Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212477 keer)

0 gebruikers (en 45 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #3830 Gepost op: 28 november 2013, 20:24:24
Citaat van: Sylvester link=msg=1223828 date=1385666449
Zie je die liever in de hoeken?

Absoluut, gesynchroniseerd links/rechts, draai dan wel oscilerend patroon. Oranje, blauw en wit als werklicht functie.
Een idee waar Ruud en ik al enkele jaren geleden over aan het brainstormen waren, maar die single SLR zal nog wel even qua certificering (en lagere kosten) op zich laten wachten.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3831 Gepost op: 28 november 2013, 20:50:42
Dan houd je de bewegende delen en dat is toch storing gevoelig? Dual color LED technologie bij een Rota Beam zie ik dan liever.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3832 Gepost op: 28 november 2013, 20:52:43
ja, ik vraag me af hoe ze deze vormen van signalering certificeren.

De ambulances in Arnhem rijden namelijk met alternerende verlichting maar dan niet links-rechts maar grill-dak... Dus zijn het dan 4 losse units welke worden gezien als lichtbalk kleiner dan 60cm?

Of als losse led units, en hoe verantwoorden ze dan dat ze met de losse led units aan de 360 graden komen? Want met bijvoorbeeld een tir unit op iedere hoek zou je toch wat blinde vlekken hebben?


Gast

  • Gast
Reactie #3833 Gepost op: 28 november 2013, 21:02:43
Citaat van: Sylvester link=msg=1223842 date=1385668242
Dan houd je de bewegende delen en dat is toch storing gevoelig? Dual color LED technologie bij een Rota Beam zie ik dan liever.

Ja, dat is in principe correct, bewegende delen zijn storingsgevoeliger al beweert FedSig al sinds de normale Vision dat de Stepper-motor een minieme faal-kans heeft, maar hij is er.
De RotaBeam variant in Led vind ik tot nu toe, vanaf Youtube beoordelend, toch niet zo gruwelijk fel als de SLR.

En hoe ze dat gaan certificeren, op elk potje past een dekseltje, er zijn genoeg loopholes om iets toch door de KlasseII certificering te duwen. Dat is al gebleken in het verleden!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3834 Gepost op: 28 november 2013, 23:13:19
Eindelijk een Chinese balk Caprice? :P
https://www.youtube.com/watch?v=agdzuqFqWVQ


Gast

  • Gast
Reactie #3835 Gepost op: 28 november 2013, 23:22:51
Die heb ik al heel wat jaren in de collectie, maar ondanks dat hij zo nieuw als splinter is is het nu tijd om daar waar ik kan ruimte te maken boven in mijn kamer ;)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #3836 Gepost op: 29 november 2013, 10:48:30
Zag onlangs een Italiaans filmpje dat vooral interessant is omdat het een allegaartje aan signalering toont, met wel héél veel variatie*) zoals het in NL niet meer gebruikelijk is.

(*) overigens ook in kleurstellingen en uniformen, waarbij ik zelfs een kopie van het Nederlandse ambu-uniform heb mogen ontwaren.

Even doorspoelen totdat de ambulances in massa's komen:

REAS 2012 [Simulazione Incidente Stradale] -Italian Emergency Exhibition-

Uploader: Wriminisoccorso
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #3837 Gepost op: 29 november 2013, 20:32:44
Citaat van: Sylvester link=msg=1223842 date=1385668242
Dan houd je de bewegende delen en dat is toch storing gevoelig? Dual color LED technologie bij een Rota Beam zie ik dan liever.
Als ik eerlijk ben zie ik tegenwoordig vaker een LED die hapert of niet werkt, dan dat ik vroeger een defecte draaier zag.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3838 Gepost op: 30 november 2013, 10:16:57
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1224038 date=1385753564
Als ik eerlijk ben zie ik tegenwoordig vaker een LED die hapert of niet werkt, dan dat ik vroeger een defecte draaier zag.
Ja, dat zie ik ook, vooral defecte grilleflitsers 98uiye


Gast

  • Gast
Reactie #3839 Gepost op: 30 november 2013, 12:23:42
Dat heb je weer bij LEDs, het is electronica, printje, weerstandje, die dingen. Daar kan een kromme Volt of Scheve Watt wel eens wat in de soep gooien ;) bij draaiers is t heel simpel, stroom erop lampje aan motortje draaien.
Er is bij LED net zoveel variatie in kwaliteit als bij strobes en draaiers, nog meer zelfs.
Ik zou wel eens een Vision SLR en een dakset van PowerArc van dichtbij willen zien, die combi van (continu aan) LEDs met motortjes interesseert me toch wel, de koeling van die LEDs moet heel anders zijn dan in knipper LEDs.