Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212558 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3910 Gepost op: 15 december 2013, 17:52:59
wat ik nou nog steeds niet begrijp is dat men ( de oopdrachtgevers en fabikanten) niet iets verder denken dan dat de krullen op het bolletje uitsteken: waarom hebben we geen nacht en dag stand op de lampen? Overdag meer licht en s avonds minder licht. En dat principe kan ook weer toegepast worden op alle andere secundaire verlichting en de toettoet

Én je zou zo maar ook eens kunnen kijken naar de kleur blauw die er uitgestraald wordt. Bijvoorbeeld  overdag een meer donkere tint blauw en 's avonds een lichtere tint blauw.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Gast

  • Gast
Reactie #3911 Gepost op: 15 december 2013, 19:14:51
Volgens de nieuwe OGS regels MOET er zelfs een dag/nacht-stand zitten op de spulletjes!! Daar hebben ze dus over nagedacht... dát wel ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3912 Gepost op: 16 december 2013, 07:58:36
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1228759 date=1387131291
Volgens de nieuwe OGS regels MOET er zelfs een dag/nacht-stand zitten op de spulletjes!! Daar hebben ze dus over nagedacht... dát wel ;)

Maar volgens mij is die nachtstand voor het geluidsniveau en niet voor de licht intensiteit. Alleen voor het uit(of aan)schakelen van de koplampschakeling.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


guest14264

  • Gast
Reactie #3913 Gepost op: 16 december 2013, 08:31:19
To
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1228759 date=1387131291
Volgens de nieuwe OGS regels MOET er zelfs een dag/nacht-stand zitten op de spulletjes!! Daar hebben ze dus over nagedacht... dát wel ;)

Wellicht offtopic maar toch blijf ik erbij dat het gewoon brullen met die spullen is, spoed is spoed.

Ontopic:
Er zijn ook balken met nachtstand, zijn dan een stuk minder fel, vind het persoonlijk wel prettig.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3914 Gepost op: 16 december 2013, 09:29:05
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1228882 date=1387179079
To
Wellicht offtopic maar toch blijf ik erbij dat het gewoon brullen met die spullen is, spoed is spoed.

Ben ik met je eens! Maar helaas zijn anderen, die niks te maken hebben met de praktijk, dat niet met ons eens. Er is jaren geleden een onderzoek gedaan naar het voeren van OGS en daarin heeft men het over "overlast veroorzaken voor de omgeving"
Het gaat er dus in het geheel niet om dat je hoor- of zichtbaar bent, het gaat erom dat mensen geen last van je hebben. Dat jij/ wij daardoor minder goed ons werk kunnen doen is niet relevant.
Wij hadden in ons schattige korpsje zelfs iemand die tegen knipperende koplampen was omdat dat "meer lampjes kost". Godzijdank hebben ze die <piep> weten over te halen eerder met pensioen te gaan. Nu kan hij ten minste genieten van een pensioen zonder kopzorgen over de kosten van koplampjes.
Maar dat soort gedachte gangen zegt al genoeg en van dat soort rand<piep> stikt het in het korps. Voor ik een heel relaas ga houden over allerlei van dit soort verschijnselen en "goedkope oplossingen" : het is nog vroeg op de dag  ;)

Ik had 2 weekjes terug een gesprekje met 2 docenten van de academie over het rijden met OGS. Daarin vertelde ik dat het rijden met de toettoet aan in de binnenstad ook een groot nadeel heeft omdat het geluid door de bebouwing weerkaatst wordt en de mensen op straat dus moeten gaan zoeken waar het voertuig met OGS vandaan komt. De docenten zagen dat juist als voordeel omdat mensen dan namelijk gaan opletten!  :o Toen ik daarop zei dat mensen tegenwoordig allemaal met oortjes of koptelefoons oplopen, een GSM in de hand hebben en vrijwel allemaal van mening zijn dat wij maar moeten opletten omdat zij daar lopen kreeg ik als commentaar dat we daar dan maar rekening mee moeten houden.
Als ik dan vervolgens bij het CS Amsterdam met een prio 2 mij door de voetgangers horde op het VOP door wil wurmen kreeg ik het commentaar dat dat niet helemaal de bedoeling was  :o
Wat moet je dan in vredesnaam doen? Wachten tot iedereen overgestoken is? Die wandelende kadavers steken zelfs bij roodlicht over omdat iedere Amsterdamse burger schijt heeft aan ons en de toeristen toeristen zijn. Nog een paar jaar en dan zijn we verplicht de tram te nemen als we een spoedje hebben. En anders gaan we lopend ter plaatse want stel je voor dat we herrie maken, voorrang afdwingen, door roodlicht rijden, koplampjes verbruiken en dus het milieu benadelen, misschien een aanrijdingen maken of bij iemand overlast veroorzaken, ons niet aan de ARBO of ATW tijden houden, een van de vele goude haantjes papierwerk bezorgen of zelfs alleen al die gedachte hebben.....

dammmmmm nu kan ik me weer niet inhouden! 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3915 Gepost op: 16 december 2013, 11:32:16
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1228882 date=1387179079
To
Wellicht offtopic maar toch blijf ik erbij dat het gewoon brullen met die spullen is, spoed is spoed.

Ontopic:
Er zijn ook balken met nachtstand, zijn dan een stuk minder fel, vind het persoonlijk wel prettig.

Ik vind dit het meest achterlijke idee wat ze ooit hebben verzonnen mbt dit soort armaturen en zal er dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT gebruik van maken zolang het nog manueel in en uit te schakelen is.

Enne Mopper; hij is niet eerder, maar juist later met pensioen gegaan. Hij vond het zo leuk bij ons en vond dat wij niet zonder zijn enorme expertise konden  :o


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3916 Gepost op: 16 december 2013, 11:57:13
Citaat van: 7131 link=msg=1228914 date=1387189936
Enne Mopper; hij is niet eerder, maar juist later met pensioen gegaan. Hij vond het zo leuk bij ons en vond dat wij niet zonder zijn enorme expertise konden  :o

En wat een expertise had de man..........................................................................................NOT


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #3917 Gepost op: 16 december 2013, 12:17:16
De bezuinigingswoede (want dat is m.i. de oorzaak van dit alles) leidt tot deze gevaarlijke situaties/ongevallen voor zowel degenen die met die voorrangsvoertuigen rijden als de overige weggebruikers; wordt het dan niet eens tijd om alle gebruikersneuzen dezelfde kant op te krijgen en samen met vakbonden en ondernemingsraad (zo die er is) actie te ondernemen? Ik werk zelf in de vervoerstak in de chemie en als wij klagen over veiligeidssituaties wordt daar doorgaans goed naar geluisterd/ op gehandeld...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3918 Gepost op: 16 december 2013, 12:29:13
Citaat van: 7131 link=msg=1228914 date=1387189936
Enne Mopper; hij is niet eerder, maar juist later met pensioen gegaan. Hij vond het zo leuk bij ons en vond dat wij niet zonder zijn enorme expertise konden  :o

maar hij wilde nog langer blijven..... en dat werd niet op prijs gesteld is hem duidelijk verteld  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3919 Gepost op: 16 december 2013, 14:39:38
Toen wij in Havelte de MB's kregen waren deze allemaal geleverd met een losse lamp en wilde de korpsleiding ook hebben dat we voor elke Prio gewoon de lamp monteerden.
Reden: hij was te makkelijk te stelen. Een paar van mijn collegae kregen toen een duwtje omdat ze niet binnen de gestelde tijden aanwezig konden zijn en de normale 309'tjes ( ja die zijn ook als HV voertuig geweest, jammer genoeg. ) kregen we ineens vaste montage van geloof ik een edge ( als mijn geheugen mij goed gezint is ).
Maar toen mocht elke afdeling nog zelf beslissen over het te monteren materieel. En dan zag je toch plaatsgebonden oplossingen die vaak beter werkten dan nu alles in één jasje.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.