To
Wellicht offtopic maar toch blijf ik erbij dat het gewoon brullen met die spullen is, spoed is spoed.
Ben ik met je eens! Maar helaas zijn anderen, die niks te maken hebben met de praktijk, dat niet met ons eens. Er is jaren geleden een onderzoek gedaan naar het voeren van OGS en daarin heeft men het over "overlast veroorzaken voor de omgeving"
Het gaat er dus in het geheel niet om dat je hoor- of zichtbaar bent, het gaat erom dat mensen geen last van je hebben. Dat jij/ wij daardoor minder goed ons werk kunnen doen is niet relevant.
Wij hadden in ons schattige korpsje zelfs iemand die tegen knipperende koplampen was omdat dat "meer lampjes kost". Godzijdank hebben ze die <piep> weten over te halen eerder met pensioen te gaan. Nu kan hij ten minste genieten van een pensioen zonder kopzorgen over de kosten van koplampjes.
Maar dat soort gedachte gangen zegt al genoeg en van dat soort rand<piep> stikt het in het korps. Voor ik een heel relaas ga houden over allerlei van dit soort verschijnselen en "goedkope oplossingen" : het is nog vroeg op de dag
Ik had 2 weekjes terug een gesprekje met 2 docenten van
de academie over het rijden met OGS. Daarin vertelde ik dat het rijden met de toettoet aan in de binnenstad ook een groot nadeel heeft omdat het geluid door de bebouwing weerkaatst wordt en de mensen op straat dus moeten gaan zoeken waar het voertuig met OGS vandaan komt. De docenten zagen dat juist als voordeel omdat mensen dan namelijk gaan opletten!
Toen ik daarop zei dat mensen tegenwoordig allemaal met oortjes of koptelefoons oplopen, een GSM in de hand hebben en vrijwel allemaal van mening zijn dat wij maar moeten opletten omdat zij daar lopen kreeg ik als commentaar dat we daar dan maar rekening mee moeten houden.
Als ik dan vervolgens bij het CS Amsterdam met een prio 2 mij door de voetgangers horde op het VOP door wil wurmen kreeg ik het commentaar dat dat niet helemaal de bedoeling was
Wat moet je dan in vredesnaam doen? Wachten tot iedereen overgestoken is? Die wandelende kadavers steken zelfs bij roodlicht over omdat iedere Amsterdamse burger schijt heeft aan ons en de toeristen toeristen zijn. Nog een paar jaar en dan zijn we verplicht de tram te nemen als we een spoedje hebben. En anders gaan we lopend ter plaatse want stel je voor dat we herrie maken, voorrang afdwingen, door roodlicht rijden, koplampjes verbruiken en dus het milieu benadelen,
misschien een aanrijdingen maken of bij iemand overlast veroorzaken, ons niet aan de ARBO of ATW tijden houden, een van de vele goude haantjes papierwerk bezorgen of zelfs alleen al die gedachte hebben.....
dammmmmm nu kan ik me weer niet inhouden!