signalering slecht is. Maar het lijkt wel alsof dit forum langzaam veranderd, in een 'Led lichten forum'. Bijna in elk topic kom ik wel discussies tegen over de signalering. Maar volgens mij bereiken we er niks mee, eeuwenlang door discussieren.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Gast

• Gast
Reactie #3815 Gepost op: 6 november 2013, 17:29:05
Dat hoeft ook niet, iets bereiken. Een forum is om te discussiëren, niet om de wereld te veranderen.
Wat niet betekent dat ook ik van mening ben dat niet alleen de opbouwers maar ook de afnemers de hand wel eens in eigen boezem mogen steken als het gaat over het zo minimaal mogelijk voldoen aan de nieuwe eisen voor signalering.

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #3816 Gepost op: 6 november 2013, 17:49:09
Binnenkort zit ik bij een opbouwer om tafel, omdat een eindklant onze pakketten op het voertuig wil, maar de leverancier normaal een eigen set heeft, waar uiteraard meer marge op zit.

Onze eindklant heeft in bestek duidelijk te kennen gegeven dat alle voertuigen qua signalering uniform dienen te zijn en door ons geleverd dienen te worden, dus worden uitgerust met onze CANBUS controller, een set 2297NM Martinhoorns, met compressor, een gekeurde, fatsoenlijk zichtbare balk, waar over een paar jaar nog gewoon de reserve onderdelen van te krijgen zijn....en achterop een goede set flitsers, of losse pit (Comet)

Wat namelijk veel mensen niet weten, is dat martinhoorns aangestuurd via de accessoireluchtleiding van de truck, officieel niet eens mag. In Duitsland is het zelfs verboden. De accessoireleiding is voor kortstondig gebruik van een luchthoorn.

Ik denk dat je een opbouwer in zekere zin gewoon bij de hand moet nemen en moet uitleggen hoe een voertuig opgebouwd zou moeten worden. Ik zie namelijk vaker de trend van gele grille flitsers terugkomen. Die zijn niet eens verplicht. En sterker nog, als het onderdeel uitmaakt van de 360 graden rondom amber verlichting, en gelijk inschakelen met de dakverlichting, zitten ze te laag gemonteerd.

Vaak is het ook een prijstechnisch verhaal, leveranciers hebben afspraken met bepaalde signaleringsfirma's en die leveren uiteraard alleen hun eigen product. Eigenlijk zou je gewoon een mix van beste producten op een voertuig moeten monteren.

Het is niet eens specifiek DRV, maar meer opbouwers, die soms zeer bijzondere manieren van opbouwen hanteren. Sowieso vreemd, want DRV is een 100 procent PON onderneming. Honac is ook een 100 procent PON onderneming, dus je zou verwachten dat er nu standaard Whelen wordt gemonteerd?

Andreej

• Forum gebruiker
Reactie #3817 Gepost op: 7 november 2013, 16:56:09
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1217691 date=1383756549
Sowieso vreemd, want DRV is een 100 procent PON onderneming. Honac is ook een 100 procent PON onderneming, dus je zou verwachten dat er nu standaard Whelen wordt gemonteerd?

Ik was afgelopen zaterdag tijdens de open bedrijven dag in het Hoogeveense ook even bij DRV, de enige Whelen producten die ik daar tijdens het snelle rondje door de hal heb gezien was de EGDE balk op hun servicevoertuig en een paar losse balkjes en flitsers op een half ingepakte demo stelling. Niets op de af te bouwen voertuigen, allemaal van die witte balken zoals in het Youtube filmpje van de TS van Zetten.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #3818 Gepost op: 8 november 2013, 12:33:48
de nieuwe Rotabeam Mini Freedom:

Klopt het dat ik geen draaiende leds meer zie maar gewoon een hoop leds welke een draaipatroon maken? Het aantal leds moet dan wel een hele berg licht geven!

sylvester1986

• Gast
Reactie #3819 Gepost op: 8 november 2013, 13:14:37
Citaat van: cavia link=msg=1218273 date=1383910428
de nieuwe Rotabeam Mini Freedom:

Klopt het dat ik geen draaiende leds meer zie maar gewoon een hoop leds welke een draaipatroon maken? Het aantal leds moet dan wel een hele berg licht geven!
Deze technologie wordt op pagina 180 besproken. O0
Citaat van: Sylvester link=msg=1188247 date=1375394393
Deze heb je vast nog niet Caprice :P
Een Rota Beam Freedom of zo'n code 3 360.
RotaBeam Freedom
Jestdoug
Freedom w/ rota beam
memphise34a

Nieuwe Rota Beam
Whelen R316 Amber Rota beam Flash Patterns
emtanderson511