Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223377 keer)

0 gebruikers (en 90 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3860 Gepost op: 3 december 2013, 19:20:14
Komt eraan, de vraag is wie eerder is HIT of ik. Heb weer eens een kratje moeten bestellen voor een aanbesteding, haha


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3861 Gepost op: 3 december 2013, 19:23:30
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1225237 date=1386094814
Komt eraan, de vraag is wie eerder is HIT of ik. Heb weer eens een kratje moeten bestellen voor een aanbesteding, haha

JA je kan niet alles hebben Ruud, maar ik wacht rustig af.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3862 Gepost op: 3 december 2013, 19:42:29
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1225220 date=1386093214
We zouden eigenlijk eens moeten kijken of we de UV coating van die lenzen kunnen verbeteren. De reden dat de lenzen dof worden is niet zozeer het "schuureffect" van langswaaiend stof op die hoogte, maar de zoninstraling.

Door die zoninstraling worden de kappen naarmate de tijd vordert langzaam dof en vedrwijnen de weekmakers uit de rubbers. Daardoor worden ze hard en breken ze.
Het is wel aan te raden, als je de kappen wisselt, ook de twee zwarte strips aan de bovenzijde van de dakset mee te vervangen. Op die manier kan je vocht in de balk voorkomen.

Bij sommige merken zie je dit iets meer, dan bij anderen. De "René" methode, met polijsten haalt het bovenste laagje eraf en zorgt ervoor dat de balk weer mooi gaat glimmen. Denk dat dit bij jou ook nog heel erg goed kan.

Die coating zou ik gewoon eens willen proberen op een lensdeel.

LED wil niet noodzakelijkerwijs zeggen dat de balk feller is, of beter zichtbaar dan halogeen. Het hangt ook heel erg van het weertype, de gebruikte reflectoren etc af.
Met mist is een halogeenbalk veel beter waarneembaar (led wordt een soort wolk, waardoor voertuiglocatie amper te herkennen is)

Dat is ook exact de reden waarom hulpdiensten in Zweden vaak nog een extra halogeenlamp in hun balk hebben, die op een langzaam patroon knippert of een draailamp op een laag patroon.

Bij halogeenlampen zit er ook een flink kwaliteitsverschil in de lampen. Mijn favoriet blijft hier de KL700 serie.

hmm, Honac (of woodway) heeft volgens mij een clear coting op de lenzen aangebracht. De lenzen welke bij hun vandaag komen hebben namelijk een ander soort laagje op de lenzen zitten. Dus ik denk dat dat daar iets mee te maken heeft.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3863 Gepost op: 3 december 2013, 19:43:52
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1225231 date=1386094431
Voorbeeldje misschien Ruud.  ^-^
https://www.youtube.com/watch?v=nGQjn3fvPB4
MrBlaulichtsammler


Gast

  • Gast
Reactie #3864 Gepost op: 4 december 2013, 00:05:51
De lamp altijd precies gefocused in een hoogglans reflector met een optiek-lens die de straal nog meer bundelt is de Hella KL serie wat dát betreft ook inderdaad bijna onoverwinbaar.
De LR130 van Vama heeft exact dezelfde techniek toegepast, de H1 precies in het midden van die reflector maar dan met een lens zonder optics. Ook die knalt lekker naar binnen zullen we maar zeggen.
Een Hella herken je letterlijk op kilometers afstand, dat blijft een PATS PATS PATS lichtpunt onder welke hoek je hem ook ziet.
Het poetsen, met Commandant4 kom je inderdaad een heel end (en dan "aflakken" met een laagje normale autowas), maar een ander soort coating zou interessant kunnen zijn.
Ik heb meerdere voorbeelden in mijn collectie waar het de UV-straling en zonlicht is die de lenzen letterlijk kapot hebben gemaakt, scheurtjes en verkleuringen IN het plastic wat je niet weggepoetst krijgt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3865 Gepost op: 4 december 2013, 01:12:15
Bij mijn Whelen Cadet zit de H1 ook mooi in het midden.


Gast

  • Gast
Reactie #3866 Gepost op: 4 december 2013, 01:25:01
Citaat van: Sylvester link=msg=1225358 date=1386115935
Bij mijn Whelen Cadet zit de H1 ook mooi in het midden.

Zeker weten dat dat een H1 is? ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3867 Gepost op: 4 december 2013, 10:13:42
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1225359 date=1386116701
Zeker weten dat dat een H1 is? ;)
e050
Blijkt 12V 27W BiPin te zijn, als ik het mag geloven.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3868 Gepost op: 4 december 2013, 23:18:25
Zo'n flitspatroon, zoals op de 01-JHZ-6, heb ik nog niet eerder gezien in Nederland.
Soort Scan lock?
https://www.youtube.com/watch?v=G78tc8ADnQ8
112Dongen


Gast

  • Gast
Reactie #3869 Gepost op: 5 december 2013, 00:05:29
Ik vind het niet erg om te zien maar het is weer niet volgens de almighty new OGS rules  >:D